صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left استرالیا left مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار موقت

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار موقت

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر رفاه و کیفیت زندگی است که به دلیل جمعیت کم و پیر شدن جمعیت، به نیروی کار ماهر نیاز دارد. به همین دلیل، برای جبران کمبود نیروی کار خود، انواع ویزای کاری را برای جذب متخصصان معرفی کرده است. در حالی که برخی از این ویزاها امکان اقامت دائم در استرالیا را فراهم می‌کنند، برخی دیگر به افراد امکان می‌دهد که به‌طور موقت در استرالیا مشغول به کار شوند. در ادامه شما را با انواع ویزای کار موقت استرالیا آشنا می‌کنیم.

انواع ویزای کار موقت استرالیا کدام‌اند؟

اگرچه ممکن است ویزای کار دائم استرالیا گزینه‌ای مطلوب‌تر برای مهاجرت به این کشور باشد، اخذ ویزای کار موقت استرالیا نیز در بسیاری از شرایط می‌تواند به شما کمک کند که مسیر دریافت اقامت دائم این کشور را برای خود هموار کنید. بنابراین، اگر شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا را ندارید، می‌توانید برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار موقت اقدام کنید. در ادامه با انواع ویزای کار موقت این کشور آشنا می‌شویم.

ویزای دانش آموختگان ماهر (ساب کلاس ۴۷۶)

ویزای دانش‌آموختگان ماهر (Skilled Recognized Graduate Visa) به شما امکان می‌دهد که برای ۱۸ ماه در استرالیا کار، زندگی و تحصیل کنید اما لازم است مدرک خود را از دانشگاه‌های منتخب جهان دریافت کرده باشید. همچنین، مهم است سن شما زیر ۳۱ سال باشد و در دو سال اخیر، مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا یا پست دکترای یکی از رشته‌های مهندسی عمران، سازه، شیمی، محیط زیست، برق و الکترونیک، مکانیک، تولید و کارخانه یا معدن و مواد را دریافت کرده باشید.

این ویزا قابل تمدید نیست و پس از ۱۸ ماه لازم است برای دریافت سایر ویزاهای کاری استرالیا اقدام کنید. علاوه بر این، لازم است مدرک زبان نیز داشته باشید و برای مثال حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا را کسب کنید. هزینه ویزای دانش‌آموختگان ماهر از ۴۲۵ دلار استرالیا شروع می‌شود. اگر بخواهید همسر یا فرزندانتان را همراه خود به استرالیا ببرید، لازم است هزینه‌های مرتبط با ویزای آن‌ها را نیز بپردازید.

ویزای مهارتی منطقه‌ای موقت (ساب کلاس ۴۹۱)

ویزای مهارتی منطقه‌ای موقت یا Skilled Work Regional (Provisional) visa برای افراد متخصص و با مهارت بسیار بالاست که توسط یک ایالت یا منطقه استرالیا برای زندگی و کار در مناطق کم‌جمعیت این کشور انتخاب شده‌اند. با داشتن این ویزا می‌توانید پنج سال در استرالیا بمانید و هر چند بار که بخواهید از کشور خارج شوید.

همچنین، پس از گذشت سه سال از دریافت این ویزا می‌توانید برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنید. مانند انواع دیگر ویزا که بر اساس امتیازبندی اعطا می‌شوند، برای این ویزا نیز باید حداقل ۶۵ امتیاز کسب کنید تا دعوت‌نامه برای شما ارسال شود. هزینه ویزای ۴۹۱ از ۴،۲۴۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای فارغ‌التحصیلان (ساب کلاس ۴۸۵)

ویزای فارغ‌التحصیلان (Temporary Graduate Visa) استرالیا ویزای موقتی است که به دانشجویان بین‌المللی امکان می‌دهد پس از اتمام تحصیل در این کشور کار و زندگی کنند. این ویزا دارای چهار استریم است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • Graduate Work Stream: این استریم برای افرادی است که تازه در استرالیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و می‌خواهند در یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور مشغول به کار شوند. این مشاغل جزء بهترین شغل ها برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شوند. مدت‌زمان این ویزا حداکثر ۱۸ ماه است و هزینه آن از ۱،۷۳۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Post-Study Work Stream: این ویزا به شما امکان می‌دهد که بسته به سطح مدرک تحصیلی خود، دو تا چهار سال در استرالیا بمانید و کار، زندگی و تحصیل کنید. هزینه ویزای فارغ‌التحصیلان از طریق این مسیر مهاجرتی از ۱،۷۳۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Second Post-Study Work Stream: پس از اینکه مدت‌زمان ویزای کاری شما از طریق Post-Study Work Stream به اتمام رسید می‌توانید برای این استریم درخواست دهید و مدت اقامت خود را یک تا دو سال تمدید کنید. هزینه درخواست برای این استریم از ۶۸۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Replacement Stream: این ویزا برای افرادی است که به دلیل محدودیت‌های سفر کووید- ۱۹، زمان ویزای اصلی خود را از دست داده‌اند. با داشتن این ویزا معمولا ۱۸ ماه تا ۵ سال می‌توانید در استرالیا کار، تحصیل و زندگی کنید. هزینه درخواست برای این استریم از ۱،۷۳۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای فعالیت موقت (ساب کلاس ۴۰۸)

