صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش چیست؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یا BCH یک نوع ارز دیجیتال است که در نتیجه هارد فورک (Hard Fork) بلاک چین اصلی بیت کوین (Bitcoin) ایجاد شد. هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که در پروتکل بلاک چین یا قوانین اساسی آن تغییراتی ایجاد شود. بیت کوین کش در مقایسه با بیت کوین، از زمان بلاک سریع‌تر و کارمزد کمتر تراکنش برخوردار است و در حال حاضر، یکی از بزرگترین رمز ارزهای موجود در بازار محسوب می‌گردد. اگر تصمیم به خرید و فروش بیت کوین کش دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

بیت کوین کش چیست؟
ارز بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش چیست و چگونه خلق شد؟

از زمانی که بیت کوین ایجاد شد سوالات زیادی در مورد مقیاس پذیری این بلاک چین مطرح گردید. اگرچه بلاک چین یک تکنولوژی انقلابی در ثبت اطلاعات است، بیت کوین امنیت و ثبات را به مقیاس‌پذیری ترجیح می‌دهد. این امر باعث کندی بیت کوین، به‌خصوص در مقایسه با تراکنش‌های کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت (Visa Card) می‌شود که تقریبا ۱۷۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش می‌کند. بیت کوین تنها می‌تواند ۷ تراکنش را در ثانیه پردازش کند که پردازش هر دسته تراکنش تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

بیت کوین کش توسط گروهی از استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگان بیت کوین ایجاد شد که در مورد مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال در آینده نگران بودند. آن‌ها بر این باور بودند که بیت کوین بیشتر به یک ابزار سرمایه‌گذاری شبیه شده است تا سیستم پرداخت. به همین دلیل، هارد فورک اتفاق افتاد و در ۱ آگوست سال ۲۰۱۷، BCH شروع به کار کرد.

به‌طور معمول، هارد فورک زمانی اتفاق می‌افتد که گروهی از ماینرها (Miners) و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند در مورد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار حاکم بر یک توکن خاص به توافق برسند. در نتیجه، یک گروه تحت همان قوانین به کار خود ادامه می‌دهد و گروهی دیگر جدا می‌شود و بلاک چین جدیدی را با تنظیمات نرم‌افزاری به‌روز ایجاد می‌کند. در این فرایند، ارز دیجیتال دوم ایجاد می‌شود.

Bitcoin Cash از نظر ساختاری و فنی شباهت زیادی با بیت کوین دارد اما یک تفاوت عمده میان آن‌ها وجود دارد: اندازه بلوک. از نظر حامیان بیت کوین کش، Segregated Witness که به آن سگویت (SegWit) نیز گفته می‌شود، راه‌حل مناسبی برای مشکل مقیاس‌پذیری بیت کوین نبود. سگویت به معنی جداسازی امضاهای تراکنش‌هاست که باعث می‌شود ظرفیت بلوک‌ها افزایش پیدا کند.

این در حالی است که توسعه‌دهندگان Bitcoin Cash، اندازه بلوک‌ها را به ۸ مگابایت افزایش دادند تا بلاک چین بتواند به‌طور متوسط ۱۱۶ تراکنش را در ثانیه پردازش کند. در حال حاضر، اندازه بلوک‌ها در Bitcoin Cash به ۳۲ مگابایت رسیده است. از سوی دیگر، کارمزد تراکنش در Bitcoin Cash کمتر از ۰.۰۱ دلار است اما کارمزد تراکنش در بیت کوین بین ۱ تا ۵ دلار متغیر است و حتی در زمان‌ شلوغی شبکه می‌تواند بیشتر نیز بشود.

بیت کوین کش چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار Bitcoin Cash از بسیاری جهات مانند نحوه کار بیت کوین است و یک شبکه متن‌باز (Open-Source) غیرمتمرکز به شمار می‌رود. این شبکه برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و عرضه سکه‌های جدید از استخراج رمز ارز استفاده می‌کند و حداکثر عرضه ارز دیجیتال آن نیز مانند بیت کوین، ۲۱ میلیون سکه است.

از آنجایی که Bitcoin Cash از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، ماینرها برای تایید تراکنش‌ها باید معادلات ریاضی پیچیده‌ای را حل کنند و اولین ماینری که این معادله را حل می‌کند، به‌عنوان پاداش، BCH دریافت می‌کند. پاداش استخراج بیت کوین کش در هر ۲۱۰ هزار بلوک به نصف کاهش پیدا می‌کند تا عرضه BCH در طول زمان کمتر شود.

بنیانگذاران بیت کوین کش چه کسانی هستند؟

همانطور که مطرح شد بیت کوین کش توسط گروهی از ماینرها و توسعه‌دهندگانی پایه‌گذاری شد که از مبارزه برای انتخاب راه‌حل مقیاس‌پذیری برای بیت کوین خسته شده بودند و تصمیم به هارد فورک و ایجاد تغییراتی در کدهای بیت کوین گرفتند.

