صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا چیست و چگونه پرداخت می‌شود؟

اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا چیست و چگونه پرداخت می‌شود؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

یکی از هزینه‌هایی که هنگام اپلای برای یک دانشگاه پرداخت می‌کنید، هزینه اپلیکیشن فی است. ممکن است نام Application Fee را بارها شنیده باشید و ندانید این هزینه دقیقا به چه دلیل پرداخت می‌شود. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا نیز، نیاز به پرداخت این هزینه خواهید داشت. در این مقاله با این موضوع بیشتر آشنا می‌شویم. همچنین هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا و راه پرداخت آن را هم بررسی می‌کنیم.

 

اپلیکیشن فی دانشگاه چیست و چرا باید آن را بپردازید؟

همانطور که می‌دانید برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا و نیز دریافت بورسیه تحصیلی، لازم است مدارکی را برای دانشگاه مورد نظرتان بفرستید. اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که دانشگاه برای بررسی این مدارک از شما می‌گیرد. در واقع دانشگاه با دریافت اپلیکیشن فی ضمانت می‌کند که مدارک شما را در تاریخ مقرر بررسی کرده و نتیجه را به شما اعلام کند.

دریافت هزینه اپلیکیشن فی از سوی دانشگاه‌ها به چندین دلیل صورت می‌گیرد:

دلیل اول این است که بررسی مدارک دانشجویان، هزینه‌بر است. تعداد دانشجویانی که برای هر مقطع، درخواست پذیرش می‌دهند را در نظر بگیرید؛ بررسی مدارک تمام آن‌ها نیازمند زمان، انرژی و هزینه زیادی است. دانشگاه با دریافت اپلیکیشن فی، این هزینه‌ها را جبران می‌کند.

دلیل دیگر، کنترل تعداد درخواست برای پذیرش است. فرض کنید هیچ دانشگاهی برای پذیرش و ثبت نام دانشجویان، چنین هزینه‌ای را دریافت نمی‌کند. در این صورت تعداد دانشجویانی که برای بالا بردن احتمال قبولی در دانشگاه‌های مختلف، به همه دانشگاه‌ها درخواست پذیرش بدهند، بسیار زیاد می‌شود. در واقع علت دیگر این موضوع آن است که دانشگاه می‌تواند با این کار، دانشجویانی که در فرآیند اپلای جدی‌تر هستند را شناسایی کند.

مانند تمام مراحل اپلای، پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا نیز ددلاین دارد. ددلاین به آخرین تاریخی گفته می‌شود که مهلت دارید مدارک خود را برای دانشگاه بفرستید یا هزینه‌ای را پرداخت کنید. برای اطلاع از ددلاین پرداخت اپلیکیشن فی، باید به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید و اطلاعات لازم را از آنجا بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ددلاین دانشگاه‌ها نیز می‌توانید ددلاین (Deadline) چیست و مهمترین ددلاین‌ها چه زمانی هستند؟ را بخوانید.

 

راهنمای پرداخت اپلیکیشن فی

آشنایی با اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا

 

نکات مهم در رابطه با پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌ های کانادا

  • اپلیکیشن فی معمولا غیر قابل استرداد (non-refundable) است. اگر این مبلغ را پرداخت کرده باشید و به هر دلیلی از ادامه روند پذیرش در دانشگاه منصرف شوید، نمی‌توانید هزینه Application Fee را از دانشگاه پس بگیرید.
  • هنگام ارسال درخواست پذیرش، می‌توانید برای یک یا بیش از یک رشته، اپلای کنید. این تعداد، از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. بسته به تعداد رشته‌های انتخابی، مبلغ هزینه‌ اپلیکیشن فی نیز افزایش پیدا می‌کند. برخی دانشگاه‌های کانادا مثل دانشگاه تکنولوژی اونتاریو، برای انتخاب بیش از ۳ رشته، علاوه بر مقدار اپلیکیشن فی، به ازای هر رشته اضافی، مبلغ ۴۰ دلار دریافت می‌کند.
  • مبلغ هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا با هم متفاوت است. این مبلغ بسته به تعداد درخواست‌هایی که برای پذیرش دریافت می‌شود یا انتخابی بودن فرآیند پذیرش توسط دانشگاه، می‌تواند متغیر باشد. البته مقطعی که می‌خواهید برای آن اپلای کنید نیز روی مقدار این هزینه تاثیرگذار است.
  • برای اینکه بدانید چقدر اپلیکیشن فی برای کدام دانشگاه بپردازید، باید به وبسایت آن دانشگاه مراجعه کنید.
  • پیش از پرداخت اپلیکیشن فی، حتما به صحت و درستی مدارکی که می‌خواهید ارسال کنید مطمئن باشید. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا پس از شروع بررسی مدارک شما و پروسه اپلای، دیگر اجازه ویرایش اطلاعات ارسال شده را به شما نخواهند داد. بنابراین هرگونه مدرک اشتباه، می‌تواند شانس شما را برای گرفتن پذیرش از دانشگاه، کم کند.
  • تمام دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان اپلیکیشن فی نمی‌گیرند و برخی از آن‌ها، بررسی مدارک دانشجویان را به صورت رایگان انجام می‌دهند.
  • اگر ددلاین پرداخت اپلیکیشن فی را از دست بدهید، مدارک شما توسط دانشگاه بررسی نمی‌شود و برای درخواست پذیرش باید تا ترم بعدی صبر کنید.
  • Application Fee با Admission Fee یا Deposit Fee متفاوت است. در ادامه تفاوت‌های آنان را بررسی خواهیم کرد.

