صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left کدام دانشگاه های آمریکا دولینگو را قبول دارند؟

کدام دانشگاه های آمریکا دولینگو را قبول دارند؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون دولینگو (Duolingo) یا DET یکی از آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی است که در دوره همه‌گیری کرونا معرفی شد. این آزمون به بسیاری از افراد در دنیا کمک کرد تا بدون مراجعه حضوری به مراکز آزمون، سطح زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنند. از آن زمان، بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در این آزمون شرکت کردند و تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌های آمریکا شروع به پذیرش مدرک دولینگو کردند. بنابراین، اگر قصد شرکت در آزمون آنلاین دولینگو را دارید و می‌خواهید بدانید چه دانشگاه‌هایی در این کشور، مدرک آن را قبول دارند، در ادامه با ما همراه باشید؛ اما قبل از آن لازم است در مورد آزمون دولینگو بیشتر بدانیم.

دانشگاه های آمریکا که دولینگو را قبول دارند

آیا دانشگاه‌ های آمریکا آزمون دولینگو را قبول دارند؟

نتیجه آزمون زبان انگلیسی دولینگو به‌عنوان مدرک زبان انگلیسی، توسط بسیاری از دانشگاه‌‌های آمریکا پذیرفته می‌شود. اگرچه برخی از این دانشگاه‌ها دولینگو را در درجه اول به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا قبول کردند، برخی از آن‌ها همچنان مدرک این آزمون را قبول دارند و حداقل نمره دولینگو برای دانشگاه ها نیز تعیین شده است. به همین دلیل، شرکت در آزمون دولینگو برای مهاجرت تحصیلی به آمریکا یک گزینه مناسب است.
شما می‌توانید زبان انگلیسی را در اپلیکیشن یا وبسایت دولینگو یاد بگیرید و سپس در آزمون شرکت کنید. به یاد داشته باشید که برای کسب نمره بالا در این آزمون و معتبر بودن نتایج به‌منظور دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌‌های آمریکا، لازم است قوانین سختگیرانه آزمون را رعایت کنید. با توجه به اینکه این آزمون قوانین بسیار سفت و سختی را برای امتحان تعیین کرده است، دانشگاه هایی که آزمون دولینگو را قبول دارند بسیار زیاد هستند و اعتبار آزمون دولینگو توسط دانشگاه‌‌های آمریکا پذیرفته شده است.

 آزمون دولینگو برای مهاجرت

دانشگاه هایی که دولینگو را قبول دارند

دانشگاه های آمریکا که دولینگو را قبول دارند، از دانشگاه‌های بسیار برجسته هستند و این امر از محبوبیت بالا و اعتبار آزمون دولینگو ناشی می‌شود. در جدول زیر نام این دانشگاه‌ها و نمره دولینگو مورد نیاز برای گرفتن پذیرش از آن‌ها را مشاهده می‌کنید؛ دانشگاه‌های بیشتر و توضیحات دقیق‌تر را می‌توانید در زیر جدول مطالعه کنید.

نام دانشگاه کارشناسیتحصیلات تکمیلی
کلرادو۱۱۰
اورگن۱۱۰۱۱۰
آلاباما۱۰۵۱۰۵
ایلینوی۱۰۵۱۱۵
بیلر۱۱۰۱۲۰
یوتا۱۰۵۱۰۵
نورت ایسترن۱۰۵۱۰۵
دیتون۱۰۵۱۰۵
ماساچوست در امهرست۱۰۵۱۰۵
کنت۱۰۰
نوادا۹۵۱۱۰
ممفیس۸۵۱۰۰
دوپال۱۱۵۱۱۵
نیوهون۱۰۰۱۰۵ (ارشد)
۱۲۰ (دکتری)
هوفسترا۱۲۰۱۲۰
بوستون۱۱۰۱۱۰
ساکرد هارت۱۱۰۱۱۰
آلبانی۹۵۱۱۰
سن خوزه۹۵۱۲۰
نیوهمپشایر۱۰۵۱۰۵
ییل۱۲۰۱۲۰

دانشگاه ایالتی آریزونا (Arizona State University)

  • برنامه‌های عمومی: حداقل نمره ۹۵
  • لیسانس پرستاری: حداقل نمره ۱۰۰
  • مدارس مهندسی ایرا. A فولتون (Ira A. Fulton Schools of Engineering): حداقل نمره ۱۰۵
  • دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی والتر کرونکیت (Walter Cronkite): حداقل نمره ۱۲۰
  • کارشناسی ارشد و دکتری (Graduate): حداقل نمره ۱۰۵

دانشگاه ایالتی کلرادو (Colorado State University)

این دانشگاه تنها برای مقطع کارشناسی (Undergraduate) مدرک دولینگو را قبول دارد و حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی این مقطع، ۱۱۰ است.

