صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left چگونه در متاورس زمین بخریم؟

چگونه در متاورس زمین بخریم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۷/۱۹

املاک گران است. این واقعیتی است که همه ما مجبور به مواجهه با آن هستیم اما ما در مورد تهران، لندن یا نیویورک صحبت نمی‌کنیم. برخی از باارزش‌ترین املاک جهان بر روی زمین نیستند و حتی اصلا واقعی نیستند. به متاورس (Metaverse) خوش آمدید. سرمایه‌گذاران اکنون میلیون‌ها دلار برای خرید زمین‌هایی می‌پردازند که در دنیای مجازی سه‌بعدی وجود دارند و بسیاری از علاقه‌مندان تکنولوژی و ارز دیجیتال نیز به خرید این زمین‌ها اشتیاق پیدا کرده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش متاورس صفر تا صد و نحوه خرید زمین در متاورس آشنا شویم.

بازی متاورس - متاورس چیست - چگونه وارد متاورس شویم

متاورس چیست؟

قبل از اینکه به نحوه خرید زمین مجازی در متاورس بپردازیم، اجازه بدهید در ابتدا به این موضوع بپردازیم که متاورس چیست و چگونه کار می‌کند. حتی اگر از علاقه‌مندان web3 و ارز دیجیتال نباشید احتمالا در مورد متاورس شنیده‌اید زیرا همه در مورد آن صحبت می‌کنند. وقتی فیسبوک در سال ۲۰۲۱ نام خود را به متا (Meta) تغییر داد، Metaverse به یکی از موضوعات اصلی اخبار و گفتگوها تبدیل شد. از آن زمان همه مجذوب این ایده و معنای آن در آینده شدند.

به عبارت ساده، متاورس که ترکیبی از کلمات متا و جهان (Universe) است، نسخه‌ای جدید از اینترنت محسوب می‌شود که به‌واسطه آن افراد می‌توانند با آواتارهای خود در دنیای مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند. مهم است بدانید مفهوم متاورس و بازی های متاورس چندان جدید نیستند. دنیاهای مجازی آنلاین مانند Second Life در اوایل دهه ۲۰۰۰ محبوب بودند. اصطلاح متاورس حتی قدیمی‌تر است و به یک رمان منتشرشده در سال ۱۹۹۲ با عنوان Snow Crash برمی‌گردد.

اگرچه هنوز در این زمینه به‌طور کامل پیشرفت نکرده‌ایم، در حال حاضر متاورس‌های زیادی وجود دارند. آن‌ها به شکل بازی‌های ویدئویی عرضه می‌شوند و از تکنولوژی بلاک چین استفاده می‌کنند. دو مورد از محبوب‌ترین بازی های متاورس عبارت‌اند از: سندباکس (Sandbox) و دسنترالند (Decentraland). بسیاری از این بازی‌ها سودآور هستند و بازیکنان می‌توانند در آن‌ها از طریق بازی سود کسب کنند.

تکنولوژی بلاک چین در بازی های متاورس نه‌تنها به بازیکنان امکان می‌دهد که در یک دنیای مجازی با هم تعامل داشته باشند، بلکه امکان خرید زمین مجازی را در کنار سایر دارایی‌های دیجیتال که به شکل NFT عرضه می‌شوند را فراهم می‌کند.

زمین در متاورس چیست؟

بازی های متاورس کنونی شامل مناطق مختلفی می‌شوند و زمین‌هایی را ارائه می‌دهند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند. به عبارت دیگر، این زمین‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که بازیکنان می‌توانند در دنیای مجازی مالک آن‌ها شوند.

زمین یا لند (Land) در Metaverse یک توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) است. این بدین معنی است که این توکن، منحصربه‌فرد و تغییرناپذیر است و تنها می‌تواند یک مالک داشته باشد. از آنجایی که زمین‌ها منحصربه‌فردند و بسیار کمیاب نیز هستند، این NFTها ارزش بالایی دارند. در واقع، آن‌ها در دنیای واقعی ارزشمندند و می‌توان آن‌ها را با ارز دیجیتال یا ارز فیات مبادله کرد.

