صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left چرا نباید مدرک آیلتس بخریم؟

چرا نباید مدرک آیلتس بخریم؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۴/۱۶

خرید مدرک آیلتس (IELTS) و رهایی از سختی‌های مطالعه و کسب نمره بالا از این آزمون، بسیاری از داوطلبان را وسوسه می‌کند که هزینه زیادی را بپردازند و از دردسر شرکت در آزمون آیلتس اجتناب کنند. با این حال، تعجبی ندارد که هر کجا تقاضای زیادی وجود داشته باشد، کلاهبردارانی هستند که حاضرند به هر قیمتی از موقعیت سوءاستفاده کنند. به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم به‌طور مفصل به پیامدهای خریدن مدرک آیلتس بپردازیم.

مدرک آیلتس فوری – آیلتس تضمینی 7 بدون آزمون – خرید مدرک آیلتس با استعلام

آیا فروش و خرید مدرک آیلتس با استعلام ممکن است؟

این سوال یک جواب کوتاه دارد؛ خیر. از دلایل بزرگی که آزمون آیلتس معتبرترین آزمون بین‌المللی در جهان شده است، امنیت بالای آن است. همین اعتبار آزمون آیلتس است که بیشتر سازمان‌ها و دانشگاه‌های مهاجرتی به این آزمون اطمینان دارند. البته در سال‌های اخیر، برگزارکنندگان آیلتس برای حفظ امنیت این آزمون، اقداماتی انجام داده‌اند. این اقدامات شامل گرفتن اثر انگشت و عکس در روز امتحان است. بنابراین، با قطعیت کامل می‌توان گفت که خرید مدرک آیلتس اصلا امکان‌پذیر نیست و کسی که همچین ادعایی دارد، قطعا کلاهبردار است.

نحوه جلوگیری از تقلب در آزمون آیلتس

موسسه برگزارکننده آزمون آیلتس از طرق مختلف امکان تقلب را به حداقل رسانده‌ است. این اقدامات عبارت‌اند از:

  • کارنامه نتایج آزمون آیلتس (TRF) ویژگی‌های اعتباری مانند مهر موسسه IELTS و عکس با وضوح بالا دارد.
  • انتخاب افراد حرفه‌ای برای کارکنان مرکز برگزاری آیلتس برای تشخیص رفتار متقلبانه و پیشگیری از تقلب
  • حفظ و نگهداری سوالات آزمون آیلتس تا روز امتحان
  • گرفتن عکس و اثرانگشت از متقاضیان در روز آزمون
  • سیستم‌های ثبت‌نام و تایید فرد متقاضی
  • بازرسی نتایج آزمون قبل از انتشار

چرا فروش مدرک آیلتس بازار پررونقی دارد؟

یک جستجوی ساده در گوگل تعداد زیادی از وب‌سایت‌ها را نشان می‌دهد که ادعا می‌کنند مدرک آیلتس را به‌صورت تضمینی برای شما آماده می‌کنند. این وبسایت‌ها به شما وعده می‌دهند که می‌توانند مدرک آیلتس را فوری و با نمره دلخواه شما در اختیارتان بگذارند و حتی می‌گویند که مدارک به‌صورت رسمی تاییدشده هستند اما چرا فروش مدرک آیلتس تبدیل به بازاری داغ شده است؟

تقاضای داوطلبان برای خرید مدرک آیلتس

اگر تقاضای تقلب وجود نداشته باشد، هیچ کلاهبرداری نمی‌تواند از موقعیت استفاده کند. با این حال، متاسفانه علی‌رغم هشدارهای بسیار از سوی برگزارکنندگان آزمون آیلتس، برخی از داوطلبان همچنان از افراد کلاهبردار فریب می‌خورند و با آگاهی از احتمال از دست دادن پول یا قرار گرفتن در بلک لیست (Black List) به خرید مدرک IELTS تن می‌دهند. متاسفانه داوطلبان زیادی وجود دارند که به دلیل استرس شدید، داشتن زمان کم برای مطالعه، انگیزه پایین برای کسب آمادگی و آگاهی از نکات آیلتس و غیره تصمیم می‌گیرند به‌جای شرکت در امتحان آیلتس، مدرک آن را خریداری کنند.

سود هنگفت کلاهبرداران از فروش مدرک آیلتس

سود حاصل از فروش مدرک آیلتس بسیار بالاست و اگر به برخی از وبسایت‌های فروش مدرک IELTS مراجعه کنید متوجه می‌شوید که بسته به زمانی که دارید و اینکه چه نمره‌ای مد نظر شماست، مبالغ بسیار بالا و متفاوتی را از ۳۰ تا ۱۳۰ میلیون از شما دریافت می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها لطف می‌کنند و اجازه می‌دهند که هزینه را در دو قسط بپردازید؛ اولین پرداخت قسط باید بلافاصله در ابتدای فرایند خرید مدرک IELTS باشد و دومی پس از صدور مدرک و تایید صحت آن توسط داوطلب.