دانشگاه ایالتی اورگن (Oregon State University)

برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه چه در مقطع لیسانس و چه بالاتر، حداقل نمره مورد نیاز ۱۱۰ است که برای مقاطع Graduate نیز نمره هر یک از مهارت‌های چهارگانه باید بالاتر از ۱۱۰ باشد.

دانشگاه آلاباما (University of Alabama)

این دانشگاه تنها در دوران بحران کووید-۱۹، مدرک دولینگو را قبول دارد و حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی از آن، ۱۰۵ است.

دانشگاه ایالتی ایلینوی (Illinois State University)

این دانشگاه تنها مدرک دولینگو افرادی را قبول می‌کند که بین تاریخ‌های ۱ فوریه ۲۰۲۰ و ۱ آگوست ۲۰۲۳ امتحان داده باشند. حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع Undergraduate از این دانشگاه، ۱۰۵ است. دریافت پذیرش از دانشگاه در مقطع Graduate با داشتن حداقل نمره ۱۱۵ به معنای پذیرش محدود است و باید قبل از ثبت‌نام در دانشگاه ایلینوی در آزمون EPT شرکت کنید، اما با داشتن حداقل نمره ۱۳۵ آزمون آنلاین دولینگو دیگر نیازی به شرکت در آزمون EPT نخواهید داشت.

دانشگاه بیلر (Baylor University)

برای پذیرش در مقطع Undergraduate و Graduate این دانشگاه، نیاز به حداقل نمره ۱۲۵ دارید.

دانشگاه یوتا (University of Utah)

برای قبولی در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه یوتا به مدرک دولینگو با حداقل نمره ۱۰۵ یا بالاتر نیاز دارید.

دانشگاه سینسیناتی (University of Cincinnati)

  • بهار ۲۰۲۳ و تابستان ۲۰۲۳: حداقل نمره ۱۰۵
  • پاییز ۲۰۲۳ به بعد: حداقل نمره ۱۱۰

دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern University)

  • کارشناسی: حداقل نمره ۱۰۵
  • دکتری آموزش و پرورش: حداقل نمره ۱۲۰
  • کارشناسی ارشد و دکترا: ۱۰۵

به‌طور کلی، میانگین نمره دولینگو افرادی که در بهار ۲۰۲۱ و پاییز ۲۰۲۲ در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند ۱۳۰ تا ۱۴۰ بوده است.

دانشگاه دیتون (University of Dayton)

حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای قبولی در مقطع undergraduate و graduate این دانشگاه، به ترتیب ۱۰۵ و ۱۱۰ است.

دانشگاه ماساچوست در امهرست (University of Massachusetts Amherst)

اعتبار مدرک دولینگو توسط این دانشگاه نیز پذیرفته شده است. برای قبولی در مقطع Undergraduate و Graduate در دانشگاه ماساچوست امهرست نیاز به مدرک زبان دولینگو با حداقل نمره ۱۰۵ دارید.

دانشگاه ایالتی کنت (Kent State University)

مدرک دولینگو تنها برای پذیرش در مقطع لیسانس این دانشگاه پذیرفته می‌شود و حداقل نمره مورد نیاز نیز ۱۱۰ است.

دانشگاه نوادا (University of Nevada)

اگر می‌خواهید در مقطع Undergraduate از این دانشگاه پذیرش بگیرید، لازم است حداقل نمره دولینگو شما ۹۵ یا بالاتر باشد. از سوی دیگر، برای قبولی در مقاطع بالاتر از لیسانس نیاز به حداقل نمره ۱۱۰ دارید.

