صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left آیلتس left حداقل نمره آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

حداقل نمره آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

همان‌طور که می‌دانید، با ۳ روش تحصیلی، کاری و توریستی می‌توان به کشور کانادا مهاجرت کرد. کانادا برای جذب نیروهای مستعد کاری و دانشجویی الزاماتی تعریف کرده است که افراد باید در چارچوب قوانین این کشور شرایط مورد نیاز را مهیا کنند. یکی از این شرایط، کسب نمره مطلوب در آزمون آیلتس است. اما این که حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا چقدر است را می‌توانید در مقاله زیر مطالعه کنید.

معرفی آزمون زبان آیلتس

امتحان آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی در جهان است که تحت نظارت ۳ سازمان British Council ،IDP Education Australia و Cambridge English Language Assessment برگزار می‌شود. اعتبار آزمون آیلتس به قدری زیاد است که در کشورهای مختلف برای سنجش سطح زبان انگلیسی برای انواع روش‌های مهاجرتی استفاده می‌شود.
امتحان آیلتس انواع مختلفی دارد. ۲ نوع محبوب‌تر و کاربردی‌تر آن، آیلتس آکادمیک و جنرال هستند. آزمون آکادمیک برای گرفتن پذیرش تحصیلی و آزمون جنرال بیشتر برای گرفتن ویزای کاری استفاده می‌شود.
در آزمون آیلتس (IELTS) چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (Speaking ،Listening ،Writing و Reading) مورد سنجش قرار می‌گیرد و هر بخش نمره جداگانه‌ای از ۰ تا ۱۰ دارد. با گرفتن میانگین‌ی از نمرات چهار بخش، نمره Overall آیلتس مشخص می‌شود. در ادامه حداقل نمره آزمون آیلتس را در ۲ بخش تحصیلی و کاری برای علاقه‌مندان مهاجرت به کانادا بررسی می‌کنیم.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

پیش از دانستن نمره آزمون آیلتس بهتر است با زبان‌های کشور کانادا آشنا شوید. کشور کانادا بیشتر از یک زبان رسمی دارد و با توجه به هدفتان از مهاجرت به این کشور باید مطمئن شوید چه آزمونی مناسب شماست. زبان انگلیسی و زبان فرانسوی دو زبان رسمی کانادا هستند. البته به‌طور معمول جز در استان کبک، نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسوی ندارید. اگر قصدتان از مهاجرت به کانادا، سفر به استان کبک باشد، لازم است حتما الزامات سفارت را بررسی کرده تا در صورت نیاز به مدرک زبان فرانسه، آزمون‌های معتبر فرانسوی را نیز در نظر بگیرید. در مجموع، چنانچه فردی هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را بلد باشد می‌تواند با ارائه مدرک معتبر هر دو زبان، شانس خود را برای گرفتن پذیرش کشور کانادا افزایش دهد.
حالا باید بررسی کنید چه آزمون‌هایی در کانادا مورد پذیرش قرار می‌گیرند و با توجه به اعتبار هر آزمون، کدام مدرک برای شما مناسب‌تر است؟ در ادامه آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی در کشور کانادا را مشاهده می‌کنید:

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی

بر کسی پوشیده نیست که تحصیل در کانادا مزایای فراوانی دارد. استانداردهای جهانی آموزش، سطح بالای کیفیت زندگی، مراقبت‌های درمانی و بهداشتی مناسب و احتمال اشتغال پس از تحصیل را می‌توانیم از معمول‌ترین دلایل مهاجرت به کانادا معرفی کنیم. دانشگاه های کانادا نیز برای اعطای پذیرش تحصیلی، شرایط و الزامات حداقلی را در نظر می‌گیرند تا افراد مستعدتر را جذب کنند. یکی از الزامات مهم برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا ارائه مدرک زبان معتبر است و هر کدام از دانشگاه های کانادا با توجه به قوانین خود حداقلی از نمره زبان را اعلام می‌کنند. متقاضیان هنگام درخواست پذیرش تحصیلی باید این حداقل‌ها را در نظر بگیرند.
گفتیم یکی از آزمون‌های معتبری که دانشگاه های کانادا می‌پذیرند، امتحان آیلتس است. برای گرفتن پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه های کانادا حتما باید در آزمون آکادمیک آیلتس شرکت کنید که مخصوص گرفتن ویزای تحصیلی است. در ادامه فهرستی از برترین دانشگاه‌ها به همراه حداقل نمره آیلتس آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. همان‌طور که در جدول نیز مشاهده می‌کنید به طور معمول حداقل نمره کلی ۶.۵ آیلتس برای ارسال درخواست پذیرش تحصیلی لازم است.
حداقل نمره آیلتس برای دانشگاه های کانادا عبارت‌اند از:

