صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left آزمون تافل هوم ادیشن (Home Edition) چیست؟

آزمون تافل هوم ادیشن (Home Edition) چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

این روزها به دلیل افزایش متقاضیان مهاجرت تحصیلی و اپلای به دانشگاه‌های خارجی، نام آزمون‌ تافل را بسیار می‌شنویم. آزمون TOEFL یکی از معتبرترین آزمون‌‌های زبان انگلیسی است و از پیش‌نیازهای پذیرش دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. با شیوع کرونا و همه‌گیر شدن این ویروس، موسسه ETS نسخه دیگری از تافل را تحت عنوان تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition) ارائه داد تا داوطلبان بتوانند به‌صورت آنلاین و از خانه در این آزمون شرکت کنند. آزمون تافل هوم ادیشن یا تافل خانگی توسط بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان پذیرفته می‌شود. از مزیت‌های این آزمون این است که در ۵ روز هفته از یکشنبه تا پنج‌شنبه برگزار می‌شود و به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است. شما می‌توانید پرداخت هزینه و ثبت نام تافل هوم ادیشن را به تهران پیمنت بسپارید. برای شناخت بیشتر این نسخه از تافل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نمایش سایت تافل هوم ادیشن روی صفحه لپتاپ

درباره آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition)

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، آزمون تافل هوم ادیشن که مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است، نسخه آنلاین و خانگی تافل محسوب می‌شود که از زمان شیوع کرونا (در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰) توسط موسسه ETS ارائه شد و در حال حاضر نیز این نسخه از تافل همچنان برگزار شده و مورد تایید دانشگاه‌های سراسر جهان است. همانطور که از اسم این آزمون پیداست، داوطلبان می‌توانند آن را بدون نیاز به حضور در محل برگزاری آزمون، تحت نظارت یک ناظر به صورت آنلاین در خانه انجام دهند.

تغییرات تافل هوم ادیشن در سال ۲۰۲۴

موسسه ETS در تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۳ در نسخه‌های محتلف آزمون تافل از جمله تافل هوم ادیشن تغییراتی را اعمال کرد که مهم‌ترین آن کاهش مدت برگزاری آن از ۳ ساعت به  ۲ ساعت است. تغییرات دیگر این آزمون نیز درباره سوالات بخش ریدینگ و زمان اطلاع‌رسانی نمره‌ها است که با جزئیات کامل در صفحه‌ی مربوطه قابل مشاهده است.

مراحل مختلف آزمون تافل هوم ادیشن 

این نسخه دقیقا مراحل و بخش‌هایی شبیه به آزمون تافل دارد و ۴ مهارت زبان انگلیسی Speaking ،Reading ،Listening و Writing را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هر بخش این آزمون از تعدادی سوال تشکیل می‌شود و مدت زمان آزمون تافل هوم ادیشن حدود ۲ ساعت است.

تجهیزات آزمون TOEFL iBT هوم ادیشن

قبل از ثبت نام در آزمون تافل Home Edition (تافل آنلاین) باید مطمئن شوید که رایانه و مکان آزمون شما از شرایط خوب و مناسبی برخوردار باشد. نکته بسیار مهم در رابطه با این آزمون این است که امکان شرکت در آن با IP ایران وجود ندارد و برای اتصال به مرورگر ETS و شرکت در این امتحان، نیاز به تغییر IP خود به کشور دیگری دارید. تجهیزاتی که برای شرکت در این آزمون نیاز دارید عبارت‌اند از:

کامپیوتر یا لپتاپ

رایانه شخصی شما باید سیستم عامل ویندوز نسخه‌ ۱۰ یا بالاتر یا Mac OS X 10.13 یا بالاتر داشته باشد. همچنین مرورگر شما باید Chrome یا Firefox باشد. البته لازم است مرورگر ETS را نیز روی کامپیوتر خود دانلود کنید.

بلندگو

داشتن بلندگو برای شنیدن صدای ناظر الزامی است.

