صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left مزایا و معایب آزمون تافل هوم ادیشن

مزایا و معایب آزمون تافل هوم ادیشن

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون تافل (TOEFL) یکی از پذیرفته‌شده‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سراسر جهان است که نسخه خانگی آن یعنی تافل هوم ادیشن (TOEFL Home Edition) پس از بحران کووید ارائه شد. این آزمون مزایا و معایبی دارد که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم؛ باما همراه باشید.

دفترچه‌ای با نام تافل هوم ادیشن

معرفی آزمون TOEFL iBT Home Edition

تافل iBT هوم ادیشن، نسخه‌ای از آزمون تافل برای افرادی است که به‌جای حضور در مرکز آزمون قصد دارند از خانه امتحان بدهند. این نسخه در ۲۳ مارس ۲۰۲۰ توسط ETS عرضه شد و از آن زمان به افراد امکان داده است که از محیط امن و راحت خانه خود در آزمون تافل شرکت کنند. ساختار آزمون تافل هوم ادیشن هیچ تفاوتی با نسخه‌ای که در مراکز آزمون برگزار می‌شود، یعنی تافل iBT ندارد. مطابق با آخرین تغییراتی که از ۲۶ جولای ۲۰۲۳ روی آزمون‌های تافل صورت گرفته، تکمیل آزمون تافل هوم ادیشن نیز در کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود. در این آزمون مهارت‌های چهارگانه Reading ،Listening ،Speaking و Writing ارزیابی می‌شود.
در طول آزمون تافل Home edition، یک ناظر انسانی بر امتحان نظارت دارد. به همین دلیل، امکان تقلب در تافل هوم ادیشن تقریبا وجود ندارد. از سوی دیگر، نسخه خانگی آزمون تافل، ۴ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس است، اما شرکت در آن، ۲۴ ساعت پس از ثبت‌نام امکان‌پذیر است. نتایج آزمون ۴ تا ۸ روز پس از شرکت در آن اعلام می‌شود و کارنامه آن نیز تا ۲ سال معتبر است. هزینه تافل هوم ادیشن مانند هزینه تافل iBT برابر ۲۶۵ دلار است.

مزایای تافل هوم ادیشن

آزمون نوآورانه TOEFL Home Edition یک گزینه مناسب برای بسیاری از افرادی است که قصد دارند از دانشگاه‌های خارجی پذیرش تحصیلی بگیرند یا رزومه خود را تقویت کنند. در حالی که مزایای تافل هوم ادیشن بسیار زیاد است، ما در ادامه مهم‌ترین موارد را از میان آن‌ها معرفی می‌کنیم.

اعتبار آزمون تافل هوم ادیشن

آزمون تافل اعتبار بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد که در این میان، TOEFL Home Edition نیز به اندازه نسخه iBT آن معتبر است. شاید مهم‌تر از همه اینکه، تافل Home Edition همان آزمون تافل iBT است که توسط بیش از ۱۱۰۰۰ دانشگاه در ۱۴۰ کشور پذیرفته شده است. در واقع، دانشگاه هایی که تافل هوم ادیشن را می پذیرند بسیار زیاد هستند.

عادلانه و امن بودن آزمون

آزمون TOEFL Home Edition دارای ناظر انسانی و از راه دور است که هنگام برگزاری آزمون وظیفه نظارت و کمک به شما را به عهده دارد. این امر نه‌تنها به شما کمک می‌کند که از برگزاری صحیح آزمون مطمئن شوید، بلکه به دانشگاه‌ها نیز اطمینان می‌دهد که اعتبار تافل هوم ادیشن بسیار بالاست.
تافل Home Edition نیز مانند تافل iBT با استفاده از نیروی انسانی و فناوری هوش مصنوعی نمره‌دهی می‌شود. از آن‌جایی که افراد بررسی کننده شما را نمی‌شناسند و نمی‌توانند شما را ببینند، می‌توانید مطمئن باشید که کارنامه تافل هوم ادیشن منصفانه و بی‌طرفانه است.

استرس کمتر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه

یکی از مهم‌ترین مزایای تافل هوم ادیشن این است که برای شرکت در آن لازم نیست مسیری طولانی را طی کنید تا به مرکز آزمون برسید. در هر ساعت از شبانه‌روز و در روزهای خاصی از هفته می‌توانید از محیط راحت خانه در این آزمون شرکت کنید و این نه‌تنها می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه و وقت شما کمک کند، بلکه باعث می‌شود استرس کمتری در طول آزمون داشته باشید.
وقتی لازم است به مراکز آزمون مراجعه کنید، نیاز دارید که کمی زودتر به محل برسید و از سوی دیگر، با تعداد بسیار زیادی از داوطلبان روبرو می‌شوید. چنین تجربه‌ای می‌تواند برای شما استرس‌زا باشد و حتی منجر به حواس‌پرتی و عدم تمرکز شما در طول امتحان شود. این در حالی است که می‌توانید بدون استرس دیر رسیدن به محل آزمون یا صحبت با داوطلبانی که ممکن است بر اعتمادبه‌نفس شما تاثیرگذار باشند، از اتاق ساکت و آرام خانه خود در آزمون TOEFL Home Edition شرکت کنید و تمرکز بیشتری در طول آزمون داشته باشید.

