صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن + راهنمای تصویری

مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن + راهنمای تصویری

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

از سال ۲۰۲۰ بیماری همه گیر کرونا شایع شد و موسسه ETS که برگزار کننده آزمون‌های استاندارد و بین‌المللی تافل، GRE ،Praxis و TOEIC است، نسخه آزمون تافل هوم ادیشن را برای راحتی متقاضیان شرکت در آزمون تافل iBT ارائه کرد. آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition) مشابه همان آزمون تافل iBT است؛ با این تفاوت که از منزل می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. مابقی ویژگی‌های آزمون تافل هوم ادیشن کاملا مانند آزمون تافل iBT است. اعتبار تافل هوم ادیشن نیز مشابه اعتبار امتحان تافل اینترنتی است و افراد زیادی از سراسر جهان متقاضی شرکت در امتحان تافل هوم ادیشن هستند. در این مطلب قصد داریم ابتدا راهنمای تصویری ثبت نام در این آزمون را توضیح بدهیم و سپس یک روش مناسب برای پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن به شما معرفی کنیم.

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition)

همانطور که گفتیم مراحل ثبت نام تافل هوم ادیشن مشابه نحوه ثبت نام آزمون تافل iBT است. در ادامه می‌توانید راهنمای تصویری ثبت نام امتحان تافل هوم ادیشن را مطالعه کنید.

۱ ورود به حساب کاربری

جهت ثبت نام تافل هوم ادیشن، باید وارد حساب کاربری خود شوید. برای ساخت اکانت تافل باید وارد بخش تافل وبسایت ETS شده و در این وبسایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام با وارد کردن Username و Password روی Sign In کلیک کنید تا وارد حساب کاربری شخصی خود شوید.

راهنمای تصویری پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن

۲ شروع مراحل ثبت نام تافل هوم ادیشن

در حساب کاربری روی گزینه Register For A Test کلیک کنید تا به صفحه انتخاب نوع آزمون تافل منتقل شوید.

راهنمای ثبت نام در آزمون تافل

۳ انتخاب نوع آزمون تافل

موسسه ETS چند نوع امتحان تافل برگزار می‌کند و در این مرحله باید نوع آزمون انتخابی خود را مشخص کنید. مانند تصویر زیر آزمون تافل هوم ادیشن را انتخاب کرده و روی Register For This Test کلیک کنید.

انتخاب نوع آزمون تافل iBT

۴ انتخاب تایم زون برای شرکت در تافل هوم ادیشن

با انتخاب نوع آزمون (تصویر پایین) بخشی برایتان باز می‌شود که باید زمان دلخواهتان برای شرکت در آزمون را مشخص کنید. مطابق تصویر در بخش Search For A Test، در بخش سمت چپ منطقه زمانی (Time Zone) را روی ایران (Iran Time) تنظیم کنید. اگر از کشور دیگری در آزمون شرکت می‌کنید با کلیک روی گزینه change می‌توانید تایم زون خود را تغییر دهید.
در ادامه در بخش سمت راست، بازه زمانی مدنظرتان را برای شرکت در امتحان انتخاب کنید و روی Search کلیک کنید. مثلا در تصویر زیر ما ماه جولای تا آگوست ۲۰۲۳ را برای شرکت در امتحان تافل هوم ادیشن انتخاب کرده‌ایم.
توجه کنید اگر ایمیل خود را برای شرکت در آزمون تافل هوم ادیشن تایید (Verify) نکرده باشید در این بخش به شما اخطار تایید ایمیل داده می‌شود؛ چرا که تمامی امور مهم مربوط به آزمون از طریق ایمیل وریفای‌شده شما انجام می‌شود و لازم است آن را تایید کنید. ضمن اینکه از بخش بالای صفحه (Selected Test) با کلیک روی Edit می‌توانید نوع آزمون انتخابی خود را تغییر دهید و گزینه‌های دیگری همچون تافل اینترنتی iBT را انتخاب کنید.