میکروفون

به‌دلیل ممنوعیت استفاده از هدفون و هندزفری، به میکروفونی برای ارتباط برقرار کردن با ناظر احتیاج دارید که عموما کامپیوترها و لپتاپ‌ها مجهز به میکروفون هستند.

حریم خصوصی

نمی‌توانید در یک مکان عمومی مانند پارک، کافی‌نت یا کافه این آزمون را انجام دهید و باید در اتاق تنها باشید.

وسایل روی میز و صندلی

سیستم شما باید روی میز بوده و هیچ چیز اضافی روی آن نباشد. در طول آزمون نمی‌توانید چیزی میل کنید و بیاشامید. همچنین باید روی صندلی استاندارد و پشت میز بنشینید و از نشستن روی تخت و کاناپه بپرهیزید.

لباس و ظاهر

عکستان برای موسساتی که کارنامه تافل شما برای آن‌ها ارسال می‌شود، فرستاده خواهد شد به‌همین علت لباس مناسب بپوشید. همچنین از اکسسوری‌ها مانند جواهرات، گیره‌کراوات، گیره‌سر، شانه و هدبند استفاده نکنید. در طول آزمون مطمئن شوید که گوش‌هایتان پوشیده نباشد، زیرا این کار تقلب محسوب می‌شود. ( افراد با حجاب می‌توانند از روسری و شال استفاده کنند، به‌شرط آن که گوش‌هایشان قابل مشاهده باشد.)

وسایل برای یادداشت

به دلایل امنیتی نمی‌توانید از دفترچه یادداشت، خودکار و قلم استفاده کنید. به‌همین دلیل برای یادداشت‌برداری بهتر است یک تخته وایت‌برد کوچک رومیزی با ماژیک وایت‌برد یا ورق کاغذ در داخل کاور شفاف به‌همراه داشته باشید (انتهای آزمون، باید به ناظر نشان دهید که تمام یادداشت‌ها را پاک کرده‌اید.)
توجه: برای چک کردن میکروفون، دوربین و اسپیکر خود می‌توانید به صفحه ProctorU Equipment Check مراجعه کنید.

ثبت نام آزمون تافل Home Edition به‌صورت گام به گام

برای ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن و جلوگیری از اشتباهات رایج که سبب عدم موفقیت شما برای ثبت‌نام در این آزمون می‌شود، بهتر است نکات زیر را به‌صورت دقیق مطالعه کرده و رعایت کنید.

  • به سایت ETS مراجعه کرده و Login کنید. اگر اکانت ندارید لازم است اطلاعات خود را در فرم مربوطه وارد کرده و یک اکانت تافل بسازید.
  • در قسمت My TOEFL Home روی گزینه Register for a test کلیک کنید.
  • در این صفحه گزینه TOEFL iBT Home Edition را انتخاب کنید و Register for this test کلیک کنید. پس از این کار گزینه Search for a test برایتان فعال می‌شود که باید در بخش Your Time Zone ساعت شهری که در آن آزمون می‌دهید و در بخش Find dates during this 2-month period یک تاریخ مشخص دوماهه را انتخاب کنید و روی گزینه Search کلیک کنید تا تاریخ آزمون‌های آن دوره‌ی دوماهه را بتوانید ببینید.
  • در صفحه Select test date and time گزینه‌های روز و ساعت نمایش داده می‌شود، در این بخش می‌توانید تاریخ آزمون و زمان آن را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، اطلاعات وارد شده به شما نشان داده می‌شوند. در پایین صفحه روی گزینه Register For This Test کلیک کنید.
  • در این مرحله به صفحه پرداخت می‌رسید که امکان پرداخت هزینه ثبت نام تافل از طریق PayPal، مستر کارت و ویزا کارت به شما داده می‌شود. اگر انجام چنین پرداختی برای شما میسر نیست، با تهران پیمنت می‌توانید هزینه ثبت نام آزمون تافل Home Edition را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت، از طرف ETS ایمیلی دریافت خواهید کرد که حاوی لینک ورود به امتحان در تاریخ آزمون است.