دانشگاهنمره کل Speaking Listening Writing Reading
تورنتو ۶.۵۶۶۶۶
بریتیش کلمبیا ۶.۵۶۶۶۶
مک‌گیل ۶.۵۶۶۶۶
مک‌مستر۶.۵۶۶۶۶
آلبرتا ۶.۵۵.۵۵.۵۵.۵۵.۵
واترلو ۶.۵۶.۵۶۶.۵۶
رجینا ۶.۵۶۶۶۶
اتاوا ۶.۵۶.۵۶۶.۵۶
وسترن ۶.۵۶۶۶۶
ویکتوریا ۶.۵۶۶۶۶
گوئلف ۶.۵۶۶۶۶
ساسکاچوان ۶.۵۶۶۶۶
یورک ۶.۵۶۶۶۶
کلگری ۶۵.۵۵.۵۵.۵۵.۵
دانشگاه ویندزور۶.۵۵.۵۵.۵۶.۵۵.۵
مموریال نیوفاندلند۶.۵۶.۵۶۶.۵۶
دانشگاه براک۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه نیوبرانزویک۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه رویال رودز۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار۷۷۶.۵۷۷
دانشگاه ترنت۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه پرنس ادوارد آیلند۷۶.۵۶.۵۶.۵۶.۵
دانشگاه دالهوزی۷۶.۵۶.۵۶.۵۶.۵
دانشگاه ونکوور آیلند۶.۵۶۶۶۶
دانشگاه سنت مری۶۵.۵۵.۵۵.۵۵.۵

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق کاری

هنگامی که برای یکی از انواع ویزای کاری کانادا اقدام می‌کنید باید به این نکته توجه کنید که آزمون آیلتس مورد نظر ویزاهای کاری کانادا، امتحان IELTS general است. آیلتس جنرال نیز مانند آیلتس آکادمیک هر چهار مهارت زبانی افراد را می‌سنجد. در جدول زیر حداقل نمره آزمون آیلتس را برای انواع ویزای کاری کشور کانادا بررسی کرده‌ایم. توجه کنید که این نمرات حداقلی هستند و هرچه نمره مدرک آزمون آیلتس جنرال شما بالاتر باشد، شانس‌تان در گرفتن ویزای کانادا افزایش خواهد یافت.

نوع ویزای کاری کانادا
نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا
نیروی کار ماهر فدرال
(Canada skilled worker)
۷
نیروی متخصص فنی فدرال
(Federal Skilled Trades)
۶
تجربه کار کانادایی
(Canadian Experience)
ناک شغلی ۰ و A
۶
تجربه کار کانادایی
(Canadian Experience)
ناک شغلی B
۶
ویزای استارتاپ
(Startup visa)
۵
ویزای خوداشتغالی
(self-employment visa)
۵
کارگر خارجی موقت
(Temporary foreign worker visa)
۵ تا ۶.۵
تجربه بین المللی
(International experience visa)
۵.۵ تا ۶
انتقال درون شرکتی
(Intra-company transfer visa)
۶ تا ۷

