صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left همه چیز درباره تحصیل در کانادا؛ راهنمای کامل مهاجرت تحصیلی به کانادا

همه چیز درباره تحصیل در کانادا؛ راهنمای کامل مهاجرت تحصیلی به کانادا

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

دانشجویان بین‌المللی به دلایل متعدد از جمله کیفیت بالای آموزش، فرهنگ متنوع و پذیرا، دسترسی به مناطق طبیعی زیبا و بسیاری از موارد دیگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی به کانادا می‌گیرند. علاوه بر این، تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد اولین قدم ایده‌آل برای گرفتن اقامت دائم کاناداست. اگر شما نیز تصمیم دارید از بهترین دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید قبل از هر چیز مهم است که چند مورد ضروری را در مورد تحصیل در کانادا بدانید تا فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور را آسان‌تر و سریع‌تر طی کنید.

تحصیل در کانادا - هزینه تحصیل در کانادا- بهترین دانشگاه های کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

سیستم دانشگاهی کانادا چگونه کار می‌کند؟

سیستم آموزش عالی کانادا شامل موسسات دولتی و خصوصی می‌شوند که دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر از دانشگاه‌های خصوصی هستند. از سوی دیگر، دانشگاه های کانادا در دو گروه اصلی قرار می‌گیرند: U15 و Universities Canada. U15 متشکل از ۱۵ دانشگاه تحقیقاتی کانادایی است و شامل دانشگاه‌های معتبرتر و قدیمی‌تر این کشور می‌شود. در جدول زیر با این دانشگاه‌ها آشنا می‌شوید.

نام دانشگاه

شهر

سال تاسیس

رتبه جهانی

دانشگاه واترلو

(University of Waterloo)

واترلو

۱۹۵۶

۱۵۴

دانشگاه تورنتو

(University of Toronto)

تورنتو

۱۸۲۷

۳۴

دانشگاه کویینز

(Queen's University)

کینگستون

۱۸۴۱

۲۴۶

دانشگاه مک گیل

(McGill University)

مونترال

۱۸۲۱

۳۱

دانشگاه دالهاوزی

(Dalhousie University)

هالیفاکس

۱۸۱۸

۳۰۸

دانشگاه آلبرتا

(University of Alberta)

ادمونتون

۱۹۰۸

۱۱۰

دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia)

ونکوور

۱۹۰۸

۴۷

دانشگاه کلگری

(University of Calgary)

کلگری

۱۹۶۶

۲۴۲

دانشگاه لاوال

(Université Laval)

کبک سیتی

۱۶۶۳

۴۳۳

دانشگاه مانیتوبا

(University of Manitoba)

وینیپگ

۱۸۷۷

۶۵۱- ۷۰۰

دانشگاه مک مستر

(McMaster University)

همیلتون

۱۸۸۷

۱۵۲

دانشگاه مونترال

(Université de Montréal)

مونترال

۱۸۷۸

۱۱۶

دانشگاه اتاوا

(University of Ottawa)

اتاوا

۱۸۴۸

۲۳۷

دانشگاه ساسکچوان

(University of Saskatchewan)

ساسکاتون

۱۹۰۷

۴۷۳

دانشگاه وسترن انتاریو

(University of Western Ontario)

لندن

۱۸۷۸

-

ممکن است برای شما جالب باشد که برخی از این دانشگاه‌ها در فهرست راحت ترین دانشگاه کانادا برای پذیرش قرار دارند و بنابراین، می‌توانند گزینه مناسبی برای تحصیل در این کشور محسوب شوند. در مقابل، Universities Canada شامل مجموعه‌ای از دانشگاه‌ها و کالج‌ها می‌شود که ترکیبی از دوره‌های حرفه‌ای، شغلی و آموزشی را در زمینه‌های هنر آشپزی تا تجزیه‌وتحلیل کسب‌وکار ارائه می‌کنند. مدارک دانشگاهی معمولا به‌عنوان دوره‌های چهار یا پنج‌ساله ارائه می‌شوند اما برنامه‌های کالج کوتاه‌تر هستند و حدود دو تا سه سال طول می‌کشند. هر دانشگاه کانادایی دارای چارچوب متفاوتی برای انتخاب موضوعات و دوره‌های مدارک تحصیلی است.

