صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست؟

تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

در پروسه مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور، اصطلاحاتی وجود دارد که بهتر است حین اخذ پذیرش از دانشگاه، با آن‌ها آشنا شوید. هرچه شناخت شما بیشتر باشد، مسیر اپلای برایتان هموارتر خواهد بود. البته این اصطلاحات کم نیستند و گاهی موجب سردرگمی متقاضیان می‌شوند. اهمیت موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بحث ددلاین به میان می‌آید و باید در مدت زمان مشخصی شناخت و آگاهی خود را به اندازه‌ای زیاد کنید تا در این مسیر موفق باشید. در میان اصطلاحات مهم اپلای، نام اپلیکیشن فی و دیپازیت فی به چشم می‌خورد و ممکن است این دو را یکی تصور کنید؛ در حالی‌ که این دو اصطلاح یکی نیستند. در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست و هر کدام چه کارکردی دارند. پس با ما همراه باشید.

دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟

برای مقایسه میان این دو اصطلاح مهم مهاجرت تحصیلی، باید ابتدا تعریف دقیقی از هر یک داشته باشیم. پس بیایید بررسی کنیم که دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟ دیپازیت فی به هزینه‌ای گفته می‌شود که پس از اخذ پذیرش از دانشگاه و قبولی در رشته موردنظر باید به دانشگاه بپردازید. دانشگاه‌ها این هزینه را دریافت می‌کنند تا مطمئن شوند شخصی که پذیرش گرفته در دانشگاه ثبت نام می‌کند. این هزینه در واقع ضمانتی است که دانشگاه از دانشجویان می‌خواهد برای آن که آمار دقیق‌تری از تعداد دانشجویانی که قصد ثبت نام دارند، داشته باشد.

هزینه دیپازیت فی بنا به قوانین دانشگاه ممکن است پس از شروع ترم تحصیلی و حضور دانشجو در دانشگاه به وی بازگردانده شود؛ پس هزینه دیپازیت فی را معمولا می‌توان پس گرفت. ما در مطلب «آیا دیپازیت فی قابل استرداد (Refundable) است؟» به صورت تخصصی درباره استرداد دیپازیت فی توضیح داده‌ایم. می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.

در این میان ممکن است با اصطلاح ادمیشن فی (Admission Fee) نیز مواجه شوید. Admission Fee و Deposit Fee تفاوتی با هم ندارند و در عمل یکی هستند.

تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی

اپلیکیشن فی (Application Fee) چیست؟

اصطلاح بعدی که باید آن را به خوبی بشناسید، اپلیکیشن فی (Application Fee) است. اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که هنگام ارسال درخواست پذیرش باید بپردازید تا درخواست پذیرش و مدارک تحصیلی شما توسط دانشگاه موردنظر بررسی شود. اپلیکیشن فی به منظور تامین هزینه انجام مصاحبه‌ها و جلسات آنلاین، پاسخ به ایمیل‌ها و سوالات متقاضیان، بهبود فرم اپلیکیشن، بررسی مدارک دانشجویان و اعلام نتیجه درخواست پذیرش، دریافت می‌شود. در برخی از دانشگاه‌ها هزینه اپلیکیشن فی رایگان است اما اکثر دانشگاه‌ها این هزینه را دریافت می‌کنند و شما حتما باید این هزینه را پرداخت کنید تا درخواستتان بررسی شود.

هزینه اپلیکیشن فی غیرقابل استرداد (Non-Refundable) است و فارغ از نتیجه درخواست پذیرش، به دانشجو بازگردانده نمی‌شود.

تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست؟

حال که با مفهوم دو اصطلاح دیپازیت فی و اپلیکیشن فی آشنا شدید، بهتر است تفاوت‌های میان این دو را با هم بررسی کنیم. در ادامه تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی را می‌توانید به اختصار مطالعه کنید:

۱. اولین تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی مربوط به زمان پرداخت است. اپلیکیشن فی در زمان ارسال مدارک تحصیلی و پر کردن فرم اپلیکیشن به دانشگاه پرداخت می‌شود ولی دیپازیت فی را پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه، باید بپردازید.

