صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left هزینه‌ های اکسپرس اینتری کانادا چقدر است؟

هزینه‌ های اکسپرس اینتری کانادا چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

اکسپرس انتری (Express Entry) کانادا سیستمی است که برای مدیریت برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار ماهر استفاده می‌شود و هر سال حدود ۱۱۰۰۰ متخصص از طریق آن، اقامت دائم کانادا را کسب می‌کنند. اگر کانادا کشور رویایی شماست و علاقه زیادی به زندگی در این کشور دارید، یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به این کشور، اکسپرس انتری است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که مهاجرت به کانادا از این طریق چقدر هزینه دارد و هزینه اکسپرس انتری شامل چه مواردی می‌شود.

هزینه ویزای اکسپرس اینتری کانادا – هزینه های اکسپرس اینتری کانادا

هزینه اکسپرس انتری کانادا قبل از ورود به استخر (Pool)

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری شامل هزینه‌ های متعددی می‌شود که شرایط هر داوطلب تا حدی تعیین‌کننده مقدار آن است. قبل از اینکه وارد استخر اکسپرس انتری شوید، لازم است برخی مدارک را آماده کنید که هر یک از آن‌ها هزینه‌هایی جداگانه دارند. در ادامه با جزئیات هزینه اکسپرس انتری پیش از ورود به استخر آشنا می‌شویم.

هزینه گرفتن پاسپورت

اگر از قبل پاسپورت خود را نگرفته باشید یا پاسپورتتان منقضی شده باشد، به گرفتن پاسپورت نیاز دارید. برای صدور یا تمدید پاسپورت می‌توانید به پلیس+۱۰ مراجعه کنید. هزینه گرفتن پاسپورت در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

هزینه آزمون زبان

برای اینکه واجد شرایط ارسال پروفایل اکسپرس اینتری خود باشید، لازم است مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را با شرکت در آزمون زبان تایید شده نشان دهید. آزمون‌های زبان انگلیسی مورد تایید برای Express Entry شامل آزمون سلپیپ جنرال (CELPIP-General) و آیلتس جنرال (IELTS General Training) می‌شوند. آزمون‌های زبان فرانسوی مورد تایید برای Express Entry نیز شامل آزمون TEF و TCF هستند. بنابراین، در هزینه اکسپرس انتری لازم است هزینه آزمون زبان را نیز در نظر بگیرید. طبیعتا هر آزمون زبان، هزینه متفاوتی دارد. اگر قصد شرکت در آزمون زبان در خارج از کشور را دارید، می‌توانید برای ثبت نام آزمون آیلتس (IELTS) در کشورهای مختلف از جمله ترکیه از تهران پیمنت کمک بگیرید.

هزینه گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA)

برای اینکه اثبات کنید مدرک دیپلم، مدرک دانشگاهی یا گواهی شما معتبر و معادل یک مدرک کانادایی است، به ECA نیاز دارید. اگر می‌خواهید برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال (FSW) درخواست دهید یا اگر قصد دارید برای تحصیلات خارج از کانادا امتیاز کسب کنید، نیاز به ECA دارید. هزینه ECA برابر ۶۰۰ هزار دلار کانادا به علاوه هزینه تحویل آن است. وقتی این گزارش را دریافت کردید، لازم است شماره ارجاع آن را در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کنید.

هزینه ارسال پروفایل اکسپرس انتری

برای تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری خود به موارد ذکرشده در بالا (پاسپورت، مدرک زبان و گزارش‌های ECA) و همچنین، عنوان و کد شغلی خود در لیست طبقه‌بندی شغلی کانادا (NOC) نیاز دارید. ایجاد پروفایل اکسپرس انتری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و هزینه‌ای ندارد. این کار را می‌توانید از طریق وبسایت IRCC انجام دهید. پس از اینکه پروفایل خود را ایجاد کردید، ۶۰ روز فرصت دارید آن را تکمیل و ارسال کنید. در غیر این صورت، باید دوباره آن را ایجاد کنید.