انتخاب تایم زون برای شرکت در آزمون تافل Home Edition

۵ انتخاب تاریخ آزمون تافل Home Edition

در ادامه صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که تاریخ‌های باز شرکت در امتحان تافل هوم ادیشن مشخص شده‌اند. در سمت چپ صفحه ابتدا ماه و روز مدنظرتان را برای شرکت در آزمون مشخص کنید. توجه کنید اگر تاریخ مدنظرتان به رنگ قرمز باشد، ناچار به پرداخت هزینه بیشتر (Late Fee) خواهید بود. در واقع برای روزهایی که با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود، لازم است هزینه دیرکرد ثبت نام بپردازید.
در سمت راست صفحه نیز ساعت‌های باز برای شرکت در امتحان مشخص شده‌اند. ساعت مدنظرتان را برای شرکت در آزمون انتخاب کنید. اگر روزهای عادی را برای آزمون انتخاب کرده باشید، هزینه آزمون ۲۶۵ دلار خواهد بود که در بالای همین صفحه به شما نشان داده می‌شود. اگر هم روزهای Late Fee را انتخاب کرده باشید باید ۴۰ دلار بیشتر پرداخت کنید و هزینه آزمون ۳۰۵ دلار خواهد بود.

انتخاب تاریخ و ساعت آزمون Toefl

۶ وارد کردن اطلاعات کاربر

در این مرحله باید شماره پاسپورت، کد ملی یا گواهینامه رانندگی خود را ثبت کنید. توجه کنید پاسپورت شما باید اعتبار داشته باشد. از بخش Select One نوع کارت شناسایی خود را مشخص کنید. سپس در بخش Country به دنبال اسم ایران بگردید. در نهایت در بخش ID شماره کارت شناسایی خود را وارد کنید.

ثبت اطلاعات هویتی آزمون تافل Home Edition

در ادامه نیاز است اطلاعات هویتی خود را تکمیل و ثبت کنید. تکمیل اطلاعات هویتی چهار بخش دارد که پیش‌تر هنگام ساخت اکانت تافل آن‌ها را وارد کرده‌اید. این چهار بخش اطلاعاتی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ID & Personal Information (بخش مربوط به درج اطلاعات هویتی و شخصی)
  • Background Information (بخش مربوط به درج اطلاعات زمینه‌ای مانند سوابق تحصیلی)
  • Score Recipients (بخش مربوط به ریپورت دانشگاه‌ها)
  • Review Registration (بخش مربوط به خلاصه اطلاعات درج شده)

در ادامه تصویر بالا لازم است اطلاعات هویتی و کاربری مانند نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت، کد پستی، آدرس ایمیل و شماره تماس خود را ویرایش و تایید کنید؛ سپس در پایین صفحه روی Next کلیک کنید.
در ادامه برای تکمیل بخش اطلاعات زمینه‌ای، به سوالات دانشگاهی پاسخ می‌دهید. این سوالات شامل مواردی همچون کشورهای موردعلاقه شما برای ادامه تحصیل، مقطع تحصیلی آینده شما و تاریخ مدنظرتان اپلای تحصیلی می‌شوند. مانند تصویر زیر موارد را تکمیل کرده و درنهایت روی Continue کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات کاربری آزمون تافل هوم ادیشن

بخش سوم Score Recipients و مربوط به درج نام دانشگاه‌هایی است که می‌خواهید نمره تافل هوم ادیشن شما برایشان ریپورت و گزارش شود. تا ۴ دانشگاه را می‌توانید در این بخش به طور رایگان وارد کنید و برای درج نام دانشگاه پنجم لازم است به ازای هر دانشگاه ۲۵ دلار بپردازید.
در بخش Add a Score Recipient نام دانشگاه مدنظرتان را تایپ و آن را انتخاب کنید، سپس روی Add کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات کاربری آزمون تافل هوم ادیشن

اگر به طور صحیح دانشگاه را انتخاب کرده باشید تصویری مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود:

