صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left آزمون تافل iBT چه تفاوتی با تافل کاغذی و تافل Home Edition دارد؟

آزمون تافل iBT چه تفاوتی با تافل کاغذی و تافل Home Edition دارد؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون تافل با عنوان انگلیسی TOEFL یکی از چندین آزمون معتبر زبان انگلیسی است که مهارت‌های زبانی دانشجویان را طبق استانداردهای تعیین شده از سوی موسسه ETS ارزیابی می‌کند. این آزمون یکی از پیش‌نیازهای اپلای برای دانشگاه‌های خارجی است و دانشجویان با ثبت نام آزمون تافل iBT، احتمال گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ را افزایش می‌دهند. تا به امروز نسخه‌‌های مختلفی از آزمون تافل ارائه شده‌است که در این مقاله می‌خواهیم به تفاوت سه نسخه تافل iBT، تافل Home Edition و تافل کتبی بپردازیم.

TOEFL

آشنایی با آزمون تافل

آزمون تافل (TOEFL) مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است و تحت نظارت موسسه ETS برگزار می‌شود. این آزمون استاندارد، ۴ مهارت زبانی دانشجویان را در سطح آکادمیک بررسی می‌کند. این ۴ مهارت عبارتند از Reading ،Listening ،Writing و Speaking که آزمون نیز (به غیر از نسخه کاغذی که کمی تفاوت دارد) در قالب همین ۴ بخش طراحی شده است.
احتمالا نام تافل iBT را بارها شنیده‌اید؛ iBT خلاصه شده‌ عبارت Internet Based TOEFL است. iBT به آزمون تافل آنلاین گفته می‌شود و همانطور که از نامش پیداست به صورت آنلاین، در مکان‌های تعیین شده از سوی ETS برگزار می‌شود. تافل iBT در اواخر دهه ۹۰ میلادی ارائه شد. تا قبل از این تاریخ، نوع دیگری از آزمون تافل موجود بود که تافل کاغذی یا Paper Based TOEFL نام دارد. حدودا ۳ سال است که دیگر این نسخه از تافل در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران برگزار نمی‌شود.
در سال ۲۰۲۰ و با همه‌گیری بیماری کرونا، موسسه ETS نسخه دیگری از تافل را تحت عنوان TOEFL iBT Home Edition ارائه داد. آزمون TOEFL iBT هوم ادیشن همان آزمون تافل iBT است که به صورت آنلاین در خانه و تحت نظارت یک فرد تعیین شده از سوی ETS برگزار می‌شود.
با ما همراه باشید تا نسخه‌ های آزمون تافل را از لحاظ ساختار تست، ویژگی‌ها، نحوه برگزاری و میزان اعتبار آن‌ها نزد دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بررسی کنیم.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل در چندین نسخه برگزار می‌شود که مهم‌ترین این نسخه‌ها عبارتند از:

  • آزمون تافل iBT که به صورت آنلاین در مراکز آزمون برگزار می‌شود.
  • آزمون تافل PBT یا همان تافل کاغذی که در مکان‌های برگزاری آزمون به صورت کتبی اجرا می‌شود.
  • آزمون تافل iBT هوم ادیشن؛ نسخه دیگری از تافل آنلاین است با این تفاوت که در خانه و تحت نظارت یک ناظر تعیین شده برگزار می‌شود.

مدرک هر سه این آزمون‌ها ۲ سال اعتبار دارد و توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سراسر دنیا پذیرفته می‌شود. در ادامه راجع به میزان اعتبار مدرک تافل صحبت خواهیم کرد. هزینه آزمون TOEFL iBT و TOEFL iBT Home Edition در ایران برابر با ۲۶۵ دلار است. همانطور که گفتیم آزمون تافل PBT دیگر در ایران برگزار نمی‌شود.