فرایند رسیدگی به پروفایل‌ های Express Entry

پس از اینکه پروفایل خود را در وبسایت دولت کانادا ایجاد و آن را به استخر اکسپرس انتری ارسال کردید، IRCC تشخیص خواهد داد که برای کدام برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط هستید. اگر برای یکی از برنامه‌ها واجد شرایط باشید، IRCC اقدامات زیر را انجام خواهد داد:

  • شما را با داوطلبان واجد شرایط دیگر در استخر قرار خواهد داد.
  • با در نظر گرفتن مشخصاتتان، امتیاز شما را بر اساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) مشخص می‌کند.
  • اگر جزء داوطلبان دارای بالاترین امتیاز باشید، یک دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا (ITA) برای شما ارسال می‌کند.

لازم به ذکر است که وقتی برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری اقدام می‌کنید تنها زمانی می‌توانید به‌صورت آنلاین درخواست اقامت دائم کانادا را بدهید که IRCC برای شما دعوت‌نامه ارسال کرده باشد. به یاد داشته باشید تکمیل پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری یا ورود به استخر، تضمین‌کننده ارسال دعوت‌نامه از سوی IRCC نیست.

هزینه‌ های پس از دریافت دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم کانادا (ITA)

پس از اینکه موفق به دریافت دعوت‌نامه درخواست اقامت دائم کانادا (ITA) شدید، برخی هزینه‌ها را متحمل خواهید شد. در ادامه با جزئیات هزینه اکسپرس انتری پس از دریافت دعوت‌نامه آشنا می‌شویم.

هزینه رسیدگی به درخواست اقامت دائم کانادا

Application Processing Fee هزینه‌ای است که به IRCC پرداخت می‌کنید. پس از آن IRCC به درخواست شما برای اقامت دائم کانادا (PR) رسیدگی می‌کند. اگر درخواستتان کامل نباشد، این هزینه به شما بازپرداخت خواهد شد اما اگر تحت بررسی قرار گیرد، بازپرداختی وجود نخواهد داشت. مبلغ پردازش درخواست برای هر فرد ۸۵۰ دلار کانادا و برای هر فرزند تحت تکفل، ۲۳۰ دلار کاناداست.

هزینه حق اقامت دائم کانادا (RPRF)

هزینه دیگری که لازم است به IRCC پرداخت کنید و آن را در لیست هزینه اکسپرس انتری در نظر بگیرید، هزینه حق اقامت دائم کاناداست. این هزینه را قبل از اینکه مقیم دائم کانادا شوید پرداخت می‌کنید. لازم به ذکر است که اگر درخواست خود را لغو کنید یا درخواستتان رد شود، اداره مهاجرت کانادا هزینه RPRF را به شما بازمی‌گرداند. هزینه حق اقامت دائم برای هر نفر ۵۱۵ دلار کاناداست. این هزینه برای فرزندان تحت تکفل اعمال نمی‌شود.

هزینه بیومتریک

هزینه دیگری که لازم است آن را مستقیما به IRCC بپردازید، هزینه بیومتریک است. این مبلغ برای تامین هزینه‌های گرفتن اثر انگشت و عکس دیجیتال و انتقال مدارک دریافت می‌شود. هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری سفارت کانادا برای هر نفر ۸۵ دلار کاناداست اما برای هر خانواده (دو نفر یا بیشتر) که در زمان و مکان یکسانی درخواست می‌دهند، ۱۷۰ دلار کاناداست. برای پرداخت هزینه سفارت کانادا نیز می‌توانید از خدمات تهران پیمنت استفاده کنید.

هزینه آزمایش‌های پزشکی

علاوه بر هزینه‌هایی که ذکر شد، برای تکمیل درخواست اکسپرس انتری خود به انجام یک‌سری آزمایش‌های پزشکی نیز نیاز دارید. این بدین دلیل است که اقامت دائم به افرادی داده نمی‌شود که وضعیت سلامت آن‌ها:

  • خطری برای سلامت یا ایمنی شهروندان کانادا داشته باشد.
  • باعث تقاضای بیش‌ازحد برای خدمات بهداشتی-اجتماعی در کانادا شود.