ویزای فعالیت موقت (Temporary Activity Visa) به شما امکان می‌دهد که برای انجام کارهای خاص به‌صورت کوتاه‌مدت و موقت به استرالیا بروید. فعالیت‌هایی که به شما امکان می‌دهند ویزای کار موقت استرالیا از این طریق را دریافت کنید عبارت‌اند از:

رویدادهای مورد تایید دولت استرالیا

این ویزای موقت به شما امکان می‌دهد برای شرکت در رویدادهایی که توسط دولت استرالیا تایید می‌شوند به این کشور سفر کنید و تا زمانی که رویداد طول می‌کشد یا برای حداکثر ۴ سال در این کشور بمانید.

برنامه‌های خاص

این ویزا به شما امکان می‌دهد در استرالیا بمانید تا در یک برنامه خاص تاییدشده شرکت کنید. برنامه‌های خاص می‌توانند شامل تبادل جوانان (Youth Exchange)، برنامه‌های غنی‌سازی فرهنگی یا اجتماعی یا دستیاران زبان مدرسه باشند. با داشتن این ویزا می‌توانید تا حداکثر ۱۲ ماه در استرالیا بمانید.

فعالیت‌های تحقیقاتی

با این ویزا می‌توانید در پروژه‌های تحقیقاتی استرالیا مشارکت داشته باشید و به همراه خانواده خود تا ۲ سال در استرالیا بمانید.

دعوت برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی

اگر برای رویدادهای جامعه‌محور از جمله رویدادهای ورزشی دعوت شده باشید می‌توانید به استرالیا بروید و همراه با خانواده خود حداکثر ۳ ماه در این کشور بمانید.

فعالیت‌های ورزشی

این ویزا به شما امکان می‌دهد که در یک تیم استرالیایی بازی کنید، مربی‌گری کنید، آموزش دهید یا داوری کنید. این ویزا به شما امکان می‌دهد همراه با خانواده خود تا ۲ سال در استرالیا بمانید.

فعالیت‌های سرگرمی

این ویزای موقت به شما امکان می‌دهد که به استرالیا بروید تا در صنعت سرگرمی از جمله فیلم، تلویزیون یا تولیدات زنده به عنوان مجری، یا عوامل تولید کار کنید. می‌توانید اعضای خانواده خود را نیز در درخواست ویزا بگنجانید و تا حداکثر ۲ سال در این کشور بمانید.

خدمه قایق تفریحی

این ویزا به شما امکان می‌دهد تا ۱۲ ماه در استرالیا به‌عنوان خدمه قایق تفریحی کار کنید.

سازوکارهای مبادله

با این ویزا به‌عنوان بخشی از برنامه تبادل کارکنان با یک سازمان استرالیایی به این کشور می‌روید و می‌توانید تا ۲ سال در استرالیا اقامت داشته باشید.

ویزای مهارتی منطقه‌ای (ساب کلاس ۸۸۷)

ویزای مهارتی منطقه‌ای (Skilled Regional Visa) یا ویزای ۸۸۷ استرالیا یک ویزای کار دائمی برای کسانی است که قبلا ویزای کار موقت این کشور را داشته‌اند و در مناطق کم‌جمعیت این کشور کار و زندگی کرده‌اند. علاوه بر این، پس از گذشت چند سال از دریافت این ویزا می‌توانید برای دریافت شهروندی استرالیا اقدام کنید.

قبل از اینکه برای دریافت ویزای مهارتی منطقه‌ای اقدام کنید لازم است حداقل ۲ سال یکی از ویزاهای ۴۸۹، ۴۹۵، ۴۹۶، ۴۷۵، ۴۸۷ یا ویزاهای پل A یا B را داشته باشید و در یکی از مناطق این کشور به مدت حداقل ۲ سال به‌صورت تمام‌وقت کار کرده باشید. هزینه ویزای ساب کلاس ۸۸۷ از ۴۳۵ دلار استرالیا شروع می‌شود که در صورت همراه داشتن اعضای خانواده، ملزم به پرداخت هزینه‌های اضافی نیز هستید.

