صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های تخصصی left حداقل نمره قبولی در آزمون IMAT چند است؟

حداقل نمره قبولی در آزمون IMAT چند است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا آن هم در رشته‌های پزشکی می‌تواند آرزویی دست نیافتنی برای شما باشد. آزمون IMAT می‌تواند این آرزو را برای شما محقق کند. برای شرکت در این آزمون، مهم است که همه نکات را در رابطه با آن بدانید. ما در این مقاله درباره حداقل نمره قبولی داوطلبان در آزمون IMAT و نحوه ثبت‌نام و پرداخت هزینه آن صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

حداقل نمره قبولی در آزمون IMAT چند است؟

آزمون IMAT ایتالیا چیست؟

آزمون IMAT یک آزمون استاندارد است که توسط Italian Ministry of Education, University, and Research برگزار می‌شود و مهارت‌های تفکر انتقادی، توانایی حل مسئله و دانش علمی متقاضیان را می‌سنجد. این آزمون شامل ۶۰ سوال چندگزینه‌ای است که موضوعاتی مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات و استدلال منطقی را پوشش می‌دهد.
مدت‌زمان آزمون آیمت، ۱۰۰ دقیقه است و هر پاسخ صحیح یک نمره دارد. این آزمون به زبان انگلیسی و سالی یک‌بار در سپتامبر برگزار می‌شود و دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا از نتایج آن به‌منظور انتخاب بهترین داوطلبان برای ارائه پذیرش تحصیلی استفاده می‌کنند.

حداقل نمره قبولی در آزمون آیمت ایتالیا چند است؟

آزمون آیمت مانند کنکور است و افراد دارای بهترین نمره، موفق به تحصیل در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های ایتالیا می‌شوند. دقیقا نمی‌توان گفت نمره خوب در آزمون IMAT چه نمره‌ای است. اگرچه در وبسایت آزمون آیمت اعلام شده است که حداقل نمره برای قرار گرفتن در رتبه‌بندی داوطلبان ۲۰ است، اما به‌دست آوردن این نمره برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل پزشکی کافی نیست.
در جدول‌های زیر به حداقل نمره این آزمون بر اساس نتایج آزمون IMAT در سال‌‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای پذیرش در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا اشاره کرده‌ایم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این نمرات ثابت نیستند و بر اساس عملکرد همه متقاضیان و رتبه‌بندی آن‌ها در هر سال مشخص می‌شود. علاوه‌بر این، لازم است بدانید این ارقام مربوط به متقاضیان غیر اروپایی است.

حداقل نمره قبولی در نتایج آزمون IMAT سال ۲۰۲۲

دانشگاهتعداد صندلی برای داوطلبان غیر اروپاییحداقل نمره قبولی داوطلبان غیر اروپایی
دانشگاه ساپینزای رم
(Sapienza University of Rome)
۱۰۵۲.۶
دانشگاه میلان
(University of Milan)
۲۵۵۱.۸
دانشگاه پاویا
(The University of Pavia)
۴۰۴۳.۸
دانشگاه بولونیا
(University of Bologna)
۲۰۵۱.۵
دانشگاه پادووا
(University of Padova)
۲۵۵۰.۷
دانشگاه تورورگاتا رم
(University of Rome Tor Vergata)
۱۰۴۴.۶
دانشگاه تورین
(University of Turin)
۳۲۵۰.۱
دانشگاه بیکوکا میلان
(University of Milano-Bicocca)
۱۶۴۹.۲
دانشگاه فدریکو دوم
(University of Naples Federico II)
۲۵۴۴.۴
دانشگاه پارما
(University of Parma)
۴۰۴۱.۹
دانشگاه مسینا
(University of Messina)
۴۲۴۲.۹
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی
(University of Campania Luigi Vanvitelli)
۴۰۴۱.۹
دانشگاه باری
(University of Bari Aldo Moro)
۱۱۴۲.۶
دانشگاه پلی تکنیک دل مارکه
(Marche Polytechnic University)
۲۵۳۴.۵