نرم افزار بیت کوین ABC که بعد از طریق آن Bitcoin Cash ایجاد شد در ابتدا در ژوئن ۲۰۱۷ معرفی شد و در ۱ آگوست ۲۰۱۷ پس از اتمام دوره آزمایشی در دسترس عموم قرار گرفت. راجر ور (Roger Ver) اغلب پرسروصداترین تبلیغ‌کننده Bitcoin Cash محسوب می‌شود. او BCH را خلق نکرده است اما در عوض، از هارد فورک بیت کوین و ایجاد BCH حمایت کرد.

بیت کوین و بیت کوین کش چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

اگرچه بیت کوین و بیت کوین کش شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو شبکه وجود دارد که باعث می‌شود هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خودشان را داشته باشند. در جدول زیر با تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش آشنا می‌شوید.

بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین (BTC)

زمان شروع به کار

۱ آگوست ۲۰۱۷

۹ ژانویه ۲۰۰۹

اندازه بلوک

۳۲ مگابایت

۱ مگابایت

تراکنش در هر ثانیه

۱۱۶

۷

کارمزد تراکنش

کمتر از ۰.۰۱ دلار

۱ تا ۵ دلار

پذیرش

پذیرش پایین‌تر

پذیرش بالاتر

ارزش

ارزش پایین‌تر

ارزش بالاتر

امنیت

خطرات امنیتی بالاتر

خطرات امنیتی پایین‌تر

مزایا و معایب بیت کوین کش چیست؟

اگر قصد خرید بیت کوین کش و سرمایه‌گذاری بر آن را دارید مهم است که از مزایا و معایب این بلاک چین و ارز دیجیتال آن آگاه باشید تا بتوانید تصمیم دقیق‌تری بگیرید. مزایای BCH عبارت‌اند از:

  • تراکنش‌های سریع و ارزان: همانطور که مطرح شد کارمزد تراکنش Bitcoin Cash کمتر از ۰.۰۱ دلار است و این بلاک چین پتانسیل پردازش بیش از ۱۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد.
  • قابل‌دسترس: خرید و فروش BCH از طریق بسیاری از صرافی‌های رمز ارز قابل‌انجام است.
  • مقیاس‌پذیری بالا نسبت به بیت کوین: بلوک‌های بزرگتر Bitcoin Cash، مقیاس پذیری آن را افزایش می‌دهد و درنهایت، باعث افزایش سرعت تراکنش و کاهش کارمزد تراکنش در شبکه می‌شود.
  • پول غیرمتمرکز: سرمایه‌گذاران اغلب نگران ماهیت متمرکز سیستم مالی هستند. به همین دلیل، آن‌ها Bitcoin Cash را انتخاب می‌کنند، زیرا سیستم ارزی غیرمتمرکزی را ارائه می‌دهد که توسط هیچ مرجعی کنترل نمی‌شود.

با وجود مزایای ارزشمند BCH، این بلاک چین محدودیت‌هایی نیز دارد که در ادامه آن‌ها را مطرح می‌کنیم.

  • امنیت پایین‌تر: اگرچه Bitcoin Cash اندازه بلوک را افزایش داد، در عین حال، امنیت آن کمتر از بیت کوین است، زیرا هکرها معمولا شبکه‌هایی را بیشتر هدف قرار می‌دهند که تراکنش‌های بیشتری را همزمان انجام می‌دهند. انجام تراکنش‌های بیشتر به‌صورت همزمان باعث می‌شود که تشخیص ناهنجاری‌ها در شبکه دشوار و کار هکرها آسان‌تر شود.
  • تاثیر زیست‌محیطی: از آنجایی که Bitcoin Cash از مکانیسم اجماع PoW استفاده می‌کند، برای تایید تراکنش‌ها مقدار قابل‌توجهی انرژی مصرف می‌کند که این امر باعث آسیب‌های زیست‌محیطی می‌شود.
  • مشکل برندسازی: پس از وقوع هارد فورک، سرمایه‌گذاران BTC و BCH را به‌دقت زیر نظر داشتند تا ببینند کدامیک محبوب‌تر می‌شوند. اگرچه کاملا مشخص است که بیت کوین برنده بوده است، Bitcoin Cash به‌سختی توانسته است خودش را به‌صورت یک شبکه مجزا معرفی کند. این مسئله به‌ویژه ناشی از این موضوع است که نام آن شباهت زیادی با بیت کوین دارد.

