صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left راهنمای کامل تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا – قسمت اول

راهنمای کامل تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا – قسمت اول

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

کانادا یکی از کشورهای محبوب در میان دانشجویان محسوب می‌شود که در فهرست متقاضیان تحصیل در خارج از کشور جایگاه برجسته‌ای دارد. در میان مقاطع مختلف تحصیلی، کارشناسی ارشد در کانادا به‌ویژه مورد توجه دانشجویان زیادی قرار گرفته است و هر ساله افراد بسیاری برای تحصیل فوق لیسانس در این کشور اپلای می‌کنند. دلایل این محبوبیت را می‌توان ناشی از اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور، بورسیه‌های تحصیلی و امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی دانست. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، در ادامه شما را با محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی و بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل کارشناسی ارشد آشنا می‌کنیم.

تحصیل فوق لیسانس در کانادا - هزینه تحصیل در کانادا - رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا
تحصیل فوق لیسانس در کانادا

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های مختلفی در کانادا وجود دارند که بهترین دوره‌های کارشناسی ارشد را ارائه می‌کنند. هر یک از آن‌ها در زمینه آموزش و پژوهش تخصص بالایی دارند و بنابراین، افراد زیادی متقاضی دریافت پذیرش تحصیلی از آن‌ها هستند. در جدول زیر شما را با بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا آشنا می‌کنیم.

نام دانشگاه کانادا

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو

(University of Toronto)

۲۱

دانشگاه مک گیل

(McGill University)

۳۰

دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia)

۳۴

دانشگاه مونترال

(Université de Montréal)

۱۴۱

دانشگاه آلبرتا

(University of Alberta)

۱۱۱

دانشگاه مک مستر

(McMaster University)

۱۸۹

دانشگاه واترلو

(University of Waterloo)

۱۱۲

دانشگاه وسترن

(Western University)

۱۱۴

دانشگاه اتاوا

(University of Ottawa)

۲۰۳

دانشگاه کلگری

(University of Calgary)

۱۸۲

دانشگاه کویینز

(Queen's University)

۲۰۹

دانشگاه یورک

(York University)

۳۵۳

به یاد داشته باشید که تنها زمانی می‌توانید ویزای دانشجویی کانادا دریافت کنید که از دانشگاه های DLI پذیرش دریافت کرده باشید. این دانشگاه‌ها موسسات منتخب کانادا هستند و توسط اداره مهاجرت  این کشور برای مهاجرت تحصیلی معتبر شناخته می‌شوند.

انواع دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

دوره‌های آموزشی مقطع کارشناسی ارشد کانادا شامل سه نوع اصلی می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

آموزش‌محور (Course-based)

این برنامه‌های تحصیلی ترکیبی از دوره‌های آموزشی، تحقیقات مستقل، دروس اصلی یا امتحان صلاحیت است. کسب مدرک کارشناسی ارشد از طریق یک برنامه دوره‌محور به دانشجویان، آموزش حرفه‌ای یا پیشرفته و تخصص در یک زمینه بین رشته‌ای را ارائه می‌دهد.

پژوهش‌محور (Research-based)

دانشجویان پس از ثبت نام در این برنامه تحصیلی، تکالیف کلاسی و پایان نامه خود را تکمیل می‌کنند. این برنامه‌ها معمول دوساله هستند اما برخی تحقیقات ممکن است باعث طولانی‌تر شدن دوره تحصیل شوند.

آموزش مشترک (Co-operative Education)

این برنامه‌های تحصیلی با موضوعات مختلفی در دسترس هستند و به دانشجویان امکان می‌دهند که تجربه شغلی کسب کنند و فرصت‌های شبکه‌سازی داشته باشند. این نوع دوره فوق لیسانس کانادا به‌ویژه در میان دانشجویان بین‌المللی محبوب است، زیرا به آن‌ها امکان می‌دهد در زمینه شغلی مورد نظر خود تجربه کسب کنند.

کارشناسی ارشد

محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

از  علوم انسانی گرفته تا  مهندسی و مدیریت، دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد همه رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. در جدول زیر با محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا، بهترین دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آن‌ها و متوسط شهریه برای تحصیل در این رشته‌ها آشنا می‌شوید.

