صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left آزمون تافل در ایران کجا برگزار می‌شود؟

آزمون تافل در ایران کجا برگزار می‌شود؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

آزمون تافل (TOEFL) یک آزمون استاندارد بین‌المللی است که مهارت‌های زبان انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند. TOEFL مخفف Test of English as a Foreign Language است و با هدف مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مختلف سراسر دنیا، برگزار می‌شود. امتحان تافل در ایران و تمام کشورهای دنیا تحت نظارت موسسه ETS (مخفف Educational Testing System) انجام می‌گیرد. این آزمون از چهار بخش Reading ،Writing ،Speaking و Listening تشکیل شده که این مهارت‌ها، لازمه تحصیل و انجام مطالعات آکادمیک به زبان انگلیسی هستند. چنانچه دانشجو هستید و قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران را دارید، لازم است برای ثبت نام تافل و دریافت مدرک آن اقدام کنید. در ادامه هر اطلاعاتی که لازم است درباره مکان برگزاری آزمون تافل در ایران و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل بدانید را باهم مرور می‌کنیم.

مکان های برگزاری آزمون تافل در ایران

شهرهای برگزار کننده آزمون تافل در ایران ۲۰۲۳

آزمون تافل در ایران تنها در چند شهر محدود برگزار می‌شود که بهتر است برای انتخاب نزدیک ترین آن‌ها، این لیست را تماشا کنید. شهرهای برگزار کنندهای آزمون تافل عبارت اند از:

  • تهران
  • اصفهان
  • کرمان
  • قزوین
  • تبریز
  • ارومیه
  • زنجان
  • یزد
  • اهواز

محل برگزاری آزمون تافل در ایران ۲۰۲۳

امتحان تافل در ایران تحت نظارت سازمان سنجش برگزار می‌شود، اما مکان و زمان برگزاری امتحان تافل توسط ETS تعیین می‌شود.
در متن زیر، لیستی از شهرهایی که تافل در آن‌ها برگزار می‌شود را مشاهده می‌کنید:

شهرمراکزاطلاعات
اصفهاندانشگاه اصفهانمیدان آزادی – خیابان دانشگاه – دانشکده زبان‌های خارجی – مرکز زبان‌آموزی
۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۲
تبریزدانشگاه تبریزبلوار ۲۹ بهمن – خیابان امام خمینی
۰۴۱۳۳۳۹۳۶۳۵
تهرانموسسه علامه سخنخیابان ولیعصر – بالاتر از میدان ونک – کوچه نگار – پلاک۳۵
۰۲۱۸۸۷۹۴۵۰۶
مجتمع آموزشی امیربهادرپایین‌تر از میدان ولیعصر – بن‌بست صدف – پلاک ده
 ۰۲۱۸۸۹۱۹۰۲۱-۳۴
دانشگاه خاتمخیابان ملاصدرا – خیابان شیراز شمالی – خیابان حکیم اعظم – پلاک ۳۰
سازمان سنجش (نام این مرکز در سایت ETS و سایت‌های‌ ثبت‌نام تافل، NOET است.)خیابان کریم‌خان – بین خیابان استاد نجات‌اللهی وسپهبد قرنی – پلاک ۲۰۴
۰۲۱۸۸۹۲۲۲۴۲
موسسه آموزش عالی اندیشه معینبزرگراه یادگار امام جنوب – نرسیده به فرحزاد – خیابان ایثارگران شمالی – نبش کوهسار سوم – شماره ۳۶
۰۲۱۷۲۸۶۳۲۲۵
قزویندانشگاه البرزاتوبان کرج – آبیک – ضلع شمالی اتوبان – شهرک دانشگاهی اندیشه – دانشگاه دانش البرز
آملدانشگاه علمی کاربردی فولادین ذوب آمل (فذا)خیابان امام خمینی – آفتاب ۳۶ – میدان حر – سمت راست – مرکز آموزش علمی کاربردی فذا
۰۱۱۴۴۲۹۶۳۰۰-۶
بابلموسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریانامیرکلا – کمربندی – نبش خیابان دانشگاه
۰۱۱۳۲۳۵۵۰۰۰
ارومیهموسسه آواتاکخیابان امامت – نرسیده به کوی مهندسین (بهنق یک)
۰۹۴۲۶۰۰۰۸۷۸
یزددانشگاه امام جوادصفائیه – بلوار شهیدان اشرف – خیابان جوادالائمه(ع)
۰۳۵۳۸۲۸۱۲۰۰-۳
زنجانموسسه آموزشی گسترشجاده گاوازنگ – بالاتر از بیمارستان آیت الله موسوی – بلوار مهرانه – ضلع شرقی اداره کل ثبت اسناد استان زنجان
۰۲۴۳۳۴۷۴۴۱۶-۱۷
کرمانموسسه آموزش عالی کرمانبزرگراه عاشقان – ولایت نرسیده به جاده جوپار – سمت راست – شهرک دانشگاهی صادقیه
۰۳۴۳۳۲۴۳۶۲۲
اهواز موسسه اندیشه روشن گویامنطقه کیان‌پارس – خیابان یازدهم غربی – پلاک ۱۴۵ – طبقه ۲
۰۶۱۳۳۷۴۳۱۵۱

توجه: بهتر است پس از مطالعه محل برگزاری این آزمون در ایران، زمان برگذاری این آزمون را هم بدانید که برای این منظور می‌توانید به مقاله “زمان برگزاری آزمون تافل ۲۰۲۳ + تقویم برگزاری آزمون TOEFL” مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل iBT

آزمون تافل iBT به صورت آنلاین، در مکان و تاریخ‌هایی که توسط ETS تعیین می‌شوند، برگزار می‌شود. این آزمون مهارت‌های زبانی دانشجویان را در سطح آکادمیک می‌سنجد و مورد تایید تمام دانشگاه‌های دنیاست. تافل iBT از چهار بخش تشکیل شده و مدت زمان آن حدودا ۳ ساعت است. آزمون تافل ibt در ایران نیاز به سرعت تایپ بالا دارد.