ویزای موقت روابط بین‌الملل (ساب کلاس ۴۰۳)

ویزای موقت روابط بین‌الملل یا Temporary Work (International Relations) Visa یک ویزای کار موقت استرالیا برای شرایط خاصی است که به بهبود روابط بین‌المللی استرالیا کمک می‌کند. این ویزا نیز دارای استریم‌های متعددی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • Government Agreement Stream: این استریم به افراد اجازه می‌دهد تحت شرایط و ضوابط توافق‌نامه دوجانبه میان دولت استرالیا و دولت یک کشور دیگر تا حداکثر ۲ سال در استرالیا کار کنند. هزینه ویزای کاری استرالیا از طریق این استریم، ۳۲۵ دلار استرالیاست.
  • Foreign Government Agency Stream: این استریم به شما امکان می‌دهد که برای برخی فعالیت‌های خاص به استرالیا بروید. برای مثال ممکن است به‌عنوان معلم زبان خارجی یا نماینده یک آژانس دولتی خارجی تا حداکثر ۴ سال در استرالیا مشغول به کار شوید. هزینه ویزای کاری از طریق این استریم، ۳۱۵ دلار استرالیاست.
  • Domestic Worker (Diplomatic or Consular) Stream: این استریم به افراد ۱۸ ساله یا بالاتر امکان می‌دهد تا در خانه شخصی که ویزای دیپلماتیک استرالیا را دارد کارهای خانگی را به‌صورت تمام‌وقت انجام دهند. درخواست اول برای این ویزا تا حداکثر ۱۲ ماه اعتبار دارد اما امکان تمدید آن نیز وجود دارد. ویزا از طریق این استریم هزینه‌ای ندارد.
  • Privileges and Immunities Stream: این استریم به شما امکان می‌دهد که در صورت داشتن امتیازات و مصونیت‌ها تحت قوانین مربوطه به استرالیا بروید. تا زمانی که به‌عنوان نماینده بین‌المللی کار می‌کنید می‌توانید در این کشور بمانید. ویزا از طریق این استریم نیز هزینه‌ای ندارد.

ویزای تخصصی اقامت کوتاه‌مدت (ساب کلاس ۴۰۰)

این ویزای موقت به شما امکان می‌دهد در استرالیا کارهای کوتاه‌مدت و بسیار تخصصی انجام دهید. این ویزا برای شرایطی مناسب است که مهارت‌ها، دانش یا تجربه‌ای دارید که به‌طور کلی در استرالیا موجود نیست. مدت اقامت با این ویزا حداکثر ۶ ماه است. هزینه آن نیز ۳۱۵ دلار استرالیاست.

ویزای کمبود نیروی ماهر استرالیا (ساب کلاس ۴۸۲)

ویزای کمبود نیروی ماهر استرالیا (Temporary Skill Shortage Visa) به کارفرمای استرالیایی اجازه می‌دهد که موقعیت شغلی خالی خود را با استخدام نیروی کار خارجی تکمیل کند. این امر زمانی مجاز است که کارفرما نمی‌تواند نیروی کار مورد نظر خود را از میان شهروندان استرالیا پیدا کند. این ویزای کار موقت استرالیا نیز دارای چند استریم است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • Short-term Stream: این ویزا به کارفرمایان امکان می‌دهد که کمبود نیروی کار خود را با استخدام نیروی کار ماهر خارجی جبران کند. این استریم برای مشاغل کوتاه‌مدت مورد نیاز استرالیا تعریف شده است. مدت‌زمان آن ۲ تا ۴ سال است و هزینه آن نیز از ۱،۳۳۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Medium-term Stream: این استریم برای مشاغل دارای مدت‌زمان متوسط یا مشاغل بلندمدت تعریف شده است و به نیروی کار خارجی اجازه می‌دهد تا حداکثر ۴ سال در استرالیا کار کند. هزینه آن نیز از ۲،۷۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Labour Agreement Stream: این استریم برای کارکنان ماهری است که توسط کارفرمایان دارای توافق‌نامه کار معرفی شده‌اند. مدت‌زمان ویزا از این طریق حداکثر تا ۴ سال است. هزینه آن نیز از ۲،۷۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.
  • Subsequent Entrant: این ویزا برای اعضای خانواده دارندگان ویزای ساب کلاس ۴۵۷ و ۴۸۲ است که می‌خواهند به دارنده ویزا بپیوندند. تا زمانی که ویزا معتبر باشد اعضای خانواده می‌توانند در استرالیا بمانند. هزینه درخواست این استریم از ۱،۳۳۰ دلار استرالیاست.

