صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left چگونه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنیم؟

چگونه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنیم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل محبوبیت زیادی میان دانشجویان دارد. از آنجا که دانشجویان و متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا تمایل به تحصیل، کار و زندگی در کانادا دارند، دانشگاه‌های این کشور امکان پرداخت هزینه‌ها به روش‌های گوناگون را فراهم کرده‌اند تا این افراد بتوانند هزینه‌هایی همچون اپلیکیشن فی، دیپازیت فی و در کل هزینه تحصیل در کانادا را پرداخت کنند. در این مطلب، این روش‌ها را با هم بررسی کرده و در نهایت بهترین روش پرداخت هزینه شهریه دانشگاه های کانادا را به شما معرفی می‌کنیم.

چگونه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنیم؟ پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با تهران پیمنت زیر ۳ ساعت
چگونه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنیم؟

آشنایی با روش‌های پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

شهریه دانشگاه های کانادا را می‌توانید به روش‌های گوناگونی پرداخت کنید. پرداخت‌های ارزی معمولا به یکی از دو روش آنلاین یا آفلاین انجام می‌گیرد. معمولا پرداخت‌هایی که نیاز به مراجعه به بانک دارند مانند حواله‌های بانکی بین‌المللی، آفلاین و پرداخت‌هایی که از طریق کارت‌های اعتباری صورت می‌گیرند، آنلاین نام دارند. در ادامه با نحوه پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا به روش‌های مختلف آشنا می‌شویم.

پرداخت شهریه دانشگاه ها با حواله بانکی

حواله پول، روش پرداختی آفلاین به شمار می‌رود که به معنی انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر است. این انتقال پول می‌تواند داخل ایران (مانند حواله‌های پایا و ساتنا) یا در سطح بین‌المللی انجام گیرد. حواله‌های بانکی روش مطمئن و امنی برای انتقال وجوه مالی به شمار می‌روند. البته هنگام انتقال وجه از این طریق لازم است کارمزد انتقال و زمان مورد نیاز برای انجام آن را در نظر گرفت. به طور معمول، کارمزد انتقال بین‌المللی پول از طریق حواله‌های بانکی بسته به مبلغ وجه متغیر است و انتقال پول به این روش ممکن است بین ۱ تا ۳ روز کاری طول بکشد.

سوال این است چه زمانی بهتر است از طریق حواله بانکی هزینه‌های خود را پرداخت کنید؟ زمانی بهتر است از حواله بانکی بین‌المللی استفاده کنید که قصد دارید صورت‌حساب‌هایی با مبالغ زیاد را در یک کشور خارجی پرداخت کنید. در چنین شرایطی لازم است جهت حواله بانکی بین‌المللی به بانک مراجعه کنید. فراموش نکنید که از حواله‌های بانکی بین‌المللی معمولا برای انتقال وجوه کلان استفاده می‌شود. ضمن این‌که روش‌های آفلاین برای پرداخت هزینه‌ها در حال حاضر بسیار محدود شده و کمتر دانشگاهی این روش‌ها را در کنار روش‌های آنلاین پرداخت، در اختیار متقاضیان اپلای قرار می‌دهد.

مسئله‌ دیگری که در مورد حواله‌های بانکی خارجی وجود دارد این است که بانک‌های ایرانی هیچ‌گونه ارتباطی با بانک‌های بین‌المللی ندارند و بالطبع متقاضیانی که قصد دارند شهریه دانشگاه، اجاره خوابگاه یا حتی هزینه ارزی ویزای خود را پرداخت کنند به راحتی نمی‌توانند از این امکان استفاده کنند. بنابراین محدودیت‌های موجود در سیستم بانکداری ایران موجب شده دانشجویان به این راحتی امکان پرداخت آفلاین هزینه‌های خود را نداشته باشند.

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با تهران پیمنت زیر ۳ ساعت
پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با کارت‌های اعتباری

پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا با کارت‌های اعتباری

مناسب‌ترین روش انتقال پول و پرداخت هزینه‌ها استفاده از کارت‌های اعتباری است که نیازی به مراجعه به بانک ندارد. کارت‌های اعتباری، کارت‌های پرداخت آنلاین ارزی هستند که به آن‌ها کردیت کارت، دبیت کارت، کارت اعتباری ارزی، کارت ارزی، کارت هدیه ارزی و گیفت کارت هم گفته می‌شود. این کارت‌ها مانند کارت‌های بانکی عضو شتاب در ایران عمل می‌کنند. برای پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا از طریق کارت اعتباری یا باید از دوستان، اقوام و آشنایان خود در خارج از کشور کمک بگیرید، یا از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت‌هایی مانند تهران پیمنت استفاده کنید.

پرداخت شهریه دانشگاه با فلای وایر

فلای وایر (Flywire) یک درگاه پرداخت بین‌المللی است که در حوزه‌های مختلفی همچون پرداخت‌های دانشگاهی سرویس‌دهی می‌کند. فلای وایر در حال حاضر توسط بیشتر از ۲۲۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی پذیرفته شده است. فلای وایر بیشتر در کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، انگلیس و آمریکا استفاده می‌شود و برای انجام پرداخت‌های دانشگاهی مانند پرداخت هزینه اپلیکیشین فی و دیپازیت فی، شهریه ترم‌های تحصیلی و همچنین هزینه‌های مربوط به رزرو خوابگاه در کانادا می‌توان از آن استفاده کرد.

روش استفاده از فلای وایر توسط دانشگاه‌ها به این صورت است که ابتدا دانشگاه موردنظرتان باید درگاه پرداخت فلای وایر را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت پذیرفته باشد، سپس شما به عنوان کاربر لازم است به یک ویزا کارت یا مستر کارت دسترسی داشته باشید تا از طریق فلای وایر شهریه دانشگاه‌تان را پرداخت کنید. ویژگی خوب فلای وایر این است که با ارائه لینک پیگیری پرداخت (Payment ID)، امکان بررسی و مشاهده مراحل پرداخت از ابتدا تا مرحله نهایی واریز وجه به حساب دانشگاه برای شما وجود خواهد داشت.

بهترین روش پرداخت شهریه دانشگاه های کانادا

حالا سوال این است که با وجود محدودیت‌هایی که در پرداخت هزینه‌ها برای متقاضیان ایرانی اعمال شده، چگونه شهریه دانشگاه های کانادا را پرداخت کنیم و بهترین روش پرداخت هزینه‌ها کدام است؟ همان‌طور که در این مطلب خواندید، هر کدام از روش‌های پرداخت آفلاین و آنلاین گفته شده، ویژگی‌ها، شرایط و محدودیت‌های خاص خود را دارد.

از بهترین روش‌ های پرداخت هزینه شهریه دانشگاه های کانادا می‌توان به استفاده از خدمات آنلاین ارزی تهران پیمنت اشاره کرد. از این طریق می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاه، شهریه دانشگاه خود را پرداخت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه «پرداخت هزینه ادمیشن فی/دیپازیت فی دانشگاه‌های خارجی»، روی گزینه «ثبت سفارش» در سمت چپ صفحه کلیک کنید، وارد حساب کاربری خود شوید و در فرمی به همین نام، سفارش خود را ثبت کنید.

چنانچه پیش‌تر شهریه دانشگاه خود را از طریق تهران پیمنت پرداخت کرده‌اید از شما دعوت می‌کنیم تجربه پرداخت هزینه‌های خود در زمان اپلای را با ما از طریق کامنت‌ها در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*