عدم تمایل قربانیان برای انجام اقدامات قانونی

دلیل اصلی آسان بودن کلاهبرداری از متقاضیان خرید مدرک آیلتس این است که قربانیان معمولا جرئت گزارش کلاهبرداری یا اقدامات قانونی برای محکوم کردن فرد کلاهبردار را ندارند، زیرا این کار مانند شکایت کردن در مورد کیفیت بد یک داروی غیرمجاز است.
مهم است بدانید که حتی تلاش برای خریدن مدرک آیلتس به‌تنهایی یک اقدام غیرقانونی است. بنابراین، اگر قربانیان بخواهند پول ازدست‌رفته خود را از طریق مراجع قضایی ردیابی کنند، خودشان نیز با جریمه خرید مدرک آیلتس روبرو خواهند شد، هر چند شدت آن کمتر از حکم فرد کلاهبردار است. با این حال، این پایان ماجرا نیست. وقتی داوطلبان متوجه می‌شوند قربانی کلاهبرداری شده‌اند و مدرک تاییدشده‌ای را دریافت نمی‌کنند، کلاهبرداران را تهدید به اقدام قانونی می‌کنند تا بتوانند به‌عنوان آخرین تلاش، پول خود را پس بگیرند اما در این شرایط کلاهبرداران نیز بی‌تفاوت نبوده و ممکن است قربانیان را تهدید کنند که در صورت انجام هر گونه اقدام قانونی، مدارک مربوط به خرید مدرک IELTS که داوطلب ارائه کرده است را به سازمان‌های مهاجرتی یا دانشگاه متقاضی ارسال می‌کنند. به این ترتیب، قربانیان ممکن است برای همیشه در بلک لیست این سازمان‌ها یا دانشگاه‌ها قرار گیرند. در این موقعیت چه کسی حاضر است خطر قرار گرفتن در بلک لیست را بپذیرد؟

کلاهبرداران چگونه افراد را متقاعد به خرید مدرک آیلتس می‌کنند؟

اول از همه، افراد کلاهبردار از قربانیان می‌خواهند که پولی را به حساب بانکی آن‌ها واریز کنند. برای اینکه قربانیان به این کار متقاعد شوند، وعده مدرک آیلتس تضمینی ۷ بدون آزمون با استعلام را می‌دهند. برخی داوطلبان تصور می‌کنند که اگر فردی کار غیرقانونی کند شماره حساب بانکی خود را ارائه نمی‌دهد زیرا مقامات قضایی می‌توانند به‌راحتی او را دستگیر کنند.
با این حال، کلاهبرداران حاضرند به‌راحتی جزئیات حساب بانکی خود را ارائه دهند. چرا؟ دلیل آن ساده است. معمولا کلاهبرداران صاحب این حساب‌ها نیستند و در بیشتر موارد از حساب اجاره ای برای این کار استفاده می‌شود. علاوه بر این، در برخی موارد، افراد کلاهبردار برای اینکه نشان دهند همه چیز طبق اصول انجام می‌شود از داوطلبان می‌خواهند که مدارک زیر را برای آن‌ها ارسال کنند:

  • کپی پاسپورت
  • یک عکس با پس‌زمینه سفید
  • اسکن اثر انگشت

افراد کلاهبردار ادعا می‌کنند که صحت مدارک آیلتس خریداری‌شده را می‌توان به‌صورت آنلاین و از طریق وبسایت رسمی آیلتس بررسی کرد. به همین دلیل، آن‌ها به داوطلب می‌گویند که می‌توانند نیمی از هزینه مدرک را پس از استعلام پرداخت کنند.
اول از همه لازم است بدانید در بیشتر موارد، فرایند خرید مدرک IELTS هرگز به مرحله استعلام نمی‌رسد زیرا کلاهبرداران نیمی از مبلغ خرید را از قبل دریافت کرده‌اند. آن‌ها معمولا از دریافت همین مبلغ راضی هستند و نیازی به بقیه آن ندارند. تنها موضوعی که در این شرایط به آن فکر می‌کنند یافتن قربانی بعدی است.
با این حال، در برخی موارد نیز ممکن است فرد کلاهبردار از روش فیشینگ (Phishing) برای فریب قربانیان خود استفاده کند و بقیه مبلغ توافق‌شده را دریافت کند. در این روش، فرد کلاهبردار از طریق یک وبسایت جعلی با استفاده از آدرسی بسیار مشابه با آدرس وبسایت اصلی آیلتس، تاییدیه جعلی را به داوطلب نشان می‌دهد و سپس مابقی پول را دریافت می‌کند.