سایر هزینه‌ های اکسپرس انتری

هزینه‌های متفرقه شامل هزینه‌های کوچکی می‌شوند که هنگام پیگیری مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری با آن‌ها روبرو خواهید شد. برخی از این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

  • هزینه ارسال مدارک
  • هزینه دفتر اسناد رسمی
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه گواهی عدم سوء پیشینه
هزینه ویزای اکسپرس اینتری کانادا - ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا - تمکن مالی برای اکسپرس انتری

سایر هزینه‌هایی که هنگام اپلای برای اکسپرس انتری کانادا باید در نظر بگیرید

علاوه بر هزینه‌هایی که مطرح شد، دو هزینه دیگر را نیز لازم است در فرایند Express Entry در نظر داشته باشید. در ادامه با این هزینه‌ها آشنا می‌شویم.

هزینه برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا (PNP)

اگر بخواهید از طریق برنامه استانی کانادا (PNP) امتیاز خود در اکسپرس اینتری را افزایش دهید، هزینه درخواست این برنامه نیز به هزینه های اکسپرس اینتری شما اضافه می‌شود. هزینه اپلای از این طریق بسته به استان انتخابی شما متفاوت است. در جدول زیر با این هزینه‌ها در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

برنامه نامزد استانی (PNP)هزینه درخواست (دلار کانادا)
انتاریو (OINP)۱۵۰۰
بریتیش کلمبیا (BC PNP)۱۱۵۰
آلبرتا (AINP)۵۰۰
مانیتوبا (MPNP)۵۰۰
نیوبرانزویک (NBPNP)۲۵۰
نوا اسکوشیا (‏NSNP)صفر
ساسکچوان (SINP)۳۵۰
نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)صفر
جزیره پرنس ادوارد (PEIPNP)۳۰۰
نورت وست تریتوریز (NTNP)صفر
یوکان (YNP)صفر

تمکن مالی برای اکسپرس انتری کانادا

به‌عنوان بخشی از سیستم اکسپرس اینتری کانادا لازم است تمکن مالی کافی داشته باشید و آن را اثبات کنید. این بدین معنی است که باید نشان دهید پول کافی برای پشتیبانی از خود و خانواده خود در کانادا را دارید. با این حال، در دو موقعیت نیاز به ارائه تمکن مالی ندارید. این دو موقعیت عبارت‌اند از:

  • درخواست شما تحت کلاس تجربه کانادایی (Canada Experience) است.
  • در حال حاضر یک پیشنهاد شغلی معتبر از سوی یک کارفرما در کانادا دارید و مجاز به کار در این کشور هستید.

مبلغ تمکن مالی برای پرداخت به هیچ نهادی نیست و تنها لازم است نشان دهید که پول کافی برای زندگی در کانادا را دارید. میزان پولی که باید برای اثبات تمکن مالی در حساب بانکی خود داشته باشید، بسته به جمعیت خانواده شما متفاوت است. در جدول زیر با میزان تمکن مالی برای اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم.

تعداد اعضای خانوادهتمکن مالی لازم (دلار کانادا)
۱۱۳,۷۵۷
۲۱۷,۱۲۷
۳۲۱,۰۵۵
۴۲۵,۵۶۴
۵۲۸,۹۹۴
۶۳۲,۷۰۰
۷۳۶,۴۰۷
اگر بیش از ۷ نفر، به‌ازای هر فرد بیشتر۳,۷۰۶

در نهایت، هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری خیلی سنگین نیست. با این حال، مهم است که هوشمندانه درخواست دهید، تا حد امکان امتیاز اکسپرس اینتری خود را افزایش دهید و سعی کنید داوطلبی قوی در استخر باشید. در این مقاله سعی کردیم که جزئیات هزینه اکسپرس انتری را به تفصیل شرح دهیم. در صورتی که موفق به دریافت دعوتنامه از سوی دولت کانادا شدید نیز می‌توانید پرداخت هزینه‌هایی مانند حق اقامت دائم کانادا (RPRF) را به تهران پیمنت بسپارید تا این مرحله را به‌راحتی و سریع‌تر طی کنید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*