چنانچه به اطلاعات بیشتری برای ثبت‌نام در آزمون تافل هوم ادیشن احتیاج دارید، می‌توانید به صفحه مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه تافل هوم ادیشن مراجعه کنید.

تفاوت بین تافل IBT و تافل Home Edition

محتوای آزمون تافل هوم ادیشن همانند آزمون تافل IBT است، با این تفاوت که امتحان تافل هوم ادیشن در خانه خودتان برگزار می‌شود و توسط یک ناظر انسانی و ابزارهای هوش مصنوعی نظارت آزمون را انجام می‌دهند. در جدول زیر ویژگی‌های مهم هر یک از این آزمون‌ها را می‌بینید:

تافل iBTتافل Home Edition  
نحوه برگزاریکامپیوتری در مرکز آزمون  آنلاین در خانه
مدت زمان۲ ساعت ۲ ساعت
اعتبار مدرک  ۲ سال۲ سال
نمره۱۲۰۱۲۰
مدت زمان اعلام نمره۴ تا ۸ روز کاری۴ تا ۸ روز کاری
هزینه ثبت‌نام۲۶۵ دلار ۲۶۵ دلار 
برگزاری در ایرانبلهبله

علاوه‌بر موارد بالا، تافل Home Edition قوانین و شرایط برگزاری خاصی دارد که با آزمون تافل متفاوت است. مثلا نصب مرورگر ETS، پوشیده نبودن گوش‌ها در طول آزمون، حضور در محیط آرام و روشن اتاق و چندین مورد دیگر که بالاتر، در بخش تجهیزات ذکر شد، همگی از جمله این موارد هستند.

خانومی درحال انجام آزمون تافل هوم ادیشن

مدرک تافل هوم ادیشن برای پذیرش در دانشگاه‌ها چقدر معتبر است؟

آزمون TOEFL iBT Home Edition یک گزینه امن، راحت و قابل اعتماد برای دانشجویان و موسسات در سراسر جهان است. از زمان ارائه‌ این آزمون تا به امروز، دانشجویان و دانشگاه‌ها بازخوردهای مثبتی نسبت به آن نشان داده‌اند. از آنجایی که ساختار تافل هوم ادیشن تفاوتی با تافل iBT ندارد، این امتحان نیز از اعتبار بالایی برخوردار بوده و تنها تفاوت در نحوه‌ی برگزاری آزمون است.
طبق قوانینی که برای برگزاری این آزمون وضع شده، احتمال سرپیچی و تقلب در امتحان تافل هوم ادیشن بسیار کاهش پیدا می‌کند. امروزه دانشگاه‌هایی که تافل هوم ادیشن را قبول دارند، بیش از ۱۱۵۰۰ مورد بوده و همچنین در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا مدرک تافل Home Edition پذیرفته می‌شود.
برای اینکه مطمئن شوید مدرک این آزمون مورد قبول دانشگاه‌ مورد نظر شما است یا نه، لازم است به سایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و این اطلاعات را از آنجا به دست آورید. با این حال، در وبسایت ETS  نام موسسات و دانشگاه‌ هایی که مدرک تافل هوم ادیشن را قبول می‌کنند، لیست شده است.

تاریخ برگزاری آزمون تافل Home Edition

این آزمون در روزهای مشخصی از هفته برگزار می‌شود. برای چک کردن و اطلاع دقیق از تاریخ‌ های برگزاری تافل iBT هوم ادیشن به وبسایت ETS مراجعه کنید. در این سایت، مشخصات تمامی شهرها، موسسات و زمان برگزاری تافل هوم ادیشن با جزئیات کامل شرح داده شده است.
همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، امتحان تافل هوم ادیشن هفته‌ای ۵ بار از یکشنبه تا پنج‌شنبه و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌شود. شما می‌توانید زمان و روز مناسب را برای خود انتخاب کنید. بهتر است هر زمان که آمادگی کامل داشتید، برای ثبت نام اقدام کنید.