تفاوت آزمون های تافل iBT و تافل Home Edition و کاغذی

تافل iBTتافل Home Edition  تافل کاغذی
نحوه برگزاریکامپیوتری در مرکز آزمون  آنلاین در خانهکتبی در مرکز آزمون
مدت زمان۲ ساعت ۲ ساعتبیش از ۲ ساعت
اعتبار مدرک  ۲ سال۲ سال۲ سال
نمره۱۲۰۱۲۰۱۲۰
مدت زمان اعلام نمره۴ تا ۸ روز کاری۴ تا ۸ روز کاری۱۱ تا ۱۳ روز کاری
هزینه ثبت‌نام۲۶۵ دلار ۲۶۵ دلار بسته به هر کشور متفاوت است
برگزاری در ایرانبلهبلهخیر

به غیر از تفاوت‌های ذکر شده در جدول، ۲ آزمون تافل iBT و Home Edition تفاوت‌های دیگری نیز با هم دارند:

  • برای شرکت در امتحان تافل هوم ادیشن نیاز به امکاناتی از جمله مرورگر مورد تایید ETS، اسپیکر، میکروفون، کامپیوتر و لپتاپ شخصی و تعدادی لوازم دیگر خواهید داشت. لیست کامل این موارد را می‌توانید در صفحه تافل Home Edition چیست مشاهده کنید. این در حالی است که برای شرکت در آزمون تافل iBT تنها نیاز است به مرکز برگزاری آزمون مراجعه کنید و احتیاجی به لوازم سخت‌افزاری شخصی نخواهید داشت.
  • تاریخ‌های برگزاری امتحان هوم ادیشن بسیار بیشتر از تاریخ‌های تافل iBT است و اگر برای شرکت در آزمون عجله دارید، هوم ادیشن می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.
  • امکان شرکت در TOEFL هوم ادیشن با IP ایران وجود ندارد در حالی‌که چنین محدودیتی برای TOEFL iBT ایجاد نشده است.
  • قوانین برگزاری این دو آزمون نیز با هم متفاوت است. در طول امتحان هوم ادیشن شما تحت نظارت آنلاین یک ناظر خواهید بود و باید در اتاق تنها باشید و قوانین خاصی را رعایت کنید. این در حالی است که قوانین شرکت در تافل iBT متفاوت است.

ساختار آزمون‌ تافل iBT و هوم ادیشن

دو نسخه تافل iBT و تافل هوم ادیشن ساختار یکسانی دارند و ۴ مهارت زبانی داوطلبان را ارزیابی می‌کنند. هر دو آزمون از ۴ بخش Reading ،Listening ،Writing و Speaking تشکیل شده‌اند که در زیر هر یک را بررسی می‌کنیم:

لیسنینگ آزمون تافل (TOEFL Listening)

بخش لیسنینگ تافل، توانایی شما در درک مکالمات و سخنرانی‌ها به زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. این بخش، از ۲ قسمت جداگانه تشکیل شده است. در یک قسمت به ۳ سخنرانی و در قسمت دیگر به ۲ مکالمه گوش خواهید داد. تسک Listening فقط یک‌بار پخش می‌شود و قابل تکرار نیست. پس از شنیدن هر فایل صوتی، باید به چند سوال در مورد موضوعات بیان شده پاسخ دهید. ۳۶ دقیقه به این قسمت از آزمون اختصاص داده شده است.

ریدینگ آزمون تافل (TOEFL Reading)

بخش ریدینگ (Reading) تافل، دایره لغات و توانایی شما در درک متون آکادمیک انگلیسی را مورد سنجش قرار می‌دهد. در آزمون معمولا ۲ متن Reading به شما داده می‌شود که هر کدام ۱۰ سوال دارد. برای پاسخ‌دهی به سوالات ریدینگ‌ها که هر کدام شامل حدودا ۷۰۰ کلمه می‌شوند، ۳۵ دقیقه زمان خواهید داشت.

اسپیکینگ آزمون تافل (TOEFL Speaking)

در بخش اسپیکینگ آزمون تافل این شانس را دارید که توانایی خود را در صحبت کردن به زبان انگلیسی نشان دهید. در این قسمت از آزمون، ۴ سوال در مورد موضوعات مختلف از شما پرسیده‌ می‌شود. پاسخ‌دهی به سوالات اسپیکینگ تافل نیاز به تلفیق چند مهارت از جمه مهارت صحبت کردن، گوش دادن و خواندن دارد. برای پاسخ‌دهی به سوالات اسپیکینگ می‌توانید نت برداری کنید. نمره‌دهی به سوالات بخش Speaking تماما به طیف لغات و اصطلاحاتی که استفاده می‌کنید و انسجام پاسخ‌های شما بستگی دارد. برای پاسخ‌دهی به سوالات این بخش ۱۶ دقیقه زمان خواهید داشت.