خرید مدرک آیلتس در ترکیه – خرید مدرک آیلتس از ارمنستان

خرید آیلتس چه پیامدهایی دارد؟

اگرچه ممکن است شرکت در آزمون آیلتس استرس‌زا باشد یا بخواهید مدرک آیلتس فوری را دریافت کنید، اما قبل از اینکه به دنبال گرفتن مدرک آیلتس بدون امتحان باشید مهم است بدانید که این کار می‌تواند با چه عواقب و خطراتی همراه باشد.

از دست دادن پول

محتمل‌ترین پیامد خرید مدرک آیلتس، از دست دادن پول است. کلاهبرداران می‌خواهند شما را فریب دهند و برای رسیدن به هدف خود از روش‌های وسوسه‌برانگیزی استفاده می‌کنند. همانطور که مطرح شد برخی از آن‌ها به شما وعده فروش مدرک آیلتس با استعلام را می‌دهند یا از وبسایت‌هایی با ظاهر قانونی استفاده می‌کنند. اولین نتیجه گرفتن مدرک IELTS بدون آزمون از افراد کلاهبردار از دست رفتن پولی است که به آن‌ها پرداخت کرده‌اید.

پیگرد قانونی

گرفتن مدرک IELTS بدون آزمون در واقع یک کار غیرقانونی است. بنابراین، اگر بخواهید بعدا پول خود را از طریق دادگاه پس بگیرید، از نظر تئوری ممکن است برای ارتکاب جرم خرید مدرک IELTS با مجازات روبرو شوید.

باطل شدن ویزا

اگر به کشوری دیگر مهاجرت کرده باشید و مشخص شود که مدرک آیلتس شما جعلی است، احتمال دارد ویزای شما باطل شود و مجبور شوید آن کشور را ترک کنید.

قرار گرفتن در بلک لیست

اگر مشخص شود از یک روش غیرقانونی مانند خرید مدرک آیلتس برای ورود به یک کشور استفاده کرده‌اید، ممکن است در بلک لیست سازمان مهاجرتی آن کشور قرار گیرید و دیگر اجازه ورود به آن را نداشته باشید.

روش اتصال کامپیوتر به کامپیوتر برای تقلب در آزمون آیلتس کامپیوتری

در سال‌های گذشته از این روش برای تقلب در آزمون آیلتس استفاده می‌کردند. حتی عده کمی هم توانستند با این روش تقلب کنند و نتیجه مطلوب را کسب کنند. اما با پیشرفت تکنیک‌های امنیتی آیلتس، این روش دیگر در این روزها جوابگو نیست. ریسک گیر افتادن در هنگام تقلب بالاتر رفته و ممکن است با قرارگرفتن در لیست سیاه آیلتس، آینده‌ای که متصور شده‌اید را از دست بدهید. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این اتفاق، فکر تقلب در امتحان آیلتس را از سر خود بیرون کنید.

آیا می‌توان مدرک آیلتس را خرید؟

یکی از دلایل اعتبار بالای آزمون آیلتس، امنیت بسیار زیاد آن است. این امر باعث می‌شود که بسیاری از سازمان‌های مهاجرتی و دانشگاه‌های جهان مدرک آیلتس را بپذیرند. علاوه بر این، در سال‌های اخیر، برگزارکنندگان آیلتس اقدامات شدیدتری را برای حفظ امنیت و اعتبار آزمون به‌کار گرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به گرفتن اثر انگشت و عکس در روز امتحان اشاره کرد.
بنابراین، می‌توان با قطعیت گفت که گرفتن مدرک آیلتس بدون امتحان غیرممکن است و هرکس که ادعای فروش مدرک آیلتس را دارد قطعا یک فرد کلاهبردار است که می‌خواهد از سادگی و گاهی اوقات طمع داوطلبان سوءاستفاده کند.

در پایان، اگر به اندازه کافی برای آزمون آیلتس آماده باشید و برای آن تمرین کنید، این امتحان دشوار نخواهد بود، هر چند که زمان‌بر است و تلاش زیادی می‌خواهد. با این وجود، به‌جای اینکه پول خود را هدر دهید یا خودتان را در معرض عواقب خرید مدرک آیلتس در ایران قرار دهید سعی کنید برای امتحان مطالعه کنید و نحوه گرفتن مدرک آیلتس به‌صورت قانونی را بیاموزید. در این صورت، در هنگام مهاجرت به کشور دیگر نیز در تعامل با افراد انگلیسی زبان با مشکل مواجه نمی‌شوید. همچنین، اگر به دلایلی تصمیم گرفته‌اید در کشور دیگری امتحان آیلتس بدهید می‌توانید پرداخت هزینه آزمون آیلتس خارج از کشور را به تهران پیمنت بسپارید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*