هدف زمین در Metaverse چیست؟

زمین در متاورس، در درجه اول، جایی است که کاربران می‌توانند تجربیات مختلفی داشته باشند، میزبان رویدادها شوند و حتی مینی گیم‌ها (Minigames) را ایجاد کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند در این زمین‌ها ساخت‌وساز کنند و تقریبا هر چه می‌خواهند مثل گالری و فروشگاه بسازند.

با این حال، راه‌های دیگری نیز برای استفاده از این زمین‌ها وجود دارد. این زمین‌ها قابل‌فروش هستند و کاربران می‌توانند از این طریق درآمد کسب کنند. علاوه بر این، این زمین‌ها برای تبلیغات ارزشمند هستند. به‌راحتی می‌توان متوجه شد که برندها چقدر علاقه‌مندند تبلیغات خود را در این املاک قرار دهند. همچنین، بسیاری از برندها صاحب زمین در متاورس هستند، به این امید که بتوانند همان خدماتی که در دنیای واقعی ارائه می‌دهند را در دنیای مجازی نیز عرضه کنند.

به یاد داشته باشید همه این موارد تازه شروع ماجراست. هر چقدر تکنولوژی بیشتر پیشرفت کند و افراد بیشتری به Metaverse علاقه‌مند شوند، مطمئنا زمین‌های دنیای مجازی کاربرد بیشتری پیدا خواهند کرد.

آیا خرید زمین در متاورس ایده خوبی است؟

از آنجایی که NFTهای زمین ارزشمند و قابل‌معامله هستند و بازار املاک و مستغلات متاورس نیز در حال رونق گرفتن است، ممکن است به فکر سرمایه گذاری در متاورس باشید. اگرچه خرید زمین در متاورس با منافع زیادی همراه است، می‌تواند ریسک‌هایی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا می‌شویم.

مزایای خرید زمین در متاورس

یکی از مزایای اصلی خرید زمین مجازی در متاورس این است که این زمین‌ها اگرچه مجازی هستند، در دنیای واقعی ارزشمندند. همانطور که مطرح شد هر قطعه زمین در این دنیای مجازی، یک NFT است که می‌توانید آن را معامله کنید و به احتمال زیاد از این طریق سود بدست بیاورید. این امر به‌ویژه برای افرادی سودآور است که زودتر تصمیم به خرید زمین می‌گیرند، زیرا با افزایش قیمت زمین در متاورس می‌توانند به سود زیادی دست پیدا کنند.

با این حال، همه چیز در مورد سرمایه‌گذاری و کسب سود احتمالی نیست. با خرید زمین در متاورس، این فرصت را پیدا می‌کنید که بر روی آن ساخت‌وساز کنید، دارایی‌های بازی خود را به نمایش بگذارید و تجربیات سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید.

ریسک‌های خرید زمین در متاورس

در حالی که خرید زمین در متاورس می‌تواند تصمیم خوبی باشد و یک سرمایه‌گذاری عالی محسوب شود، برخی ریسک‌ها را نیز به همراه دارد که مهم است از آن‌ها آگاه باشید. از آنجایی که بازار ارز دیجیتال کاملا بی‌ثبات است، ممکن است زمین شما ارزش خود را از دست بدهد.

بهترین زمان خرید زمین مجازی و ارز دیجیتال متاورس زمانی است که قیمت این دارایی‌ها کاهش پیدا کرده باشد. در این شرایط می‌توانید با خرید زمین مجازی و نگه داشتن آن، در هنگام افزایش قیمت زمین در متاورس سود زیادی بدست بیاورید. با این وجود، سرمایه‌گذاری چه در دنیای واقعی چه در دنیای مجازی همیشه با ریسک‌هایی همراه است. مهم‌ترین نکته این است که از تمام مزایا و ریسک‌های سرمایه‌گذاری آگاه باشید و سپس، در این مورد تصمیم بگیرید.

قیمت زمین در متاورس چقدر است؟

اینکه چقدر لازم است برای خرید زمین مجازی هزینه کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، متاورس و منطقه‌ای که در آن انتخاب می‌کنید، بلاک چینی که متاورس روی آن کار می‌کند و میزان کمیاب بودن زمین، همه مواردی هستند که بر قیمت زمین در متاورس موثرند.