۲. دومین تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی مربوط به استرداد هزینه‌ها است. هزینه اپلیکیشن فی معمولا بازگردانده نمی‌شود، ولی هزینه دیپازیت فی در اکثر موارد قابل استرداد است. فراموش نکنید که استرداد هزینه‌ها به قوانین و مقررات دانشگاه‌ها نیز بستگی دارد و باید طبق این قوانین درخواست استرداد خود را ارسال کنید.

۳. سومین تفاوت، مربوط به مقدار مبالغ دیپازیت فی و اپلیکیشن فی می‌شود. اپلیکیشن فی معمولا هزینه‌ای پایین‌تر نسبت به دیپازیت فی یا همان ادمیشن فی دارد؛ زیرا برخی از دانشگاه‌ها هنگام درخواست هزینه دیپازیت فی، دانشجو را ملزم به پرداخت بخشی از هزینه‌ها مانند هزینه خوابگاه و بیمه نیز می‌کنند. در واقع، گاهی هزینه‌ای که برای ادمیشن فی دریافت می‌شود فقط مربوط به ادمیشن دانشگاه نیست و شامل یکسری خدمات نیز می‌شود.

تفاوت بین دیپازیت فی و اپلیکیشن فی

آیا پرداخت دیپازیت فی و اپلیکیشن فی اجباری است؟

پرداخت هزینه دیپازیت فی به منزله ثبت نام شما در دانشگاه است. اگر دانشگاه مدنظرتان برای دیپازیت فی هزینه درخواست کند باید آن را بپردازید. البته این را هم بدانید که برخی از دانشگاه‌ها این هزینه را رایگان درنظر می‌گیرند. بنابراین بهتر است به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید و قوانین مربوط به هزینه‌ دیپازیت فی را مطالعه کنید.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی هم معمولا الزامی است و برای این‌ که دانشگاه، مدارک شما را برای درخواست پذیرش تحصیلی بررسی کند، این هزینه را دریافت می‌کند؛ یعنی تا هزینه اپلیکیشن فی دریافت نشود بررسی مدارکتان آغاز نمی‌شود. با این حال در برخی از دانشگاه‌ها از دریافت هزینه اپلیکیشن فی چشم‌پوشی می‌شود. پس برای کسب آگاهی درباره این موضوع نیز باید به سایت دانشگاه موردنظرتان مراجعه کنید و آخرین اخبار درباره ویو هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee Waiver) را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که ویو هزینه اپلیکیشن فی شرایط خاصی دارد که حتما هنگام ارسال درخواست خود باید به آن توجه کنید. ددلاین و در نظر گرفتن ظرفیت برای تعداد دانشجویانی که می‌توانند درخواست ویو کنند، از جمله این شرایط است که همگی در وبسایت دانشگاه ذکر شده‌اند.

پرداخت هزینه دیپازیت فی با تهران پیمنت

اگرچه هنگام اخذ پذیرش تحصیلی می‌توان از برخی فاندها و کمک‌ هزینه‌ها استفاده کرد و هزینه‌های مهاجرت تحصیلی را کاهش داد، با این حال برخی هزینه‌ها را نیز باید بپردازید تا بتوانید پروسه اپلای برای دانشگاه را آغاز کنید. پرداخت هزینه‌های دیپازیت فی و اپلیکیشن فی به صورت آنلاین و از طریق کارت‌های اعتباری (مستر کارت و ویزا کارت) انجام می‌شود. چنانچه پرداخت به این روش برای شما میسر نیست، می‌توانید پرداخت مطمئن و سریع هزینه‌های اپلای را به تهران پیمنت بسپارید.

جهت پرداخت هزینه دیپازیت فی روی لینک داده شده کلیک کنید و وارد صفحه مربوطه شوید. در سمت چپ صفحه، گزینه ثبت سفارش را انتخاب کنید تا وارد حساب کاربری خود شوید. در صفحه کاربری می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید تا ظرف مدت‌ ۱ تا ۳ ساعت، پرداخت هزینه دیپازیت فی انجام شود. برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی نیز وارد پروفایل کاربری خود شوید و سفارشتان را ثبت کنید؛ پرداخت شما در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل خواهد شد.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*