برخی از دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی دارای سیستم اصلی (Major)/ فرعی (Minor) هستند. رشته اصلی‌ای که می‌خواهید مطالعه کنید به‌عنوان Major شناخته می‌شود و تمرکز بیشتر کلاس‌ها بر روی این موضوع است. Minor رشته دیگری است که در کنار رشته اصلی و در سال اول یا دوم تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنید.

علاوه بر این، گزینه‌هایی مانند مدرک دوگانه (Dual Degree) یا رشته دوگانه (Dual Major) به شما امکان می‌دهد بر روی ترکیبی متعادل از موضوعاتی که برای حرفه مورد نظر شما مناسب هستند تمرکز کنید. برای مثال، موسیقی و مدیریت می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به رویدادهای زنده مناسب باشد.

نحوه اپلای برای دانشگاه‌های کانادا چگونه است؟

دانشگاه‌های کانادا دارای چندین زمان پذیرش هستند که می‌توانید در این زمان‌ها مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. این پذیرش‌ها در ماه سپتامبر، ژانویه و می صورت می‌گیرند اما ماه سپتامبر رایج‌ترین زمان پذیرش دانشگاه‌هاست. امکان اپلای معمولا از ۱۱ ماه قبل از شروع برنامه فراهم می‌شود و ددلاین دانشگاه های کانادا بسته به هر دانشگاه متفاوت است اما بیشتر آن‌ها حداکثر تا بهار، مدارک و درخواست‌ها را می‌پذیرند.

مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه‌های کانادا نیز بسته به مقطع تحصیلی متفاوت هستند و در بیشتر مواقع، در هنگام اپلای، پرداخت اپلیکیشن فی (Application Fee) الزامی است. به‌طور کلی، رایج‌ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا و اپلای برای دانشگاه‌های این کشور شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدارک فارغ‌التحصیلی به‌صورت ترجمه‌شده رسمی
  • فرم اپلیکیشن تکمیل‌شده
  • رزومه یا CV
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • تمکن مالی
  • توصیه‌نامه
  • مدرک زبان

همچنین، لازم است بدانید شرط معدل برای تحصیل در کانادا معمولا GPA بالای ۲.۶۷ است.

چه مدرک زبانی برای تحصیل در کانادا لازم است؟

کانادا کشوری دوزبانه است و بیشتر دوره‌های دانشگاهی در این کشور به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌شوند. اگر زبان مادری شما هیچیک از این موارد نباشد لازم است به‌عنوان یکی از مدارک اپلای، مدرک زبان را نیز ارائه کنید. محبوب‌ترین آزمون زبان انگلیسی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) است اما آزمون تافل (TOEFL)، PTE و حتی دولینگو (Duolingo) نیز در این شرایط استفاده می‌شوند. حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا بسته به ویزای مورد نظر شما متفاوت است.

با این حال، همه دانشگاه‌ها مدرک زبان دولینگو را نمی‌پذیرند. به همین دلیل، اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید قبل از هر چیز به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا دانشگاه مورد نظرتان این مدرک را قبول می‌کند یا خیر. همچنین، مهم است حداقل نمره دولینگو برای دانشگاه های کانادا را بررسی کنید.