رشته تحصیلی

محبوب‌ترین دانشگاه‌ها

میانگین شهریه سالانه (دلار کانادا)

کارشناسی ارشد حسابداری

دانشگاه کویینز

دانشگاه یورک

دانشگاه مک گیل

۲۷،۸۷۵

کارشناسی ارشد علوم داده

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه تورنتو

دانشگاه HEC مونترال

۱۹،۸۶۵

کارشناسی ارشد MBA

دانشگاه تورنتو

دانشگاه کویینز

دانشگاه مک گیل

۴۱،۷۶۷

کارشناسی ارشد مدیریت

دانشگاه تورنتو

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه کلگری

۲۷،۸۷۵

کارشناسی ارشد علوم محیطی

دانشگاه واترلو

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه تورنتو

۱۶،۵۲۱

کارشناسی ارشد مهندسی

دانشگاه تورنتو

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک مستر

۱۹،۸۶۵

کارشناسی ارشد روانشناسی

دانشگاه تورنتو

دانشگاه مک گیل

دانشگاه وسترن

۱۷،۱۲۷

کارشناسی ارشد حقوق

دانشگاه تورنتو

دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

۱۹،۴۴۲

کارشناسی ارشد پرستاری

دانشگاه تورنتو

دانشگاه مک گیل

دانشگاه آلبرتا

۱۸،۴۲۵

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

دانشگاه تورنتو

دانشگاه واترلو

دانشگاه بریتیش کلمبیا

۱۹،۸۶۵

مدت‌زمان تحصیل فوق لیسانس در کانادا

اگر به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا هستید، ممکن است یکی از سوال‌های شما این باشد که درس خواندن در مقطع فوق لیسانس در کانادا چقدر طول می‌کشد؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند که از تعهد زمانی خود آگاه شوید و برنامه‌ریزی بهتری برای تحصیل داشته باشید. به‌طور معمول، تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا یک تا سه سال طول می‌کشد اما مدت‌زمان دقیق آن می‌تواند بسته به رشته تحصیلی و نوع دوره شما متفاوت باشد.

مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

دانشگاه های کانادا هر ساله درخواست‌های پذیرش بسیار زیادی را دریافت می‌کنند که این درخواست‌ها عمدتا برای مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه‌ها هستند. این امر از مزایای متعدد تحصیل در کانادا ناشی می‌شود. در ادامه شما را با این مزایا آشنا می‌کنیم.

کیفیت بالای آموزش

کانادا خانه برخی از دانشگاه‌های برتر جهان است و یکی از نمونه‌های عالی از امکانات آموزشی فوق‌العاده و کیفیت بالای پژوهشی محسوب می‌شود. علاوه بر این، دولت کانادا از تحقیقات آکادمیک به‌شدت حمایت می‌کند و به دانشجویان امکان می‌دهد که مهارت‌های لازم برای موفقیت در محیط کاری را به‌خوبی بیاموزند.

از سوی دیگر، استادان دانشگاه‌های کانادا از تخصص بالایی برخوردارند و دو استاد از پنج استاد دانشگاه های کانادا دارای حداقل یک مدرک بین‌المللی هستند یا از تجارب بین‌المللی برخوردارند. مدرک کارشناسی ارشد کانادا نیز بسیار معتبر است و به شما امکان می‌دهد پس از فارغ‌التحصیلی و در صورت تمایل در کشوری دیگر مشغول به کار شوید.

پیشرفت شغلی

از آنجایی که بیشتر برنامه‌های تحصیلی کانادا بر آموزش بین رشته‌ای متمرکز هستند، فضای لازم برای یادگیری مهارت‌های حرفه‌ای مانند مدیریت و تفکر انتقادی را فراهم می‌کنند و با ارائه دانش گسترده به شما کمک می‌کنند که پیشرفت شغلی بیشتری داشته باشید.  علاوه بر این، کانادا به شما اجازه می‌دهد که در طول تحصیل فوق لیسانس، بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنید و به این ترتیب علاوه بر تجربه کاری، شغل متناسب با علاقه خود را پیدا کنید.

از سوی دیگر، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه های کانادا می‌توانید درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) بدهید و به این ترتیب، تا سه سال در این کشور بمانید و کار کنید. پس از گذشت این مدت نیز می‌توانید درخواست اقامت دائم در کانادا را بدهید.

کیفیت بالای زندگی

کانادا از جامعه‌ای مترقی برخوردار است که برابری و احترام برای همه افراد را ترویج می‌کند. دولت این کشور همچنین از سیاستی چندفرهنگی حمایت می‌کند تا آداب و رسوم مردم فرهنگ‌های مختلف حفظ شود. علاوه بر این، این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی و امنیتی که برای شهروندانش فراهم می‌کند در جهان شناخته‌شده است و محیطی دلپذیر و دوستانه دارد. از سوی دیگر، اگرچه هزینه تحصیل در کانادا بر اساس دانشگاه، رشته تحصیلی و محل زندگی متفاوت است، این کشور نسبت به کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

در پایان، تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا یکی از بهترین مسیرها برای پیشرفت شغلی در این کشور و حتی دریافت اقامت دائم آن است. کانادا با داشتن چندین دانشگاه برتر جهان و ارائه رشته‌های تحصیلی مختلف یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است که با کیفیت بالای آموزش و ارائه دروس بین رشته‌ای به شما کمک می‌کند پس از فارغ‌التحصیلی به‌سرعت مشغول به کار شوید. اگر می‌خواهید بدانید که شرایط و نحوه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا چگونه است در قسمت دوم راهنمای تحصیل فوق لیسانس در کانادا همراه ما باشید.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*