حداقل نمره قبولی در نتایج آزمون IMAT سال ۲۰۲۳

دانشگاهتعداد صندلی برای داوطلبان غیر اروپاییحداقل نمره قبولی داوطلبان غیر اروپایی
دانشگاه ساپینزای رم
(Sapienza University of Rome)
۱۳۵۰.۸
دانشگاه میلان
(University of Milan)
۲۵۶۰.۲
دانشگاه پاویا
(The University of Pavia)
۴۰۵۳.۳
دانشگاه بولونیا
(University of Bologna)
۲۰۵۹.۱
دانشگاه پادووا
(University of Padova)
۲۰۴۹.۵
دانشگاه تورورگاتا رم
(University of Rome Tor Vergata)
۱۵۵۳.۴
دانشگاه تورین
(University of Turin)
۳۲۴۹
دانشگاه بیکوکا میلان
(University of Milano-Bicocca)
۱۸۵۴.۲
دانشگاه فدریکو دوم
(University of Naples Federico II)
۲۵۵۲
دانشگاه پارما
(University of Parma)
۴۵۵۰.۱
دانشگاه مسینا
(University of Messina)
۵۶۳۶.۹
دانشگاه کامپانیا لوئیجی وان ویتلی
(University of Campania Luigi Vanvitelli)
۵۰۴۷.۳
دانشگاه باری
(University of Bari Aldo Moro)
۱۱۳۱.۲
دانشگاه پلی تکنیک دل مارکه
(Marche Polytechnic University)
۵۵۴۳

بالاترین نمره آزمون IMAT تا الان چند بوده است؟

بالاترین نمره ثبت‌شده در آزمون آیمت تا به امروز ۸۳.۳ از ۹۰ بوده که در سال ۲۰۲۰ توسط یکی از داوطلبان به‌دست آمده است. اگرچه این یک دستاورد استثنایی است، اما مهم است توجه داشته باشید که این نمره، نمره معمول داوطلبان در آزمون نیست. هر سال تقریبا ۱۰ هزار نفر در آزمون آیمت ایتالیا شرکت می‌کنند و از میان آن‌ها تنها ۱۰ تا ۱۵ نفر نمره بالاتر از ۶۸ را بدست می‌آورند.
افرادی که این نمرات را کسب می‌کنند معمولا داوطلبان باتجربه‌ای هستند که قبلا در دانشگاه تحصیل کرده‌اند و پاسخ بیشتر سوالات اطلاعات عمومی را می‌دانند. با این حال، لازم است بدانید برای قبولی در آزمون IMAT ایتالیا به چنین آمادگی گسترده‌ای نیاز نیست. به‌جای اینکه در ۰.۰۱ درصد برتر باشید، کافی است در میان ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان برتر باشید.
لازم نیست برای داشتن شانس قبولی در آزمون IMAT، پیشینه تحصیلی قوی داشته باشید، اما آنچه اهمیت زیادی دارد، آشنایی کامل با نمونه سوالات آزمون آیمت و استفاده از استراتژی‌های موثر در این امتحان است. به‌طور کلی، بهتر است نمره ۵۴ به بالا را هدف بگیرید. این نمره هم برای داوطلبان اروپایی و هم غیر اروپایی کافی است.

آیا امکان کسب بالاترین نمره در آزمون آیمت وجود دارد؟

هر داوطلب دارای استراتژی و رویکرد خاص خودش برای شانس قبولی در آزمون IMAT است. برخی افراد ترجیح می‌دهند به همه سوالات آزمون جواب دهند و نمره خود را به حداکثر برسانند. با این حال، با توجه به این که آزمون IMAT نمره منفی دارد، این دسته از داوطلبان معمولا در آزمون مردود می‌شوند. این در حالی است که برخی افراد سعی می‌کنند بر نقاط قوت خود تمرکز کنند و به سوالاتی پاسخ دهند که از جواب صحیح آن‌ها مطمئن هستند.
به‌طور کلی، تلاش برای پاسخ دادن به سوالات بیشتر باعث می‌شود نمرات مهمی را از دست بدهید و شانس خود را برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا به خطر بیندازید. مهم است به یاد داشته باشید که آزمون آیمت بیشتر با کیفیت ارتباط دارد تا کمیت. تمرکز باید بر پاسخگویی دقیق و صحیح سوالات باشد نه پاسخگویی بیشترین سوال. به آمادگی، تکنیک‌ها و مهارت مدیریت زمان خود اعتماد کنید و هدف خود را تنها نمره‌ای در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد وارد دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا شوید، نه بالاترین نمره.