حداقل نمره قبولی آیلتس برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، ۶ است که هیچیک از ریزنمرات نباید از ۵.۵ پایین‌تر باشند اما عموما دانشگاه‌های کانادایی حداقل نمره کل آیلتس را ۶.۵ و حداقل نمره برای مهارت‌های چهارگانه را ۶ تعیین کرده‌اند. با این وجود برای اینکه مطمئن شوید دانشگاه مورد نظر شما مدرک زبان با چه نمره‌ای را می‌پذیرد حتما به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید. همچنین، اگر قصد شرکت در آزمون زبان فرانسوی را دارید لازم است بدانید رایج‌ترین آزمون‌ها برای این زبان شامل TEF، TCF، DALF و DELF می‌شوند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا چگونه است؟

محدودیت سنی معمول برای پذیرش تحصیلی کانادا، ۱۸ سال است. با این حال، برای این قاعده استثناهایی وجود دارد زیرا برخی از موسسات ممکن است دانشجویانی کمتر یا بالاتر از این سن را نیز بپذیرند. افرادی که سن بالایی دارند برای اینکه موفق به مهاجرت تحصیلی به کانادا شوند، مهم است که در مورد گپ تحصیلی دلایل قانع‌کننده‌ای را ارائه دهند.

شهریه دانشگاه های کانادا - تحصیل رایگان در کانادا - مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

هر دانشگاه بسته به رشته و مقطع تحصیلی، کشور محل سکونت دانشجو و استانی که در آن واقع است تصمیم می‌گیرد که از دانشجو چقدر شهریه دریافت کند. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است و می‌تواند سالیانه بین ۱۱ هزار تا ۵۹ هزار دلار کانادا باشد. به‌طور کلی، میانگین شهریه دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی ۲۰ هزار دلار کاناداست که به‌طور قابل‌توجهی کمتر از میانگین شهریه دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا و انگلیس است.

با مراجعه به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود می‌توانید متوجه شوید که شهریه آن برای رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شما چقدر است. همچنین، مهم است بدانید که تحصیل در کانادا تنها شامل شهریه دانشگاه نمی‌شود. بر طبق قوانین کانادا، مبلغ تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور، سالیانه ۱۰ هزار دلار کاناداست. علاوه بر این، این کشور هزینه‌ای را برای بیمه سلامت اجباری از شما دریافت می‌‌کند که مبلغ آن بسته به هر استان متفاوت است.

گزینه‌های اسکان در کانادا شامل اقامت در خانه، خوابگاه دانشگاه و خوابگاه‌های خصوصی می‌شوند که هر یک از آن‌ها هزینه متفاوتی دارند. هزینه اقامت در خانه از ۴۸۰۰ تا ۹۶۰۰ دلار کانادا، هزینه اقامت در خوابگاه دانشگاه حدود ۲۵۰ تا ۶۲۵ دلار کانادا و هزینه اقامت در خوابگاه‌های خصوصی از ۲۵۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا متغیر است.

علاوه بر این، لازم است هزینه سبک زندگی، غذا، لوازم مرتبط با تحصیل و صورتحساب‌ها را در هزینه تحصیل در کانادا در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، هزینه زندگی در مونترال، تورنتو، ونکوور، کبک سیتی و ادمونتون کانادا بدون هزینه مسکن و شهریه دانشگاه ماهانه به‌ترتیب حدود ۱۲۰۰، ۱۴۱۷، ۱۳۴۰، ۱۳۰۹ و ۱۳۷۴ دلار کاناداست. خوشبختانه بسیاری از کسب‌وکارها، مغازه‌ها و رستوران‌ها تخفیف دانشجویی ارائه می‌کنند که میزان آن از ۱۰ تا ۵۰ درصد متغیر است.

چه کمک‌هزینه‌هایی برای تحصیل در کانادا در دسترس است؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای تحصیل در کانادا کمک مالی دریافت کنید اما معمولا دانشجویان اسکالرشیپ‌ها (Scholarships) را ترجیح می‌دهند. اسکالرشیپ‌ها در کانادا به سه نوع تقسیم می‌شوند: اسکالرشیپ‌های دولتی، اسکالرشیپ‌های غیردولتی و اسکالرشیپ‌های دانشگاه‌های کانادایی. در ادامه برخی از بهترین گزینه‌ها از میان این کمک‌هزینه‌ها را معرفی می‌کنیم.