اگر یک بازی متاورس محبوب را انتخاب کنید که تقریبا همه زمین‌های آن فروخته شده‌اند می‌توانید انتظار قیمت بالایی داشته باشید، زیرا ارزش زمین در آن افزایش یافته است. علاوه بر این، بزرگی زمین نیز مهم است. همچنین، اگر بخواهید در مناطق پرمیوم (Premium) زمین بخرید باید انتظار قیمت‌های پرمیوم و زیاد را داشته باشید. یکی از این مناطق، Fashion Street District در دیسنترالند است.

متاورس به زبان ساده – کسب درآمد از متاورس - پروژه های متاورس

از کجا زمین متاورس بخریم؟

برای خرید زمین مجازی سه راه اصلی وجود دارد که در ادامه مروری کوتاه بر همه آن‌ها خواهیم داشت.

فروشگاه بازی

یکی از آسان‌ترین راه‌های خرید زمین در متاورس، فروشگاه پلتفرم است. از میان این فروشگاه‌ها می‌توان به Axie Marketplace، Sandbox Marketplace و Decentraland Marketplace اشاره کرد. اگر می‌خواهید خرید مستقیم داشته باشید این بهترین گزینه برای شماست.

فروشگاه‌های ثانویه

راه دیگر برای خرید زمین در متاورس مراجعه به فروشگاه‌های ثانویه است. این فروشگاه‌ها، بازارهای NFT مانند OpenSea و PlayDapp هستند که در آن‌ها می‌توانید زمین‌هایی که سایر کاربران می‌فروشند را خریداری کنید. در این فروشگاه‌ها همچنین می‌توانید سایر دارایی‌های دیجیتال مانند آیتم‌های درون بازی و آثار هنری را بخرید.

آژانس املاک متاورس

برای خرید زمین در متاورس می‌توانید از آژانس‌های املاک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. آن‌ها به شما در انجام معامله نیز کمک می‌کنند.

نحوه خرید زمین در متاورس چگونه است؟

اگر قصد خرید زمین در متاورس را دارید در ادامه پنج مرحله را به شما معرفی می‌کنیم که با انجام آن‌ها می‌توانید به‌سادگی صاحب زمین در Metaverse شوید.

یک متاورس انتخاب کنید

اولین کار ضروری، انتخاب Metaverse است. اگر می‌خواهید بدانید بهترین ارزهای متاورس و محبوب‌ترین بازی‌های آن که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زمین بخرید کدامند ما به شما دسنترالند، سندباکس، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، ورلد واید وب (WorldWide Webb)، گادز آنچیند (Gods Unchained)، الین ورلدز (Alien Worlds)، همسایه من آلیس (My Neighbor Alice)، ایلوویوم (Illuvium) و سوراره (Sorare) را معرفی می‌کنیم.

با این حال، ممکن است بخواهید در ابتدا سراغ یک بازی متاورس بروید که محبوبیت کمتری داشته باشد. همه این‌ها به شما و ترجیحاتتان بستگی دارد. برای اینکه بدانید کدام‌ یک از بازی‌های متاورس برای خرید زمین مناسب‌تر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • میزان سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز بودن بازی
  • بزرگ بودن جامعه بازی
  • کمبود زمین
  • قیمت زمین
  • پتانسیل سودآوری
  • نزدیک بودن زمین به فروشگاه‌ها، فضاهای مرتبط با برگزاری رویدادها، گالری‌ها و غیره

کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید

بیشتر بازی های متاورس برای خرید زمین شما را ملزم به استفاده از ارز دیجیتال می‌کنند. به همین دلیل، برای ذخیره رمزارزها نیاز به یک کیف پول دارید. کیف پول‌های مختلفی برای ذخیره ارز دیجیتال وجود دارند که بر اساس متاورسی که انتخاب کرده‌اید می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید. مهم است مطمئن شوید که کیف پول از ارز دیجیتال بازی مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند.