تاریخ و زمان آزمون تافل هوم ادیشن

قوانین شرکت در نسخه خانگی امتحان تافل iBT

  • ترجیحا در خانه باشید؛ مکان‌های عمومی برای شرکت در آزمون قابل قبول نیستند.
  • اتاقی که در آن امتحان می‌دهید نور کافی داشته باشد؛ در اتاق تنها باشید.
  • کامپیوتر باید روی میز، در ارتفاع مناسب باشد. ارتفاع صندلی‌تان هم استاندارد باشد.
  • کتاب، دفتر، لیوان و هر وسیله اضافی‌ در اتاق نباشد.
  • در هیچ زمانی در طول آزمون، از وسایل غیر مجاز مثل تلفن همراه، یادداشت‌هایی که نوشته شده‌اند یا کتاب درسی استفاده نکنید.
  • استفاده از هر نوع دستگاه ضبط صدا یا تصویر اکیدا ممنوع است.
  • قبل از شروع آزمون باید هر نرم‌افزاری که می‌توانید با آن صفحه کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارید (مانند Zoom ،Skype ،TeamViewer ،Microsoft Teams و Apple Remote Desktop) را غیرفعال کنید. مطمئن شوید که هر کدام از این نرم‌افزارها در طول آزمون به طور خودکار باز نمی‌شوند.
  • با هیچکس غیر از ناظر تست صحبت نکنید.
  • استفاده از هرگونه هدفون و هندزفری مجاز نیست.
  • بعد از بخش Listening یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای دارید که می‌توانید صندلی خود را ترک کنید. حواستان باشد که به موقع در آزمون حاضر شوید؛ استراحت‌های خارج از برنامه مجاز نیستند.

شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن در ایران

آزمون تافل خانگی یا تافل هوم ادیشن تقریبا در تمام کشورهای دنیا به جز ایران دردسترس است. اما برای این مشکل راه‌حل تغییر آی پی وجود دارد. متقاضیان شرکت در آزمون هوم ادیشن می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر IP از این مانع عبور کنند و در این آزمون شرکت کنند.

حداقل نمره آزمون تافل هوم ادیشن برای پذیرش دانشگاه‌ها

و در آزمون تافل هر بخش آزمون تافل هوم ادیشن از ۳۰ نمره است و در مجموع ۱۲۰ نمره دارد. اعلام یک عدد به عنوان حداقل نمره در آزمون تافل پاسخ دقیقی به این دغدغه‌ی شرکت‌کنندگان این آزمون نیست و هر دانشگاه میانگینی از حداقل نمره مورد نیاز تافل را برای اعطای پذیرش به دانشجویان در سایت خود اعلام می‌کند. در این مقاله نیز سعی کرده‌ایم حداقل نمره تافل یا آیلتس برای پذیرش دانشگاه های آمریکا و کانادا را گرد بیاوریم. شما همچنین می‌توانید به وبسایت دانشگاه موردنظر خود مراجعه کنید و این محدوده را چک کنید.

مراحل/ رنج نمره
Level
Reading
(رنج نمره ۰ – ۳۰)
Advanced (۲۴ – ۳۰)
High-Intermediate (۱۸ – ۲۳)
Low-Intermediate (۴ – ۱۷)
Below Low-Intermediate (۰ – ۳)
Listening
(رنج نمره ۰ – ۳۰)
Advanced (۲۲ – ۳۰)
High-Intermediate (۱۷ – ۲۱)
Low-Intermediate (۹ – ۱۶)
Below Low-Intermediate (۰ – ۸)
Speaking
(رنج نمره ۰ – ۳۰)
(Advanced (۲۵ – ۳۰
High-Intermediate (۲۰ – ۲۴)
Low-Intermediate (۱۶ – ۱۹)
Basic (۱۰ – ۱۵)
Below Basic (۰ – ۹)
Writing
(رنج نمره ۰ – ۳۰)
Advanced (۲۴ – ۳۰)
High-Intermediate (۱۷ – ۲۳)
Low-Intermediate (۱۳ – ۱۶)
Basic (۷ – ۱۲)
Below Basic (۰ – ۶)

نمونه سوالات تافل هوم ادیشن

برای کسب نمره مطلوب در این آزمون باید حداقل یک یا دوبار نمونه سوالات تافل با جواب آن‌ها را در شرایطی شبیه به روز آزمون بررسی کنید. برای این منظور می‌توانید به صفحه‌ نمونه سوالات آزمون تافل iBT مراجعه کرده تا نمونه سوالات هر ۴ بخش Speaking ،Reading ،Listening و Writing را ببینید. 