اسکالرشیپ‌های دولتی کانادا

اسکالرشیپ‌های دولتی کانادا

شرایط و مزایا

Banting Postdoctoral Fellowships

- به بهترین متقاضیان فوق دکترا و افرادی اعطا می‌شود که به‌طور مثبتی به رشد اقتصادی، اجتماعی و پژوهشی کشور کمک می‌کنند.

- برای دو سال به دانشجویان سالیانه ۷۰ هزار دلار کانادا اعطا می‌شود.

IDRC Research Awards

- به فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا از دانشگاه‌های معتبر اعطا می‌شود که یا کانادایی هستند یا متعلق به کشوری در حال توسعه هستند. پروپوزال باید بر روی یک چند یا کشور در حال توسعه متمرکز باشد.

- در طول یک سال کار بر روی طرح پژوهشی، حداکثر ۲۰ هزار دلار برای شما واریز می‌شود.

Vanier Canada Graduate Scholarships Program

- دولت کانادا به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم، مهندسی، علوم انسانی و غیره، بورسیه می‌دهد.

- این بورسیه به‌مدت سه سال و با مبلغ سالانه 50 هزار دلار کانادا اعطا می‌شود.

Ontario Graduate Scholarship Program

- به دانشجویانی اعطا می‌شود که در دانشگاه‌های دولتی انتاریو ثبت نام می‌کنند.

- مبلغ کمک‌هزینه از 5 هزار تا 15 هزار دلار کانادا متغیر است.

Ontario Trillium Scholarship

- به دانشجویان بین‌المللی دکترا تعلق می‌گیرد.

- حداکثر ۴۰ هزار دلار کانادا در طول ۴ سال پرداخت می‌شود.

Canada-ASEAN SEED

- به دانشجویانی اعطا می‌شود که می‌خواهند تحصیلات عالی را ادامه دهند.

- هزینه ویزا و مجوز تحصیل یا کار، بلیط هواپیما، بیمه سلامت، هزینه‌های زندگی، هزینه‌های حمل‌ونقل زمینی و هزینه کتاب‌ها و لوازم را شامل می‌شود.

National Research Council of Canada (NRCC)

- کمک‌هزینه تحقیقاتی به دانشجویان محقق در حال تحصیل در مقطع ارشد و دکترا اعطا می‌شود.

- مبلغ کمک‌هزینه و مدت‌زمان اعطای آن به سطح تحصیل شما ارتباط دارد.

اسکالرشیپ‌های غیردولتی کانادا

اسکالرشیپ‌های غیردولتی کانادا

شرایط و مزایا

Anne Vallee Ecological Fund

در این فاند تحصیلی دو اسکالرشیپ با مبلغ ۱۵۰۰ دلار کانادا به دانشجویان ثبت نام‌شده در تحقیقات حیوانی مقطع ارشد یا دکترا در دانشگاه‌های کبک یا بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود.

Surfshark Privacy and Security Scholarship

یک جایزه با مبلغ ۲۰۰۰ دلار کانادا به دانشجویان کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در کانادا اعطا می‌شود. به‌منظور ارائه درخواست برای دریافت جایزه لازم است یک مقاله ارسال کنید.

Trudeau Scholarships and Fellowships

۱۵ اسکالرشیپ بین‌المللی به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا اهدا می‌شود. مبلغ آن از 20 هزار تا 40 هزار دلار کانادا متغیر است که شامل هزینه سفر نیز می‌شود.

اسکالرشیپ‌های دانشگاه‌های کانادایی

اسکالرشیپ‌های دانشگاه‌های کانادایی

شرایط و مزایا

بورسیه تحصیلی دانشگاه تورنتو انتاریو

۱۰ هزار تا ۱۵ هزار دلار کانادا به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه تورنتو اعطا می‌شود.