تعداد شرکت‌ کنندگان آزمون IMAT چقدر است؟

آزمون IMAT هرساله تنها یک‌بار برگزار می‌شود و حدود ۵ تا ۱۰ هزار نفر در آن شرکت می‌کنند. اما نکته قابل توجه این است که از بین ۵ تا ۱۰ هزار داوطلب حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ صندلی برای داوطلبان غیر اروپایی در دانشگاه‌های ایتالیا وجود دارد. از بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر ۳ تا ۴ هزار نفر داوطلبان اروپایی و بقیه داوطلبان غیر اروپایی هستند.

نتایج آزمون آی مت 2023

شانس قبولی در آزمون IMAT چقدر است؟

در طول ۵ ساله گذشته تعداد متقاضیان برای ورود به دانشکده‌های پزشکی ایتالیا افزایش یافته است. علاوه‌بر این، منابع، دوره‌های آموزشی و کلاس‌های بیشتری در دسترس داوطلبان قرار گرفته که آن‌ها تسلط بیشتری روی آزمون IMAT به‌ دست آورده‌اند. از سال ۲۰۱۵ تا حالا رقابت شدیدی میان داوطلبان اروپایی و غیر اروپایی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا شکل گرفته است. این رقابت باعث شده است تا دانشگاه‌های ایتالیا داوطلبان با نمرات و امتیازات بالاتر را پذیرش کنند. به‌عنوان مثال، در سال ۲۰۱۱ داوطلبی در پاویا نمره ۵۰.۱ را کسب کرد و این بالاترین نمره در میان داوطلبان بود. اما، در سال ۲۰۱۵ داوطلبی با کسب نمره ۷۱.۱ بالاترین رتبه دانشجویان اتحادیه اروپا را کسب کرد.
در نتیجه، امروزه که رقابت شدیدی میان داوطلبان آزمون IMAT وجود دارد، هرچه‌قدر نمره بالاتری داشته باشید، شانس‌تان برای قبولی در بهترین دانشگاه‌های ایتالیا بیشتر می‌شود. با توجه به این که در سال ۲۰۲۰ بالاترین امتیاز مربوط به داوطلبی با نمره ۸۳.۳ بوده، باید سعی کنید که امتیاز شبیه به این نمره کسب کنید تا بتوانید در دانشگاه مورد علاقه خود تحصیل کنید.

بهترین نمره هدف برای آزمون IMAT چند است؟

آزمون آیمت ایتالیا به‌شدت رقابتی است که کسب نمره بالا در آن نیاز به یک رویکرد استراتژیک دارد. برای اینکه بتوانید نمره لازم برای قبولی در آزمون IMAT را کسب کنید، مهم است درک عمیقی از ساختار امتحان داشته باشید و چند ماه قبل از برگزاری آزمون، آمادگی برای آن را شروع کنید.
یک گام مهم در آمادگی برای آزمون آیمت این است که بدانید از کدام سوال‌ها بهتر است بگذرید و کدامیک را پاسخ دهید. همچنین، مهم است بدانید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید. این نکات در به حداکثر رساندن نمره آزمون IMAT بسیار مهم هستند اما در عین حال، مهم است از نقاط قوت و ضعف خود نیز آگاه باشید و متناسب با آن مطالعه کنید.
با همه این‌ها، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا مهم است نمره رقابتی در آزمون IMAT را هدف قرار دهید. این نمره بسته به اولین دانشگاه انتخابی شما و تعداد صندلی‌های موجود در آن متفاوت است اما معمولا کسب نمره ۴۵ به بالا هدف خوبی برای همه داوطلبان است. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها نیاز به نمره کمتری دارند.

آزمون آیمت مرحله‌ای مهم در مسیر گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیاست. کسب نمره بالا در آزمون IMAT ایتالیا نیاز به یادگیری مستمر، آمادگی و راهکارهای موثر امتحان دارد. در حالی که کسب بالاترین نمره در این آزمون یک دستاورد چشمگیر است، اما برای ورود به دانشگاه ایتالیایی مورد علاقه خود برای تحصیل پزشکی نیاز به کسب بالاترین نمره در آزمون ندارید. به‌جای اینکه بر به‌دست آوردن بالاترین نمره تمرکز کنید، نمرات قبولی آزمون IMAT در سال‌های پیش و ظرفیت دانشگاه‌ها را بررسی کنید. سپس، نمره مورد نظر را هدف قرار دهید. علاوه‌بر این، برای ثبت‌نام و پرداخت هزینه آزمون IMAT نیز می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید تا به‌سرعت و راحتی، ثبت‌نام خود در این امتحان را نهایی کنید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*