نکاتی درباره حداقل نمره آیلتس دانشگاه های کانادا

  • نمرات ذکر شده در جدول بالا حداقل نمره آزمون آیلتس هستند ولی برخی از دانشگاه‌ها ممکن است نمره بالاتری را به‌عنوان حداقل نمره در مقاطع تحصیلی بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکترا درخواست کنند.
  • ممکن است مواردی استثناء در اعطای پذیرش در بعضی از رشته‌های تحصیلی (مانند آموزش زبان انگلیسی) وجود داشته باشد که حداقل نمره بالاتری را برای آزمون زبان آیلتس می‌خواهند.
  • برخی از دانشگاه‌ها علاوه‌بر نمره Overall آیلتس، IELTS Band Score درخواست می‌کنند. اسکور باند آیلتس به این معناست که باید ریز نمرات هر چهار مهارت زبان خود را نیز ارائه دهید. بنابراین، هنگامی که برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا اقدام می‌کنید، حتما الزامات دانشگاه را بررسی کنید.
  • برخی از دانشگاه‌ها تنها مدرک آزمون کامپیوتری آیلتس (IELTS on Computer) را می‌پذیرند و چنانچه مدرک آزمون کاغذی آیلتس (IELTS on Paper) را ارسال کنید آن را قبول نمی‌کنند. هنگام ارسال درخواست پذیرش به این نکته لازم است توجه کنید.
  • جدیدترین اخبار مربوط به حداقل نمره آزمون آیلتس را از وب‌سایت دانشگاه مقصد پیگیری کنید.

نکاتی برای گرفتن نمره آیلتس بالا در مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا اولین قدم این است که زبان خود را تقویت کنید. برای تقویت زبان انگلیسی و کسب نمره مطلوب در امتحان آیلتس بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  • دایره لغات خود را غنی کنید

کتاب‌های به زبان انگلیسی بخوانید و در حین خواندن کلمات جدید پیدا کنید. مجله و روزنامه‌های انگلیسی نیز می‌توانند به شما کمک کنند. کلمات جدیدی که از کتاب، مجله و روزنامه‌های انگلیسی پیدا می‌کنید را یادداشت کنید و سعی کنید در جملات خود از آن‌ها استفاده کنید.

  •  روی تقویت مهارت گوش دادن و فهمیدن تمرکز کنید

برای بهبود مهارت‌ در بخش‌های Listening و Speaking ایجاد تسلط در بخش‌های گوش دادن و درک متون زبان انگلیسی ضروری است. پادکست‌های انگلیسی، نمایش و فیلم‌ها می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت و صدای خود را ضبط کنید؛ این کار کمک می‌کند تا روی حوزه‌هایی که فکر می‌کنید نیاز به بهبود دارند بیش‌تر تمرکز کنید.

  • روی مهارت‌های مدیریت زمان کار کنید

یکی از راه‌های موفقیت در آزمون آیلتس و گرفتن حداقل نمره آیلتس برای کانادا مدیریت زمان است. صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن هر کدام زمانی تعیین شده در آزمون آیلتس دارند. سعی کنید زمان آزمون آزمایشی را به زمان آزمون اصلی نزدیک کنید. اگر در یکی از قسمت‌های آزمون مشکل دارید و برای شما وقت‌گیر است، برای بهبود آن تلاش کنید.

  • روی مهارت‌های نوشتاری کار کنید

بخش رایتینگ چالش‌برانگیزترین بخش این آزمون است. سعی کنید روزانه متنی را بنویسید و از کلمات جدید در آن استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مهارت نوشتاری بهتری داشته باشید و زمان را مدیریت کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام IELTS با تهران پیمنت

برای پرداخت هزینه‌های مربوط به شرکت در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل، PTE و دیگر آزمون‌ها نیاز به کردیت‌کارت دارید. اگر به مسترکارت، ویزاکارت یا پی پال دسترسی ندارید، می‌توانید روی تهران پیمنت حساب کنید. به این منظور سفارش خود را در پنل کاربری خود ثبت کنید تا کمتر از ۳ ساعت هزینه‌ها را برای شما پرداخت کنیم. پرداخت سفارش شما در تهران پیمنت به‌سرعت و با کارمزد پایین انجام می‌شود.

سوال‌های پرتکرار شما

متوسط نمره آیلتس جنرال برای اخذ ویزای کاری کانادا معمولا ۶ است اما باتوجه به نوع ویزای کاری ممکن است این عدد بیشتر یا کمتر باشد. به طور معمول حداقل نمره آزمون آیلتس برای ویزای اکسپرس انتری کانادا ۶ و برای ویزای خوداشتغالی و ویزای استارتاپی کانادا ۵ است.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.