ویزای تجاری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری (ساب کلاس ۱۸۸)

ویزای تجاری، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری یا Business Innovation and Investment (Provisional) Visa به شما امکان می‌دهد در استرالیا کسب‌وکار داشته باشید و آن را مدیریت کنید، فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری انجام دهید یا در این کشور کارآفرین باشید. این نوع از انواع ویزای کاری استرالیا دارای استریم‌های متعدد است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ویزای نوآوری تجاری (Business Innovation Stream)

این استریم برای افرادی است که دارای مهارت‌های کسب‌وکار هستند و به دارندگان آن امکان می‌دهد که در استرالیا یک کسب‌وکار جدید راه بیندازند یا یک کسب‌وکار را مدیریت کنند. با داشتن این ویزا می‌توانید حداکثر ۵ سال در استرالیا بمانید. علاوه بر این، باید توسط یک سازمان دولتی ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا انتخاب شوید. هزینه این ویزا از ۶،۲۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای سرمایه‌گذاری (Investor Stream)

این ویزای موقت از شما می‌خواهد که حداقل ۲.۵ میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید حداکثر ۵ سال در استرالیا بمانید. با این حال، باید توسط یک سازمان دولتی ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا انتخاب شوید. هزینه ویزای ۱۸۸ از طریق این استریم از ۶،۲۷۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای سرمایه‌گذاری کلان (Significant Investor Stream)

این ویزای موقت برای افرادی است که حداقل ۵ میلیون دلار استرالیا در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند و امکان ماندن در استرالیا تا حداکثر ۵ سال را فراهم می‌کند. انتخاب متقاضی توسط یک سازمان دولتی ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا صورت می‌گیرد. هزینه ویزای ۱۸۸ از طریق این استریم از ۹،۱۹۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

 توسعه نوآوری کسب و کار (Business Innovation Extension Stream)

استرالیا به دارندگان ویزای ساب کلاس ۱۸۸ از طریق استریم Business Innovation امکان می‌دهد که مدت اقامت خود را تا ۸ سال تمدید کنند. هزینه دریافت ویزا با این استریم از ۷۵۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای کارآفرینی استرالیا (Significant Investor Extension Stream)

استرالیا به دارندگان ویزای ساب کلاس ۱۸۸ از طریق استریم Significant Investor امکان می‌دهد که مدت اقامت خود را تا ۴ سال تمدید کنند. هزینه دریافت ویزا با این استریم از ۷۵۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

سرمایه گذاری بسیار کلان (Premium Investor Stream)

این ویزای موقت برای افرادی است که توسط کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا (Austrade) انتخاب شده‌اند و حداقل ۱۵ میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. مدت‌زمان اقامت از این طریق ۴ سال و ۳ ماه است و هزینه آن نیز از ۹،۴۵۵ دلار استرالیا شروع می‌شود.

ویزای کارآفرینی استرالیا (Entrepreneur Stream)

این استریم برای کارآفرینان نوپا در نظر گرفته شده است و مدت‌زمان اقامت ۵ ساله را فراهم می‌کند. با این حال، برای استفاده از این امکان باید توسط یک سازمان دولتی ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا انتخاب شوید. هزینه آن نیز از ۴،۲۴۰ دلار استرالیا شروع می‌شود.

نحوه اپلای برای ویزای کار موقت استرالیا چگونه است؟

اگرچه برای اطلاع از نحوه دقیق اپلای برای هر یک از انواع ویزای استرالیا لازم است به وبسایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید، در ادامه یک راهنمای مختصر در مورد مراحل درخواست ویزای کار موقت استرالیا ارائه کرده‌ایم. با استفاده از این راهنما یک آشنایی کلی با نحوه مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار موقت پیدا خواهید کرد.

  1. نوع ویزای کاری که واجد شرایط آن هستید را مشخص کنید.
  2. مطمئن شوید که مهارت‌های لازم برای اخذ ویزای مورد نظر را دارید.
  3. قبل از اینکه اپلای کنید مطمئن شوید که کارفرمای شما یک فرم گزینش یا اسپانسری را به‌صورت آنلاین پر کرده است.
  4. فرم اپلای برای ویزای مورد نظر را تکمیل کنید.
  5. اطلاعات و مدارک لازم را همراه با درخواست خود ارسال کنید.
  6. هزینه درخواست ویزای کار موقت را پرداخت کنید.

در پایان، ویزای کار موقت استرالیا به شما امکان می‌دهد که در این کشور برای مدتی کوتاه مشغول به کار شوید و در برخی موارد، بتوانید برای دریافت انواع دیگر ویزای استرالیا اقدام کنید. به همین دلیل، اگر شرایط دریافت این نوع ویزای کاری استرالیا را دارید، اقدام برای اخذ آن می‌تواند به شما در مهاجرت به استرالیا کمک موثری کند. هر یک از انواع ویزای موقت استرالیا شرایط، مدت‌زمان و هزینه متفاوتی دارد که برای اطلاع از این موارد می‌توانید به وبسایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید. علاوه بر این، پرداخت هزینه ویزای استرالیا را می‌توانید به تهران پیمنت بسپارید. این مجموعه، پرداخت ارزی را در زمانی کم انجام می‌دهد و به شما در صرفه‌جویی وقت و هزینه کمک می‌کند.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*