مراحل ثبت نام TOEFL iBT Home Edition

پس از انتخاب دانشگاه‌های مورد نظرتان به پایین صفحه مراجعه کرده و از بین گزینه‌های «ارسال ریپورت نمرات فقط برای دانشگاه» و «ارسال نمرات برای دانشگاه و ایمیل خودتان»، یکی را انتخاب کنید و در نهایت روی Next کلیک کنید. چنانچه «ارسال ریپورت نمرات فقط برای دانشگاه» را انتخاب کرده باشید، می‌توانید حدود ۱۰ روز بعد با مراجعه به وبسایت ETS نمره آزمون را مشاهده کنید. اگر گزینه «ارسال نمرات برای دانشگاه و ایمیل خودتان» را انتخاب کنید، کارنامه کاغذی به ایمیل شما و دانشگاه‌های انتخاب شده ارسال خواهد شد. در انتهای صفحه روی Continue کلیک کنید.
بخش چهارم هم مربوط به خلاصه اطلاعات درج شده برای ثبت نام شما در آزمون تافل Home Edition است. اطلاعات وارد شده را به دقت مطالعه کنید و اگر نیاز به تغییر یا ویرایش ندارید، در انتهای صفحه گزینه قوانین و مقررات سازمان ETS را قبول کرده و روی Continue کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition)

پیش از انتقال به صفحه پرداخت هزینه تافل هوم ادیشن، وبسایت به شما پیشنهاد می‌کند تا منابع لازم جهت آمادگی برای آزمون را تهیه کنید. در این بخش اگر منبع خاصی را نیاز دارید می‌توانید گزینه Add To Card را برگزینید و در نهایت در پایین صفحه روی Continue کلیک کنید.

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition)

۷ برگه خلاصه وضعیت سفارش ثبت نام تافل هوم ادیشن

در برگه خلاصه وضعیت سفارش ثبت نام تافل Home Edition خلاصه‌ای از آزمون انتخابی‌تان مانند روز و ساعت امتحان و هزینه ثبت نام نمایش داده می‌شود. در این بخش لازم است بار دیگر قوانین و مقررات را تایید کنید و روی I Agree کلیک کنید. در ادامه اگر اطلاعات صحیح باشد، روی گزینه Proceed To Checkout کلیک کنید. توجه کنید که اگر ووچر تافل خریداری کرده باشید، ابتدا کد ووچر را در کادر مربوط به آن در سمت راست صفحه وارد کنید و روی Apply کلیک کنید.

خلاصه وضعیت سفارش ثبت نام تافل هوم ادیشن

۸ انتخاب روش پرداخت برای ثبت نام آزمون تافل

جهت پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت به صورت آنلاین و مستقیم است که از طریق کردیت کارت‌ها مانند پی پال، مسترکارت و ویزا کارت انجام می‌شود. راه دوم پرداخت از طریق خرید ووچر تافل است که در عکس قبل نحوه پرداخت آزمون با ووچر را توضیح دادیم.

۹ پرداخت هزینه آزمون تافل با کارت اعتباری

چنانچه هزینه ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن را با استفاده از کارت‌های بین‌المللی مانند ویزا کارت یا مستر کارت یا پی پال پرداخت می‌کنید، به صفحه‌ای مانند تصویر زیر منتقل می‌شوید. همانطور که در تصویر می‌بینید می‌توانید نوع کارت را مشخص کنید تا به درگاه مربوطه هدایت شوید. در درگاه انتخابی، اطلاعات کارت را وارد کرده و در نهایت روی Pay Now کلیک کنید.

پرداخت اینترنتی هزینه آزمون تافل هوم ادیشن با کردیت کارت

پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن با تهران پیمنت

برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن (TOEFL iBT Home Edition)‌ باید از کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنید. چنانچه دسترسی به کردیت کارت‌‌ها برایتان ممکن نیست، می‌توانید سفارش پرداخت هزینه امتحان تافل هوم ادیشن را به تهران پیمنت بسپارید. سفارشتان در تهران پیمنت نهایتاً در سه ساعت پرداخت می‌شود.

به پایان مطلب راهنمای گام به گام و تصویری ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل هوم ادیشن رسیدید. اگر برایتان سوال است که آزمون تافل iBT چه تفاوتی با تافل کاغذی و تافل هوم ادیشن دارد؟، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. چنانچه پیش از این در امتحان تافل هوم ادیشن ثبت نام کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.