برای مثال، اگر متاورسی که انتخاب کرده‌اید بر روی بلاک چین اتریوم کار می‌کند، لازم است کیف پول‌های سازگار با این بلاک چین مانند کیف پول دیجیتالی متامسک (MetaMask) یا کیف پول سخت افزاری لجر نانو (Ledger Nano) را انتخاب کنید. در مقابل، اگر بازی بر روی بلاک چین هارمونی (Harmony) کار می‌کند می‌توانید کیف پول کوین بیس (CoinBase) یا مث ولت (Mathwallet) را انتخاب کنید.

ارز دیجیتال بخرید

وقتی کیف پول خود را راه‌اندازی کردید، لازم است موجودی آن را افزایش دهید. همانطور که مطرح شد بسته به اینکه کدام متاورس را برای خرید زمین انتخاب کرده‌اید به ارز دیجیتال متفاوتی نیاز دارید. محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال Metaverse شامل اتریوم، مانا و سندباکس می‌شوند که برای خرید آن‌ها می‌توانید از خدمات رمزارزی تهران پیمنت استفاده کنید.

کیف پول را به بازی متاورس متصل کنید

قبل از خرید زمین لازم است کیف پول را به بازی متصل کنید. فرایند انجام این مرحله بسته به بازی مورد نظر متفاوت است. بنابراین، برای اینکه بدانید دقیقا باید چه کاری انجام دهید از سوالات متداول (FAQ) بازی کمک بگیرید. اتصال کیف پول به بازی معمولا حتی برای افراد مبتدی ساده است.

زمین مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید

اکنون که کیف پول خود را راه‌اندازی و آن را به بازی متصل کرده‌اید، به بخش سرگرم‌کننده در این فرایند رسیده‌اید: انتخاب قطعه زمین و خرید آن. بیشتر بازی های متاورس دارای مناطق و نواحی مختلف با اندازه‌های متفاوت هستند. در این بازی‌ها هم مناطق عمومی و ارزان‌تر و هم مناطق انحصاری و گران‌تر وجود دارند.

پس از اینکه نقشه زمین‌ها را بررسی کردید و بر اساس عواملی که مطرح کردیم مناسب‌ترین زمین را انتخاب کردید، تنها کاری که لازم است انجام دهید مراجعه به فروشگاه بازی و کلیک بر روی دکمه خرید است. پس از تکمیل معامله شما صاحب یک زمین در Metaverse می‌شوید.

سرمایه گذاری در متاورس: انتخابی خوب یا بد؟

املاک و مستغلات مجازی با ویژگی‌های امیدوارکننده زیادی همراه هستند و روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد. اول از همه، می‌توانید با اجاره دادن ملک مجازی خود به برندها یا شرکت‌هایی که نیاز به فضای کاری در متاورس دارند درآمد کسب کنید. همچنین می‌توانید زمین را با قیمتی برای فروش بگذارید که خودتان می‌خواهید.

با این وجود، اگرچه آوردن واقعیت به دنیای دیجیتال و شبیه‌سازی تجارب دنیای واقعی از طریق پیکسل‌ها، املاک مجازی یا به‌طور کلی Metaverse هیجان‌انگیز است، یک سرمایه‌گذاری پرریسک محسوب می‌شود. این دنیای مجازی یک پلتفرم به‌شدت بلندپروازانه است که هیچکس دقیقا نمی‌داند آینده متاورس به چه شکل خواهد بود. متاورس با کمک ارز دیجیتال کار می‌کند که بازاری پرنوسان دارد. همین نوسانات شدید کافی است تا سرمایه‌گذاران مبتدی را به سمت ورشکستگی سوق دهد.

در نهایت، املاک و مستغلات مجازی مانند صنعت واقعی املاک عمل می‌کنند. افرادی که به دنبال خرید زمین در Metaverse هستند می‌توانند از فرصت‌هایی که اکنون فراهم شده است استفاده کنند. اگرچه سرمایه گذاری در متاورس با ریسک‌هایی همراه است اما سرمایه‌گذاران زیادی به آینده متاورس امیدوارند و این روزها با خرید مانا، سندباکس، اکسی اینفینیتی (AXS) و غیره به دنبال خرید زمین در متاورس هستند تا با استفاده از روش‌های مختلف مانند اجاره دادن زمین یا فروش آن، درآمد کسب کنند.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*