مناسب برای افراد دارای شرایط خاص

افرادی که دچار بیماری هستند یا معلولیت و ناتوانی خاصی دارند، می‌توانند با شرکت در آزمون TOEFL Home Edition، بدون نگرانی در مورد سلامت خود، مدرک معتبر زبان انگلیسی دریافت کنند. مهم‌ترین هدف عرضه آزمون TOEFL Home Edition نیز همین موضوع بوده است. بنابراین، این آزمون کمک می‌کند که شرایط خاص افراد مانع آن‌ها در پیشرفت نباشد.

انعطاف‌پذیری زمان برگزاری امتحان تافل هوم ادیشن

همان‌طور که مطرح کردیم آزمون تافل Home Edition در ۴ روز هفته و در هر ساعت شبانه‌روز در دسترس است. بنابراین، برنامه‌ریزی برای شرکت در آن می‌تواند بسیار آسان‌تر از برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون تافل iBT باشد. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید این است که ۲۴ ساعت پس از تعیین وقت آزمون می‌توانید در آن شرکت کنید.

فراوان بودن محتوای آموزشی

به‌دلیل آن که آزمون تافل بسیار شناخته‌شده و مشهور است، منابع زیادی برای آن وجود دارد که می‌توانید مطالعه کنید. با یک جست‌و‌جو در گوگل می‌توانید به هزاران تمرین، کتاب، ویدیو و دوره‌های آموزشی آنلاین دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید دوره‌های مگوش تافل را خریداری کنید.

محتوای ۱۰۰ درصد آکادمیک دارد

آزمون تافل هوم ادیشن، جامع‌ترین آزمون آکادمیک و دانشگاهی زبان انگلیسی در سراسر دنیاست. این آزمون برای افرادی که قصد اپلای به دانشگاه‌ها را دارند مناسب است زیرا محتوای آن به‌صورت دانشگاهی است. این آزمون باعث می‌شود تا در فهم درس‌های خود در دانشگاه‌های انگلیسی زبان مشکلی نداشته باشید.

بخش speaking در آزمون تافل هوم ادیشن منصفانه‌تر از آزمون‌های دیگر است

برخلاف سایر آزمون‌ها، آزمون تافل هوم ادیشن از چندین ممتحن برای نمره دادن به شما استفاده می‌کند. بخش اسپیکینگ آزمون‌های زبان انگلیسی یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌ است. نشستن یک به یک در مقابل یک ارزیابی‌کننده در یک مصاحبه سخنرانی رسمی می‌تواند برای دانشجویان ترسناک باشد.
بخش Speaking آزمون تافل هوم ادیشن به ۲ دلیل قابل اعتمادتر است. ابتدا، پاسخ‌های خود را بدون اینکه فرد ممتحن در مقابل شما بنشیند، مستقیم در یک میکروفون بیان می‌کنید. سپس، پاسخ‌های ثبت شده شما توسط ۳ تا ۶ ممتحن ETS ارزیابی می‌شود تا منصفانه‌ترین و عینی‌ترین امتیاز ممکن را به شما بدهند.

فردی درحال انجام آزمون تافل هوم ادیشن

معایب تافل هوم ادیشن

اگرچه مزایای تافل هوم ادیشن بسیار زیاد است، این بدین معنی نیست که این نسخه از آزمون کامل و بی‌نقص است. برای اینکه بدانید آیا ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن ایده خوبی است یا خیر، لازم است با معایب تافل هوم ادیشن نیز آشنا باشید.

شرایط و پیش‌نیازهای خاص تافل هوم ادیشن

بر خلاف آزمون تافل iBT، برای اینکه از خانه به آزمون دسترسی داشته باشید، لازم است از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید و همچنین، یک محیط امن و ساکت را تدارک ببینید. از میان تجهیزاتی که لازم است فراهم کنید باید به این نکته اشاره کنیم که مهم است کامیپوتر شما دارای سیستم عامل Windows یا Mac OS باشد و از گوگل کروم (Google Chrome) یا فایرفاکس (Firefox) و همچنین، یک وب‌کم استفاده کنید. علاوه‌بر این، وجود اسپیکر و میکروفون نیز ضروری است و اجازه استفاده از هدفون را ندارید.
پیش‌نیازها و شرایط تافل هوم ادیشن بسیار مفصل است و در صورت عدم رعایت آن‌ها ممکن است نتوانید در آزمون شرکت کنید یا نمره امتحان به دلیل نقض قوانین کنسل شود. آماده کردن این شرایط ممکن است برای برخی افراد طاقت‌فرسا شود و وقت زیادی از آن‌ها بگیرد. علاوه‌بر این، احتمال دارد با بروز مشکلات فنی، شرکت در آزمون با مشکل مواجه شود. این در حالی است که آزمون تافل iBT چنین پیش‌نیازها و شرایطی ندارد و محیط و تجهیزات امتحان از قبل برای شما آماده شده است.