فاند بین‌المللی دانشگاه واترلو

به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه واترلو تعدادی اسکالرشیپ تعلق می‌گیرد که مبلغ آن از 2500 تا 50 هزار دلار کانادا متغیر است.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه کلگری

اسکالرشیپ‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی دانشگاه کلگری است که مبلغ آن از 500 تا 60 هزار دلار کانادا متغیر است.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه آلبرتا

اسکالرشیپ‌های متعددی است که برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آلبرتا در نظر گرفته می‌شود.

جایزه UBC International Leader of Tomorrow

به دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بریتیش کلمبیا کمک‌هزینه‌هایی با مبلغ 100 تا 50 هزار دلار کانادا ارائه می‌شود.

بورسیه‌های بین‌المللی دانشگاه کویینز

دانشگاه کویینز برخی کمک‌های مالی از جمله وام بانکی را به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌کند.

بورسیه‌ها و کمک‌های دانشجویی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل هر سال ۳۰۰۰ تا ۱۲ هزار دلار کانادا به دانشجویان خود اعطا می‌کند.

بورسیه‌های دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی بورسیه‌هایی را بر اساس شایستگی دانشجویان به آن‌ها اعطا می‌کند.

اسکالرشیپ دانشگاه وسترن

اسکالرشیپ‌ها از 2000 دلار کانادا شروع می‌شوند و به 100 هزار دلار کانادا نیز می‌رسند. این کمک‌هزینه‌ها بر اساس شایستگی دانشجویان به آن‌ها اعطا می‌شود.

آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

پاسخ کوتاه خیر است. در واقع، هیچ دانشگاهی در کانادا وجود ندارد که از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نکند. حتی دانشگاه‌های بدون شهریه برای دانشجویان کانادایی نیز وجود ندارد. با این حال، شما می‌توانید بورسیه تحصیلی کامل بگیرید تا بتوانید هزینه شهریه دانشگاه را پوشش دهید. علاوه بر این، دانشگاه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای در کانادا وجود دارند که اگرچه بدون شهریه نیستند، کم‌هزینه محسوب می‌شوند.

برای اینکه بتوانید از بورسیه‌های تحصیلی کانادا بهره‌مند شوید مهم است که اگر در حال حاضر دانشجو هستید و پس از فارغ‌التحصیلی قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، خیلی خوب درس بخوانید و معدل بالایی کسب کنید. به‌طور کلی، داشتن معدل بالا، نمرات خوب آزمون، جوایز تحصیلی و همچنین کارهای داوطلبانه و فوق‌برنامه شما می‌توانند شما را به دریافت بورسیه تحصیلی نزدیک‌تر کنند. علاوه بر این، می‌توانید با داشتن کار دانشجویی پاره‌وقت بخشی از هزینه تحصیل در کانادا را پوشش دهید و به این ترتیب، دوره دانشجویی را کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر طی کنید.

همچنین، می‌توانید از اسکالرشیپ‌های خارج از کانادا برای تحصیل رایگان در کانادا استفاده کنید. موسسات مختلفی در جهان وجود دارند که اسکالرشیپ‌هایی را به دانشجویان بین‌المللی مستعد ارائه می‌دهند. هدف این موسسات بهبود آموزش در جهان و فراهم کردن فرصت‌هایی برای دانشجویانی است که می‌خواهند در دانشگاه‌های معتبر دنیا تحصیل کنند.

تحصیل رایگان در کانادا - هزینه تحصیل در کانادا
مهاجرت تحصیلی به کانادا

فرایند اخذ ویزای دانشجویی کانادا چگونه است؟

در کانادا ویزای دانشجویی با عنوان مجوز تحصیل (Study Permit) شناخته می‌شود. این مجوز سندی است که توسط دولت کانادا صادر می‌شود و به اتباع خارجی اجازه می‌دهد که در یک موسسه آموزشی کانادایی به تحصیل مشغول شوند. قبل از سفر به کانادا اگر بخواهید برای بیش از شش ماه در یکی از دانشگاه‌های این کشور باشید لازم است برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید.