نمونه کارنامه تافل هوم ادیشن

در آزمون تافل هوم ادیشن نمرات غیر رسمی بخش‌های ریدینگ و لیسنینگ بلافاصله پس از تمام شدن امتحان و پیش از بستن پنجره آزمون به شما اعلام می‌شود، اما برای نمرات بخش اسپیکینگ و رایتینگ، ۶ تا ۱۰ روز باید منتظر بمانید. زمان اعلام نتایج رسمی آزمون، طی یک ایمیل اطلاع رسانی برای شما ارسال می‌شود. پس از دریافت ایمیل می‌توانید وارد حساب کاربری خود در سایت ETS شوید و با کلیک روی «View Scores and Score Recipients» نمرات خود را مشاهده کنید. کارنامه شما به‌صورت PDF نیز قابل دانلود است. برای مشاهده نمونه کارنامه‌ این آزمون، می‌توانید به صفحه نمونه کارنامه تافل iBT و هوم ادیشن مراجعه کنید.

اعتراض به نمره تافل هوم ادیشن

مهلت اعتراض به نمره تا ۳۰ روز پس از تاریخ آزمون است و پس از آن صفحه اعتراض به نمرات بسته می‌شود. لازم به ذکر است که امکان اعتراض به نمره برای هر ۴ بخش آزمون تافل هوم ادیشن وجود ندارد و فقط برای نمرات بخش‌‌های Writing و Speaking می‌توان درخواست اعتراض کرد. هزینه اعتراض به نمره هر یک از این بخش‌ها ۸۰ دلار است.  

آیا نسخه خانگی آزمون آنلاین تافل iBT هنوز موجود است؟

این نسخه پس از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ ارائه شد، با این حال به‌عنوان یک نسخه قابل قبول از تافل شناخته می‌شود و همچنان بسیاری از داوطلبان این آزمون زبان، در آن شرکت می‌کنند. تافل هوم ادیشن به صورت آنلاین در خانه برگزار می‌شود و همین ویژگی این نسخه از تافل را برای آن دسته از داوطلبانی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، بسیار محبوب کرده است. برای کسب آمادگی در این آزمون می‌توانید نمونه سوالات آزمون تافل iBT را انجام دهید یا از کتاب‌ها و منابعی که توسط ETS ارائه می‌شوند کمک بگیرید. هزینه تافل هوم ادیشن ۲۶۵ دلار است که جهت پرداخت آن نگران نباشید. سفارش خود را در تهران پیمنت ثبت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ثبت نام خود را انجام دهید.

سوال‌های پرتکرار شما

مدرک تافل هوم ادیشن به مدت 2 سال اعتبار دارد.

تنها برای دو آزمون تافل iBT و تافل iBT هوم ادیشن امکان درخواست تجدید نظر برای نمره وجود دارد.

امروزه بسیاری از دانشگاه‌های سراسر دنیا از جمله دانشگاه های کانادا، آمریکا، انگلیس، ایتالیا و بسیاری کشورهای دیگر، مدرک آزمون تافل Home Edition را برای اعطای پذیرش به دانشجویان قبول می‌کنند. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید به وبسایت دانشگاهی که قصد اپلای برای آن را دارید مراجعه کنید.

مناسب‌ترین روش پرداخت هزینه آزمون TOEFL Home Edition استفاده از خدمات پرداخت ارزی تهران پیمنت است که سفارشتان را به‌سرعت و در کمتر از ۳ ساعت پرداخت می‌کند.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.