نیاز به دانش و مهارت در کامپیوتر

تافل هوم ادیشن به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. از این رو، باید مهارت و سرعت خوبی در تایپ کردن داشته باشید. ممکن است در تایپ کردن بیشتر از نوشتن در کاغذ غلط املایی داشته باشید. پس باید حواس‌جمع باشید تا غلط‌ املایی‌های خود را اصلاح کنید.

عدم امکان شرکت در آزمون با IP ایران

امکان شرکت در آزمون تافل Home Edition از طریق IP ایران میسر نیست. به همین دلیل، نیاز به استفاده از برنامه‌هایی وجود دارد که این IP را تغییر می‌دهند. پیدا کردن چنین برنامه‌هایی می‌تواند دشوار باشد. علاوه‌بر این، آن‌ها ممکن است بر سرعت اینترنت و در نتیجه، کیفیت آزمون تاثیر بگذارند.

نیاز به اینترنت پرسرعت برای شرکت در آزمون

کیفیت برگزاری آزمون تافل Home Edition وابستگی زیادی به سرعت اینترنت دارد. در صورتی که اینترنت دچار قطع و وصلی باشد یا سرعت پایینی داشته باشد، تقریبا امکان شرکت در آزمون تافل Home Edition صفر است. بنابراین، اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، حتما لازم است از سرعت و ثبات اینترنت خود مطمئن شوید.

احتمال وقوع مشکلات در طول آزمون

یکی از مهم‌ترین معایب تافل هوم ادیشن این است که حل مشکلاتی که ممکن است در طول آزمون اتفاق بی‌افتد دشوار است. برای مثال، برخی افراد گزارش کرده‌اند که برای استفاده از ProctorU با مشکل مواجه شده‌اند. از طریق این برنامه رعایت قوانین آزمون بررسی می‌شود. بنابراین، مشکل در استفاده از آن می‌تواند مانع از برگزاری آزمون شود. اگرچه احتمال وقوع چنین مشکلاتی کم است، آگاهی و برنامه‌ریزی برای اجتناب از آن‌‌ها اهمیت زیادی در کیفیت آزمون شما دارد.

نوبت‌ های آزمون زود پر می شوند

به‌دلیل محبوبیت این آزمون در میان دانشجویان ایرانی، ممکن است نوبت آزمون مورد نظر شما زود پر شود. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است زودتر از رسیدن به ددلاین‌ دانشگاه‌ها در آزمون ثبت‌نام کنید.

در پایان، اگرچه آزمون تافل Home Edition دارای برخی معایب خاص است، مزایای متعدد آن می‌تواند این آزمون را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت مدرک زبان انگلیسی تبدیل کند. اکنون که با مزایا و معایب تافل Home Edition آشنا هستید، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای شرکت در این آزمون داشته باشید. همچنین، اگر قصد ثبت نام آزمون تافل Home Edition را دارید، می‌توانید از تهران پیمنت کمک بگیرید و هزینه آزمون را به‌سرعت و به‌راحتی پرداخت کنید.

سوال‌های پرتکرار شما

مهمترین مزیت آزمون تافل هوم ادیشن این است که نیازی نیست به مراکز آزمون مراجعه کنید و می‌توانید در منزل خود در امتحان تافل هوم ادیشن شرکت کنید.

خیر، اعتبار آزمون تافل هوم ادیشن درست به‌اندازه اعتبار تافل اینترنتی iBT است و دانشگاه‌های بسیاری آن را به‌جای تافل اینترنتی می‌پذیرند.

مناسب‌ترین روش پرداخت هزینه آزمون TOEFL Home Edition استفاده از خدمات پرداخت ارزی تهران پیمنت است که سفارشتان را به‌سرعت و در کمتر از ۳ ساعت پرداخت می‌کند.

از معایب آزمون TOEFL Home Edition می‌توانیم به عدم امکان شرکت در آزمون با IP ایران (باتغییر IP مشکل برطرف می‌شود)، نیاز به اینترنت پرسرعت برای شرکت در آزمون و پیش‌نیازهای خاص تافل هوم ادیشن (مانند استفاده از تجهیزاتی همچون اسپیکر و میکروفون) اشاره کنیم.

از مزایای آزمون TOEFL Home Edition می‌توانیم به عادلانه و امن بودن آزمون، اعتبار یکسان با تافل اینترنتی iBT، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و استرس پایین شرکت کنندگان، انعطاف‌پذیری زمان شرکت در امتحان و مناسب بودن تافل هوم ادیشن برای افراد با شرایط خاص اشاره کنیم.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*