 

اپلیکیشن فی چه تفاوتی با Admission Fee دارد؟

معمولا دانشجویان Application Fee و Admission Fee را با هم اشتباه می‌گیرند. ادمیشن فی که به آن Deposit Fee نیز گفته می‌شود، هزینه‌ای است که بعضی دانشگاه‌ها پس از دادن پذیرش به دانشجویان، دریافت می‌کنند. این هزینه قابل استرداد است و پس از ثبت نام دانشجو، کل مبلغ به او بازگردانده می‌شود. دانشگاه‌ها Admission Fee را با هدف بررسی اینکه دانشجویی که پذیرش گرفته، ثبت نام را انجام می‌دهد یا خیر، دریافت می‌کنند. این در حالی است که اپلیکیشن فی برای بررسی مدارک دانشجو، فارغ از اینکه پس از بررسی‌ها پذیرش می‌گیرد یا نه، از او گرفته می‌شود.

در مطلب دیپازیت فی (Deposit Fee) چیست؟ می‌توانید راجع به دیپازیت فی یا همان ادمیشن فی بیشتر بخوانید و با مطالعه مطلب تفاوت میان دیپازیت فی و اپلیکیشن فی چیست؟، تمایزهای این دو را بدانید.

 

مبلغ Application Fee دانشگاه‌ های مختلف کانادا

در جدول زیر، مبلغ اپلیکیشن فی دانشگاه‌ های برتر کانادا را بر اساس مبالغ ذکر شده در وبسایت هر دانشگاه، مشاهده می‌‌کنید. همانطور که گفتیم، مبالغ بسته به رشته، مقطع تحصیلی و اینکه دانشجوی بین‌المللی هستید یا ساکن کانادا، کم و زیاد می‌شود.

نام دانشگاه

مبلغ اپلیکیشن فی (دلار کانادا)

۱۲۵-۱۸۰

McGill University

۱۲۵-۱۳۵ 

University Of British Columbia

۱۶۸-۱۷۵ 

University of Montreal

۱۰۲-۱۱۲ 

University of Alberta

۷۵-۱۲۵ 

McMaster University

۱۱۰-۱۵۰ 

University of Waterloo

۱۲۵-۱۳۰ 

University of Western Ontario

۱۲۵-۱۳۰ 

University of Ottawa

۷۵-۸۵ 

University of Calgary

۱۲۵-۱۴۵ 

Ontario Tech University

۱۲۰-۱۳۵ 

York University

۱۳۰-۱۴۰ 

Queen's University

۱۰۰-۱۵۰ 

Concordia University

۱۰۰-۱۳۰ 

University of Windsor

۷۵-۱۲۵ 

University of Victoria

۱۲۵-۱۶۲ 

اگر نام دانشگاهی که شما می‌خواهید در آن تحصیل کنید، در این لیست نیست، می‌توانید به سایت همان دانشگاه مراجعه کرده و در قسمت Application Requirements اطلاعات مربوط به هزینه اپلیکیشن فی را مطالعه کنید.

 

دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی کانادا

همانطور که گفتیم تمام دانشگاه‌های کانادا اپلیکیشن فی ندارند و برخی از آن‌ها بررسی مدارک دانشجویان را به صورت رایگان انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که تعدادی از این دانشگاه‌ها که در لیست زیر می‌بینید، اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند اما برای دانشجویانی که شرایط خاص دارند یا در کشورهای کمتر توسعه یافته زندگی می‌کنند، استثنا قائل می‌شوند و در صورت درخواست دانشجو، از دریافت این هزینه چشم پوشی می‌کنند. در لیست زیر نام این دانشگاه‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • Royal Roads University
  • University of Alberta
  • University of British Columbia
  • University of Victoria
  • Quest International University
  • Redeemer University
  • Booth University College
  • Fairleigh Dickinson University
  • University of Winnipeg
  • Mount Allison University
  • Canadian Virtual University
  • University of New Brunswick
  • Tyndale University
  • Centennial College

ما در مطلب معرفی دانشگاه‌ های بدون اپلیکیشن فی، به تفصیل در این باره و شرایطشان توضیح داده‌ایم.

 

اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا

نحوه پرداخت Application Fee دانشگاه های کانادا

 

پرداخت Application Fee دانشگاه های کانادا

معمولا چندین راه قابل قبول برای پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا وجود دارد. اطلاعات مربوط به روش‌های پرداخت را هم باید از وبسایت دانشگاه بدست آورید. با این حال در این بخش، متداول‌ترین راه‌های پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا را لیست کرده‌ایم:

 

پرداخت به صورت آنلاین

اگر مستر کارت، ویزا کارت یا پی‌پال دارید، اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا را می‌توانید با کمک کارت‌های اعتباری بین‌المللی به صورت آنلاین پرداخت کنید.

 

پرداخت آفلاین از طریق حساب بانکی

با استفاده از حواله بانکی می‌توانید مستقیما هزینه Application Fee را به حساب دانشگاه واریز کنید. برای جستجوی این اطلاعات، به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید تا مطمئن شوید دانشگاه مربوطه پرداخت آفلاین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت می‌پذیرد.

 

پرداخت با سایت تهران پیمنت

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا را می‌توانید از طریق وبسایت تهران پیمنت انجام دهید. با استفاده از این سرویس می‌توانید پرداخت خود را در کمتر از سه ساعت انجام دهید و دیگر نگران از دست دادن ددلاین‌ها نباشید. با مراجعه به صفحه پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا، روی گزینه «ثبت سفارش» در سمت چپ صفحه کلیک کنید و وارد پنل حساب کاربری خود شوید. تهران پیمنت سفارش پرداخت اپلیکیشن فی را با کمترین میزان کارمزد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.