چگونه می‌توان از BCH استفاده کرد؟

Bitcoin Cash به‌گونه‌ای طراحی شده است که مانند یک ارز دیجیتال در دنیای واقعی و برای پرداخت در ازای دریافت کالاها و خدمات استفاده شود. با این حال، گاهی اوقات پیدا کردن افراد یا شرکت‌هایی که این ارز را می‌پذیرند دشوار است.

بنابراین، بیت کوین کش باید در برنامه بلندمدت خود بر افزایش پذیرش BCH نیز تمرکز کند. در حال حاضر، کاربرد BCH مانند سایر رمز ارزهاست. این رمز ارز را می‌توان در صرافی‌ها خرید، به فروش رساند و معامله کرد و آن را در کیف پول بیت کوین کش ذخیره کرد.

آیا خرید BCH سرمایه‌گذاری خوبی است؟

سوال بسیاری از افراد این است که بیت کوین کش بخریم یا نه؟ اگر بتوانید بی‌ثباتی بیت کوین را تحمل کنید، اگر می‌توانید با پیچیدگی و تغییرات مداوم تکنولوژی این بلاک چین همگام شوید و همچنین، با این واقعیت که این بلاک چین توسط موسسه شناخته‌شده‌ای پشتیبانی نمی‌شود مشکلی ندارید، مطمئنا خرید و فروش بیت کوین کش گزینه مناسبی برای شماست. BCH مانند بیت کوین از پتانسیل سوددهی بالایی برخوردار است اما مهم است که ریسک‌های بالا، حباب‌های بزرگ و همچنین، نوسانات قیمت BCH را بپذیرید و برای آن‌ها آماده باشید.

هدف از ایجاد بیت کوین کش
بیت کوین کش چیست؟

چه عواملی بر روی قیمت BCH تاثیر می‌گذارند؟

پیش بینی قیمت بیت کوین کش و سایر ارزهای دیجیتال اصلا کار ساده‌ای نیست. نوسانات قیمت BCH از عوامل متعددی ناشی می‌شود که در ادامه با این عوامل آشنا می‌شوید.

  • مشکل مقیاس پذیری بیت کوین: همانطور که مطرح شد Bitcoin Cash در نتیجه هارد فورک در بیت کوین ایجاد شد. تا زمانی که مشکل مقیاس‌پذیری بیت کوین ادامه داشته باشد، این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر آینده بیت کوین کش و قیمت BCH داشته باشد.
  • مقررات: BCH مانند سایر ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی کنترل نمی‌شود. چگونگی این وضعیت در آینده می‌تواند بر قیمت و ارزش BCH در آینده موثر باشد.
  • رقابت: Bitcoin Cash رقابت مستقیمی با بیت کوین و همچنین، چندین رمز ارز دیگر دارد. این موضوع می‌تواند محبوبیت BCH را محدود کند.
  • بازخوردها: قیمت BCH می‌تواند تحت تاثیر درک عمومی از این ارز دیجیتال و همچنین، امنیت و طول عمر آن قرار گیرد.
  • پذیرش: در حال حاضر، BCH هنوز به‌طور گسترده‌ای مورد پذیرش کسب‌وکارها و کاربران به‌عنوان ابزار پرداخت قرار نگرفته است. با این حال، برخی افراد بر این باورند که این ارز دیجیتال در آینده ممکن است استفاده بیشتری داشته باشد و این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر آینده بیت کوین کش و قیمت بیت کوین کش داشته باشد.

نحوه خرید و فروش بیت کوین کش چگونه است؟

برای خرید و فروش بیت کوین کش می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال و مجموعه تهران پیمنت کمک بگیرید. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت تهران پیمنت و ایجاد حساب کاربری در آن، پس از محاسبه بیت کوین کش به ریال، این رمز ارز را خریداری و به کیف پول بیت کوین کش خود انتقال دهید.

خرید BCH از طریق تهران پیمنت تنها ۱ ساعت زمان می‌برد و تبدیل بیت کوین کش به ریال از طریق این مجموعه نیز طی حداکثر دو سیکل پایا انجام می‌شود. علاوه بر این، از طریق وبسایت و کانال تلگرام تهران پیمنت می‌توانید از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال آگاه شوید.

در پایان، BCH، ارز دیجیتالی است که برای افراد علاقه‌مند به بیت کوین و منتقد نسبت به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری آن ایجاد شده است. بیت کوین کش قصد ندارد از راه‌حل‌های برون‌زنجیره‌ای (Off-Chain) مانند شبکه لایتنینگ (Lightning Network) برای بهبود مقیاس‌پذیری استفاده کند و سعی می‌کند بر اساس دیدگاه ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، یک راه‌حل پرداخت دیجیتال را توسعه دهد. اگرچه در حال حاضر، Bitcoin Cash مقیاس‌پذیری بسیار بهتری نسبت به بیت کوین دارد، هنوز هم نیاز به بهبود دارد تا بتواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای پرداخت در نظر گرفته شود.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*