رایتینگ آزمون تافل (TOEFL Writing)

بخش رایتینگ تافل، توانایی شما در نوشتن به زبان انگلیسی را بررسی می‌کند. این بخش شامل ۲ تسک است که در مجموع ۲۹ دقیقه زمان برای تکمیل آن‌ها دارید.
نمونه سوالات آزمون تافل را می‌توانید از وبسایت ETS دانلود کنید. این سایت همچنین چندین سری از بخش‌های مختلف آزمون را در قالب فایل‌های PDF در اختیار زبان‌ آموزان قرار داده که به صورت رایگان می‌توانید به این فایل‌ها هم دسترسی داشته باشید.

تافل هوم ادیشن

مقایسه آزمون تافل iBT و هوم ادیشن از لحاظ اعتبار نزد دانشگاه‌‌ها

نسخه قدیمی‌تر تافل یعنی iBT سال‌هاست که معیار سنجش دانش زبانی دانشجویان برای حضور در محیط آکادمیک دانشگاه‌هاست. از زمان ارائه‌ این آزمون تاکنون، موسسات و دانشگاه‌ها تافل را به عنوان یکی از پیش‌نیازهای پذیرش از دانشجویان می‌پذیرند.
تافل هوم ادیشن بسیار جدیدتر از نسخه‌ iBT است و از زمان ارائه آن تنها ۲ سال می‌گذرد. به دلیل یکسان بودن ساختار امتحان تافل هوم ادیشن با تافل iBT، مدرک تافل هوم ادیشن نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. امروزه این آزمون در بیش از ۱۱,۵۰۰ دانشگاه و موسسه در بیشتر از ۱۶۰ کشور دنیا پذیرفته و معتبر است و در گروه بهترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل، کار و مهاجرت قرار می‌گیرد.
برای آنکه مطمئن شوید دانشگاه مورد نظرتان مدرک تافل هوم ادیشن را قبول می‌کند یا نه لازم است به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.  البته باید این نکته را درنظر داشت که ممکن است در وبسایت بعضی از دانشگاه‌ها به‌طور رسمی عنوان هوم ادیشن اضافه نشده باشد و همچنان عنوان تافل iBT این نوع تافل را هم دربر بگیرد. در وبسایت هر دانشگاه غیر از مدرک زبان قابل قبول، حداقل نمره‌ای را که باید در این آزمون‌ها کسب کنید، ذکر شده و دانستن این موضوع به دانشجویان برای آمادگی بسیار کمک می‌کند.

ثبت نام آزمون‌ تافل iBT و Home Edition

ثبت نام در این دو آزمون تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ETS در این آزمون‌ها ثبت نام کنید. قبل از انجام این کار ابتدا باید یک اکانت ETS برای خود بسازید.
برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT و تافل هوم ادیشن لازم است مستر کارت یا ویزا کارت داشته باشید، البته از طریق PayPal نیز قادر هستید این کار را انجام دهید. چنانچه پرداخت با روش‌های بالا برایتان ممکن نیست، می‌توانید هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT را از طریق تهران پیمنت پرداخت کنید.

در این مقاله انواع آزمون تافل را مرور کردیم و به مقایسه آزمون‌ های تافل iBT، تافل PBT و تافل هوم ادیشن پرداختیم. همانطور که گفتیم این سه آزمون از اعتبار بالایی برخوردارند و مدرک آن‌ها می‌تواند به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش، به دانشگاه‌ها ارائه شود. برای کسب آمادگی در این سه آزمون نیز می‌توانید به وبسایت ETS مراجعه کرده و از منابع تافل موجود در این وبسایت استفاده کنید.

سوال‌های پرتکرار شما

مهمترین مزیت آزمون تافل هوم ادیشن این است که نیازی نیست به مراکز آزمون مراجعه کنید و می‌توانید در منزل خود در امتحان تافل هوم ادیشن شرکت کنید.

مدرک آزمون تافل خانگی از نظر اعتبار هیچ تفاوتی با آزمون تافل اینترنتی ندارد و تنها تفاوت این دو آزمون در نحوه برگزاری آن‌هاست. برای شرکت در آزمون تافل اینترنتی باید به مراکز آزمون مراجعه کنید اما محل برگزاری تافل هوم ادیشن در خانه است.

تنها برای دو آزمون تافل iBT و تافل iBT هوم ادیشن امکان درخواست تجدید نظر برای نمره وجود دارد.

خیر، اعتبار آزمون تافل هوم ادیشن درست به‌اندازه اعتبار تافل اینترنتی iBT است و دانشگاه‌های بسیاری آن را به‌جای تافل اینترنتی می‌پذیرند.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.