صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left انواع خوابگاه های دانشجویی در کانادا + شرایط، امکانات و هزینه ها

انواع خوابگاه های دانشجویی در کانادا + شرایط، امکانات و هزینه ها

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، اجاره اقامتگاه دانشجویی مناسب در این کشور است. در این شرایط، خوابگاه های دانشجویی کانادا به دلیل امکانات متعددی که دارند، گزینه محبوبی در میان دانشجویان هستند. با این حال، گزینه‌های اسکان دانشجویی در کانادا بسیار متنوع‌اند و هر کدام مزایا و معایب مختلفی دارند. در ادامه شما را با انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا و سایر گزینه‌های اسکان در این کشور آشنا می‌کنیم.

خوابگاه های دانشجویی کانادا

انواع اخوابگاه دانشجویی در کانادا کدام است؟

با گرفتن پذیرش از دانشگاه، می‌توانید برای خوابگاه‌های دانشجویی آن اقدام کنید. برای این منظور، باید با دانشگاه تماس بگیرید و خواسته خود را عنوان کنید. اما علاوه‌بر خوابگاه‌های خود دانشگاه، اقامتگاه‌های دیگری نیز برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که عبارت‌اند از:

اقامت در خوابگاه‌های پردیس دانشگاه (On-Campus Housing)

اقامت در پردیس دانشگاه مزایای متعددی دارد که مهم‌ترین آن نزدیکی به محل تحصیل است. در ادامه با انواع اقامتگاه‌های On-campus در کانادا آشنا می‌شویم.

خوابگاه‌های دانشجویی

بسیاری از دانشگاه‌ها در کانادا، اقامتگاه‌هایی را در پردیس دانشگاه یا نزدیک به آن به شکل خوابگاه دانشجویی ارائه می‌دهند. خوابگاه‌ها ساختمان‌های بزرگی هستند که تعداد زیادی دانشجو را در خود جای می‌دهند. اتاق‌های آن‌ها از نظر اندازه و کیفیت تجهیزات متفاوت است و دارای آشپزخانه، حمام و دستشویی و امکانات لباسشویی مشترک هستند. خوابگاه های دانشجویی کانادا مستقیما توسط دانشگاه‌ها مدیریت می‌شوند و بسیاری از آن‌ها دارای یک سالن غذاخوری هستند که دانشجویان می‌توانند در آنجا غذا تهیه کنند.
خوابگاه های دانشجویی کانادا تفکیک جنسیتی شده‌اند و معمولا وقتی اتاقی در آن اجاره می‌کنید، ۱ یا ۲ هم‌اتاقی خواهید داشت. این خوابگاه‌ها معمولا برای سال اول تحصیل به دانشجویان ارائه می‌شوند و می‌توانند راهی عالی برای دوست‌یابی و آشنایی بیشتر با پردیس دانشگاه باشند. اتاق‌ خوابگاه‌های دانشجویی کانادا عموما دارای تخت‌خواب، تشک، میز مطالعه، صندلی و کمد هستند و دانشجویان لازم است برای خود ملحفه، حوله و سایر وسایل شخصی را تهیه کنند.

پانسیون یا سوئیت دانشجویی

پانسیون‌ها یا سوئیت‌ها نسبت به خوابگاه‌های دانشجویی، استقلال بیشتری را برای دانشجویان به همراه دارند، اما در عین حال، مزایای اجتماعی خوابگاه‌ها را نیز شامل می‌شوند. در این نوع اقامتگاه‌ها، حداکثر پنج دانشجو اقامت دارند و ممکن است اتاق خواب آن‌ها مشترک یا جدا باشد. هر واحد پانسیون یا سوئیت دارای یک آشپزخانه، حمام و دستشویی و هال است.
مانند خوابگاه‌، پانسیون‌ یا سوئیت‌ ممکن است دارای امکانات اولیه و لوازم خانگی معمول مانند یخچال و مایکروویو باشد. علاوه‌بر این، بسیاری از آن‌ها امکان دسترسی به اینترنت را به دانشجویان ارائه می‌دهند.

اقامت در خارج از محوطه دانشگاه (Off-Campus Housing)

بسیاری از دانشجویان پس از سال اول تحصیل در کانادا تصمیم به اسکان در اقامتگاه‌های خارج از پردیس دانشگاه می‌گیرند. برای دانشجویان بین‌المللی، این راهی عالی برای ملاقات با دیگران است. بسته به اینکه چه مدت می‌خواهید در اقامتگاه بمانید و نیازهای شما چیست، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. در ادامه با انواع اقامتگاه Off-campus در کانادا آشنا می‌شویم.