دانشگاه میسوری در سنت لوئیس (University of Missouri St. Louis)

برای قبولی در مقطع لیسانس در دانشکده‌های هنر و علوم، کشاورزی، بازرگانی و مدیریت دولتی، دانشکده فنی، حرفه‌های بهداشت، علوم محیطی انسانی و منابع طبیعی، حداقل نمره مورد نیاز دولینگو ۱۱۵ است، اما برای قبولی در لیسانس دانشکده‌های آموزش و پرورش، توسعه انسانی و روزنامه‌نگاری، حداقل نمره مورد نیاز دولینگو ۱۲۰ است.
همچنین، اگر می‌خواهید در مقطع لیسانس دانشکده پرستاری این دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، نیاز به مدرک دولینگو با حداقل نمره ۱۰۵ دارید. علاوه‌بر این، برای تمام رشته‌ها، نمره ۳ مهارت از آزمون دولینگو باید حداقل ۹۰ باشد. برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه، نیاز به مدرک دولینگو با حداقل نمره ۱۰۵ دارید. این دانشگاه مدرک دولینگو را به‌صورت موقتی قبول دارد.

دانشگاه ممفیس (The University of Memphis)

برای قبولی در مقطع کارشناسی این دانشگاه، نمره آزمون دولینگو شما باید حداقل ۸۵ باشد، اما برای قبولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، نمره دولینگو باید ۹۵ یا بالاتر باشد و نمره هر یک از مهارت‌ها نیز نباید کمتر از ۸۰ باشد.

دانشگاه دوپال (DePaul University)

حداقل نمره آزمون دولینگو برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ۱۱۵ است.

دانشگاه نیوهون (University of New Haven)

  • کارشناسی: حداقل نمره مورد نیاز ۱۰۰
  • کارشناسی ارشد: حداقل نمره مورد ۱۰۵
  • PhD: حداقل نمره مورد نیاز ۱۲۰

دانشگاه هوفسترا (Hofstra University)

نمره مورد نیاز آزمون دولینگو برای قبولی در این دانشگاه، ۱۲۰ یا بالاتر است.

دانشگاه ساکرد هارت (Sacred Heart University)

حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای پذیرش تحصیلی در همه مقاطع از این دانشگاه، ۱۱۰ است.

دانشگاه آلبانی (University of Albany)

برای قبولی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه نمره دولینگو شما باید حداقل ۹۵ و برای قبولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، نمره آزمون شما باید حداقل ۱۱۰ باشد.

دانشگاه ایالتی سن خوزه (San Jose State University)

حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای مقطع کارشناسی ۹۵ و برای کارشناسی ارشد و دکترا ۱۲۰ است.

دانشگاه نیوهمپشایر (University of New Hampshire)

حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای قبولی در این دانشگاه، ۱۲۰ است.

دانشگاه لویولا (Loyola University)

برای مقطع کارشناسی، حداقل نمره مورد نیاز دولینگو ۱۱۰ است، اما برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا حداقل نمره مورد نیاز بسته به دانشکده متفاوت است. اگرچه بیشتر آن‌ها نیاز به حداقل نمره ۱۰۵ دارند، اما برای قبولی در مدرسه کسب و کار کوینلان (Quinlan School of Business) و دانشکده حقوق این دانشگاه، به‌ترتیب به حداقل نمره دولینگو ۱۱۵ و ۱۲۵ نیاز دارید.

دانشگاه بوستون (Boston University)

برای قبولی در این دانشگاه، نمره آزمون دولینگو شما باید حداقل ۱۱۰ باشد.

دانشگاه ییل (Yale University)

اگر قصد اپلای برای دانشگاه ییل و همچنین، ثبت نام آزمون Duolingo را دارید، لازم است بدانید حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه، ۱۲۰ است.

در پایان، آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون‌های زبان انگلیسی یک تست نسبتا جدید است، اما به دلیل مزایای متعددی که داشته است، به‌سرعت محبوب شده و مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه‌‌های آمریکا قرار گرفته است. با این حال، برخی دانشگاه‌ها به‌صورت موقت مدرک دولینگو را قبول دارند و حداقل نمره مورد نیاز دولینگو برای دریافت پذیرش تحصیلی از هر یک از دانشگاه‌‌های آمریکا متفاوت است. بنابراین، قبل از ثبت نام آزمون آنلاین دولینگو حتما بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما مدرک این آزمون را قبول دارد یا خیر و اگر قبول دارد، حداقل نمره‌ای که در این آزمون کسب می‌کنید باید چقدر باشد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.