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا، نامه پذیرش از دانشگاه است. شما نمی‌توانید بدون نامه پذیرش از یک دانشگاه کانادایی برای دریافت مجوز تحصیل اقدام کنید. بنابراین، قبل از شروع این فرایند لازم است دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که دانشگاه مورد نظر شما حتما باید در فهرست دانشگاه‌های منتخب کانادا (DLI) باشد. تنها در صورت گرفتن پذیرش از این آن‌ها به شما ویزای دانشجویی کانادا ارائه می‌شود. علاوه بر این، با داشتن مجوز تحصیل در کانادا می‌توانید در هفته بیش از ۲۰ ساعت کار کنید و به این ترتیب، بخشی از هزینه‌های زندگی در این کشور را تامین کنید.

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا کدامند؟

کانادا خانه بسیاری از دانشگاه‌هایی است که در سطح جهانی قرار دارند اما برخی از شهرهای آن دانشجوپسندتر هستند و با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت زندگی، جذابیت، کیفیت زندگی دانشجویی و برتری تحصیلی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا محسوب می‌شوند. بر همین اساس، ما در ادامه ۱۰ شهر دانشجویی برتر کانادا را به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است آشنایی با آن‌ها به شما در انتخاب دانشگاه مناسب کمک بیشتری کند.

  • کینگستون در استان انتاریو
  • مونترال در استان کبک
  • ونکوور در استان بریتیش کلمبیا
  • شربروک در استان کبک
  • کلگری در استان آلبرتا
  • ادمونتون در استان آلبرتا
  • کبک سیتی در استان کبک
  • سنت جانز در استان نیوفاندلند و لابرادور
  • همیلتون در استان انتاریو
  • تورنتو در استان انتاریو

بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا چه کاری می‌توان انجام داد؟

مزیت بزرگ تحصیل در کانادا این است که پس از فارغ‌التحصیلی ممکن است بتوانید مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) بگیرید و در این کشور بمانید و کار کنید. کانادا به‌عنوان یک مقصد برتر برای مهاجرت تحصیلی، فرصتی کافی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که مرتبط با رشته تحصیلی خود کار کنید. علاوه بر این، ادامه تحصیل در این کشور به‌طور کلی ارزان‌تر از تحصیل در آمریکاست و برخی از دانشگاه‌های کانادایی نیز به دانشجویان مستعد کمک‌هزینه‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند.

داشتن PGWP به شما امکان می‌دهد که سه سال در کانادا کار کنید و پس از آن بتوانید مسیرهای دیگری را برای ماندن در این کشور از جمله اقامت دائم یا حتی شهروندی کامل در پیش بگیرید. کافی است فرصت‌های شغلی موجود در کشور را بررسی کنید و در آن‌ها مشغول به کار شوید. پنج صنعت کلیدی این کشور شامل خدمات، کشاورزی، تکنولوژی، انرژی و تولید می‌شوند و فرصت‌های شغلی زیادی در این حوزه‌ها در کانادا وجود دارد.

در پایان، کشور کانادا یک گزینه جذاب برای مهاجرت تحصیلی است که دانشگاه‌های معتبری را در خود جای داده است و از سوی دیگر، با فراهم کردن شرایط کار پس از فارغ‌التحصیلی به دانشجویان امکان می‌دهد بعد از تمام شدن تحصیل بتوانند همچنان در این کشور کار کنند و حتی اقامت دائم آن را دریافت کنند. با این وجود قبل از اینکه بخواهید برای رزرو وقت و پرداخت هزینه سفارت کانادا برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنید مهم است که از یک دانشگاه کانادایی پذیرش گرفته، مدارک مورد نیاز را آماده کرده و برای تحصیل در این کشور برنامه‌ریزی کاملی انجام داده باشید. به همین دلیل، ما در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم مهاجرت تحصیلی به کانادا بپردازیم و شما را با این فرایند بیشتر آشنا کنیم.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.