آزمون تافل iBT Home Edition

در سال ۲۰۲۰ و با شیوع کرونا، سازمان ETS نسخه دیگری از تافل را تحت عنوان آزمون تافل iBT Home Edition ارائه داد. این آزمون در خانه و تحت نظارت یک شخص تعیین شده به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

آزمون تافل Essentials

از فوریه سال ۲۰۲۱ سازمان ETS یک نوع دیگر از تافل را تحت عنوان‌ TOEFL Essentials در اختیار زبان‌آموزان گذاشت. یکی از تفاوت‌های اصلی این آزمون با iBT این است که تافل اسنشیالز شامل ترکیبی از سوالات آکادمیک و عمومی است؛ در حالی که iBT یک آزمون آکادمیک است که با هدف بررسی میزان آمادگی شما برای ورود به دانشگاه‌های انگلیسی زبان طراحی شده است. مدت زمان این آزمون یک ساعت و نیم بوده و شامل چهار بخش است. بیش از ۹۰ درصد دانشگاه‌های سراسر دنیا مدرک آزمون TOEFL Essentials را می‌پذیرند.

آزمون TOEFL PBT

تافل PBT به صورت کاغذی برگزار می‌شود. این آزمون نیز مانند iBT از چهار بخش تشکیل شده و فقط در کشورهایی که اینترنت به راحتی در دسترس نیست ارائه می‌شود. سازمان ETS از تاریخ ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۱ برگزاری تافل PBT را در بسیاری از کشورها لغو کرده و در حال حاضر این نوع تافل فقط در کشورهایی که زیر ساخت‌های اینترنتی لازم برای برگزاری تافل IBT را ندارند، برگزار می‌شود.

ثبت نام آزمون تافل در ایران

برای این کار ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت ETS بسازید. اگر از قبل حساب کاربری دارید می‌توانید با وارد کردن Username و Password وارد اکانت خود شوید.
با کلیک روی ورود به سایت ETS، وارد صفحه لاگین شوید و دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  • در انتهای فرم روی گزینه Create an Account کلیک کنید.
  • اطلاعات خواسته شده را با مقادیر صحیح پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم شامل اطلاعات پایه‌ای شما است و مقادیر وارد شده باید صحیح و دقیق باشد. پر کردن قسمت‌های ستاره‌دار الزامی است. دقت کنید که نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات مرتبط را مطابق پاسپورت خود تکمیل کنید. پس از وارد کردن اطلاعات در پایان هر صفحه روی NEXT کلیک کنید.
  • در این صفحه لازم است اطلاعاتی چون محل تولد، زبان مادری و کشور محل اقامت تکمیل شود.
  • در صفحه بعدی استفاده از خدمات رایگان تافل به شما پیشنهاد می‌شود. این خدمات شامل ارسال اطلاعات پروفایل، پیشینه تحصیلی و… به موسسات و دانشگاه‌ها است تا به کمک آن بتوانید فرصت‌های تحصیلی و شغلی بهتری داشته باشید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صفحه بعد بروید.
  • در این مرحله برای تکمیل ساخت حساب کاربری باید Username و Password را بنویسید.
  • حالا می‌توانید تمام اطلاعات وارد شده را ببینید. اطلاعات را بررسی کنید و در صورت صحیح بودن NEXT را بزنید.
  • با تایید نهایی اطلاعات، یک ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود.

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران

هزینه ثبت نام عادی (Regular Registration) تافل iBT در ایران ۲۶۵ دلار است. اما اگر بازه زمانی ۷ تا ۴ روز از مهلت ثبت نام فرصت باقی مانده باشد، بابت تاخیر موظف‌اید ۴۰ دلار دیگر بپردازید.
برای پرداخت هزینه ثبت‌نام تافل چندین راه وجود دارد:

  • از طریق مستر کارت یا ویزا کارت می‌توانید پرداخت را انجام دهید.
  • با خرید ووچر تافل، هزینه آزمون را بپردازید (در نظر داشته باشید که در صورت ثبت‌نام تافل از طریق ووچر، امکان کنسلی و بازگشت هزینه وجود ندارد.)
  • هزینه آزمون را از طریق تهران پیمنت پرداخت کنید.

در این مقاله انواع تافل، مکان‌های برگزاری تافل در ایران و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل را باهم بررسی کردیم. برای اطلاع از تاریخ‌های برگزاری تافل در ایران با مراجعه به سایت ETS و انتخاب شهر و مرکز مورد نظر، می‌توانید برای تعیین تاریخ امتحان خود برنامه‌ ریزی کنید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*