آپارتمان

مهم‌ترین مزیت اجاره آپارتمان نسبت به اجاره خوابگاه دانشجویی کانادا، حس استقلال و سطح راحتی بالا در این نوع اقامتگاه‌هاست. بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید آپارتمان را مستقیما از صاحب‌خانه اجاره کنید یا اجاره فرعی انجام دهید. این بدین معنی است که آپارتمان را از مستاجر اجاره کنید. این شرایط معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که مستاجر برای مدتی از کشور دور است و می‌تواند برای جبران هزینه‌ها خانه را به فردی دیگر اجاره دهد.
آپارتمان‌هایی که به‌صورت اجاره فرعی در دسترس هستند، معمولا مبله‌اند و به اینترنت، برق و سایر امکانات مجهز هستند. این آپارتمان‌ها از چند ماه تا ۱ سال در دسترس‌اند. علاوه‌بر این، اگر بخواهید هزینه اجاره آپارتمان را کاهش دهید، می‌توانید به‌دنبال هم‌اتاقی بگردید و هزینه‌ها را تقسیم کنید.

خانواده میزبان (Homestay)

اسکان با خانواده میزبان در کانادا می‌تواند یک گزینه جذاب برای افرادی باشد که می‌خواهند با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوند. چنین امکانی همچنین به دانشجویان کمک می‌کند که با خانواده میزبان دوست شوند و در واقع، خانواده‌ای دوم در این کشور داشته باشند.
همچنین، شما می‌توانید با خانواده میزبان غذا بخورید و همراه با آن‌ها از مناطق دیدنی کانادا دیدن کنید. از سوی دیگر، از آنجایی که بسیاری از این خانواده‌ها در خانه به زبان انگلیسی (یا به زبان فرانسوی در کبک و نیوبرانزویک) صحبت می‌کنند، با انتخاب گزینه هوم استی برای اقامت در کانادا، می‌توانید زبان خود را نیز بهبود ببخشید.

خانه‌های اشتراکی دانشجویی در کانادا

خانه‌های اشتراکی در واقع می‌توانند هزینه زندگی دانشجویان بین‌المللی در کانادا را کاهش دهند. در این روش چند دانشجو می‌توانند با هم یک خانه اجازه کنند و هزینه‌های زندگی را اشتراکی بین خود تقسیم کنند. بهتر است دانشجویان خانه‌های اشتراکی را نزدیک به محل دانشگاه انتخاب کنند تا هزینه رفت و آمدشان کمتر شود. این نکته نیز قابل توجه است که دانشجویان می‌توانند خانه‌های مبله و مجهز تهیه کنند تا هزینه اضافی بابت خرید وسایل خانه نداشته باشند.

خوابگاه متاهلی در کانادا

از دیگر خوابگاه‌های دانشجویی کانادا می‌توان به خوابگاه متاهلی اشاره کرد. این خوابگاه مناسب افرادی است که با همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود به کانادا مهاجرت کرده باشند. البته تعداد خوابگاه متاهلی در کانادا بسیار کم است و متقاضیان زیادی آن را می‌خواهند. ممکن است رسیدگی به درخواست شما زمان طولانی‌تری احتیاج داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است علاوه‌بر درخواست برای خوابگاه متاهلی برای خوابگاه‌های دیگر نیز درخواست دهید. اجاره خانه نیز می‌تواند برای افراد متاهل گزینه مناسبی باشد.

امکانات انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا

خوابگاه‌های دانشجویی بر اساس میزان هزینه دریافت شده توسط دانشجو و بودجه‌های در دسترس، امکانات متنوعی دارند. اما به‌صورت کلی، بین تجهیزات و امکانات خوابگاه‌های داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه تفاوت‌های زیادی وجود دارد. از نکات مهم این است که خوابگاه‌های داخل دانشگاه، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و غیره را به صورت اشتراکی و عمومی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند که با خوابگاه‌های بیرون از دانشگاه متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید برخی از امکانات خوابگاه‌های مشهور کانادا را مشاهده کنید.

نام دانشگاه امکانات خوابگاه دانشجویی
دانشگاه تورنتوخوابگاه دانشگاه تورنتو که در محوطه خود دانشگاه واقع شده است، موقعیتی ایده‌آل دارد. این خوابگاه به سالن اجتماعات، سالن های ورزشی و کتابخانه روبارتس نزدیک است. فضای مدرن این خوابگاه از مزیت‌های دیگر آن محسوب می‌شود.
دانشگاه بریتیش کلمبیاخوابگاه دانشگاه بریتیش کلمبیا تک‌ نفره، چند نفره و به‌صورت سوئیت‌های استودیویی و نانو است. برای دانشجویان سال اولی این خوابگاه بهترین انتخاب است، زیرا علاوه‌بر امکانات خوب آن، برنامه غذایی مناسبی را نیز ارائه می‌دهد.
دانشگاه مک گیلاز مطلوب‌ترین خوابگاه‌های این دانشگاه اقامتگاه‌های داگلاس هال است. این اقامتگاه به‌صورت اتاق‌های تک نفره و دو نفره است. از ویژگی‌های وجود برنامه غذایی متنوع، کتابخانه برای مطالعه و تحقیق دانشجویان و اتاق پیانو است.
دانشگاه مک مستر۱۳ اقامتگاه در این دانشگاه وجود دارد که به‌صورت یک نفره، ۲ نفره و آپارتمان و سوئیت است. این خوابگاه شامل اتاق اسکان، اتاق مطالعه، امکاناتی مانند حمام، آشپزخانه و اینترنت، همچنین برنامه‌ غذایی است که هر کدام هزینه خود را دارند.

هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در کانادا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه تحصیل در کانادا، هزینه اسکان در این کشور است. میزان هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی و سایر اقامتگاه‌های کانادا بسته به عوامل مختلفی متفاوت است. برای مثال، هر دانشگاه مبلغ متفاوتی را برای اقامتگاه‌های خود در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر، شهر و محل اقامتگاه و اندازه و امکانات آن نیز تاثیر زیادی در هزینه اجاره آن دارد. با این حال، ما در جدول زیر متوسط هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی در کانادا و سایر اقامتگاه‌های این کشور را مطرح کرده‌ایم.

اقامتگاه هزینه ماهانه (دلار کانادا)
خوابگاه دانشجویی۲۵۰ – ۶۲۵
پانسیون یا سوئیت۴۰۰ – ۸۰۰
آپارتمان مشترک۷۰۰ – ۱۰۰۰
آپارتمان مبله یا غیر مبله۳۰۰ – ۱۰۰۰
هوم استی۴۰۰ – ۸۰۰

نحوه اجاره خوابگاه در کانادا چگونه است؟

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، پیدا کردن اقامتگاه مناسب در کانادا که با نیازها و بودجه شما تناسب داشته باشد، می‌تواند دشوار باشد. برای اولین گام، لازم است نوع اقامتگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در اقامتگاه‌های درون پردیس دانشگاه مانند خوابگاه دانشجویی ساکن شوید، برای اجاره خوابگاه در کانادا لازم است با دانشگاه تماس بگیرید. اگر اقامتگاه مورد نظر شما خارج از پردیس دانشگاه است، لازم است اقامتگاه مورد نظر خود را به‌صورت آنلاین پیدا کنید. در ادامه با چند نکته در این مورد آشنا می‌شویم:

  • در مورد امکانات ارائه‌شده در اقامتگاه مانند آب گرم، تلویزیون و اینترنت پرس‌وجو کنید.
  • اگر قصد دارید در خوابگاه دانشجویی ساکن شوید، جزئیات برنامه غذایی را بررسی کنید، زیرا ممکن است پیش‌پرداخت لازم باشد.
  • در صورتی که معلولیت خاصی دارید، مطمئن شوید که امکانات خوابگاه یا هر اقامتگاه دیگر با نیازهای شما تناسب داشته باشد.
  • اگر قصد اجاره آپارتمان را دارید، در مورد حقوق، وظایف و مسئولیت‌های خود تحقیق کنید، زیرا قوانین و مقررات در استان‌های کانادا متفاوت است.
  • هنگام انتخاب محل اقامت، هزینه‌ها و زمان لازم برای رفت و آمد به دانشگاه را در نظر بگیرید.
  • اگر از قبل اجاره خوابگاه دانشجویی در کانادا را انجام نداده‌اید و نمی‌دانید که در چه اقامتگاهی ساکن شوید، به‌عنوان اولین قدم برای یافتن اقامتگاه مناسب به دفتر اسکان دانشگاه مراجعه کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند در مورد مکان، قراردادهای اجاره، خدمات و امکانات اقامتگاه‌ها به‌خوبی شما را راهنمایی کنند.
هزینه خوابگاه کانادا

پلتفرم‌های آنلاین برای پیدا کردن محل اسکان در کانادا کدام‌اند؟

همانطور که مطرح شد اگر قصد اجاره خوابگاه دانشجویی یا پانسیون در کانادا را ندارید، لازم است قبل از رفتن به این کشور، اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. پلتفرم‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند به‌صورت آنلاین، مناسب‌ترین اقامتگاه را اجاره کنید. در ادامه با چند مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

نحوه پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی

با استفاده از مستر کارت و ویزا کارت، همچنین از طریق پی پال می‌توان هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی را پرداخت کرد. ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی که زیر نظر دانشگاه‌ها هستند، ممکن است تا قبل از زمان ددلاین تکمیل شوند. به‌همین دلیل بهتر است زودتر برای رزرو آن‌ها اقدام کنید. اگر به کارت‌های اعتباری دسترسی ندارید، تهران پیمنت می‌تواند سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. کافی‌است به صفحه پرداخت هزینه اجاره خوابگاه دانشجویی مراجعه کنید و گزینه ثبت سفارش را کلیک کنید.

در انتها، اگر از یکی از دانشگاه‌های کانادا پذیرش گرفته‌اید و نگران محل اقامت خود هستید، گزینه‌های متعددی مانند اجاره خوابگاه دانشجویی در کانادا پیش روی شماست. از میان آن‌ها می‌توانید بسته به نیازها و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اجاره خوابگاه در کانادا یکی از گزینه‌های مطلوب در میان دانشجویان بین‌المللی است زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد که نزدیک به دانشگاه زندگی کنند و سریع‌تر با محیط دانشگاه خود آشنا شوند. برای اینکه بتوانید خوابگاه دانشگاه خود را رزرو کنید، مهم است با دانشگاه تماس بگیرید تا از گزینه‌ها و هزینه‌ها آگاه شوید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*