صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left رمزارز left میم کوین چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد؟

میم کوین چیست و چه تفاوتی با ارز دیجیتال دارد؟

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۷/۲۶

میم کوین‌ها (Meme Coins) ارزهای دیجیتالی هستند که به‌طور فزاینده‌ای در میان تریدرها و سرمایه‌گذاران محبوبیت پیدا کرده‌اند. آن‌ها رمز ارزهایی هستند که اغلب توسط جامعه علاقه‌مند به دنیای ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شوند و ممکن است با میم‌های کمیک یا انیمیشنی نشان داده شوند. میم کوین‌ دارای برخی ویژگی‌های خاص است که آگاهی از آن‌ها به شما کمک می‌کند قبل از خرید و فروش این رمز ارزها بیشتر از سایر ارزها فکر کنید. بنابراین، قبل از اینکه برای خرید دوج کوین (Dogecoin) یا هر نوع میم کوین دیگری تصمیم بگیرید در ادامه با ما همراه باشید تا با این ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شویم.

میم کوین های انفجاری - بهترین میم کوین ها
میم کوین چیست

میم کوین چیست؟

قبل از اینکه بدانید میم کوین چیست لازم است بدانید میم چیست. میم به‌عنوان تصویر، متن یا ویدئوی خنده‌داری شناخته می‌شود که به‌سرعت و به‌طور گسترده توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. میم کوین‌ها که به آن‌ها شت کوین (Shitcoin) نیز گفته می‌شود، دسته‌ای از رمز ارزها هستند که بر اساس این تصاویر یا انیمیشن‌های طنز یا به‌اصطلاح میم خلق شده‌اند. آن‌ها معمولا به‌منظور جلب توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران ایجاد شده‌اند و به سطوح بالاتر مشارکت در بازار و معامله کمک می‌کنند. در بیشتر موارد، این کوین‌ها بلاک چین خودشان را ندارند اما جامعه علاقه‌مند به رمز ارزها از آن‌ها استقبال می‌کنند.

هدف میم کوین ها تنها سرگرم‌کننده بودن نیست. آن‌ها همچنین به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند پورتفولیوی خود را متنوع کنند و در هنگام افزایش قیمت که در نتیجه افزایش تقاضا اتفاق می‌افتد به‌صورت بالقوه درآمد کسب کنند. میم کوین‌ها برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۳ و با معرفی دوج کوین در بازار کریپتو ظاهر شدند. اگرچه این رمز ارز در ابتدا فقط برای شوخی خلق شد، به‌سرعت مورد توجه قرار گرفت و به یکی از دارایی‌های دیجیتال محبوب میان تریدرها تبدیل شد. پس از موفقیت دوج کوین، بسیاری از دیگر میم کوین‌های مشابه خلق شدند که برخی از آن‌ها به سطوح قابل‌توجهی از ارزش بازار دست یافتند.

میم کوین‌ها چگونه کار می‌کنند؟

در حالی که میم کوین‌ها ممکن است منشا متفاوت و نه‌چندان جدی‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند، عملکرد آن‌ها با عملکرد رمز ارزها کاملا مشابه است. هم با میم کوین ها و هم با ارزهای دیجیتال تقریبا مشابه سهام و سایر سرمایه‌گذاری‌ها رفتار می‌شود.

این رمز ارزها با استفاده از تکنولوژی بلاک چین کار می‌کنند و همچنین، از طریق فرایندی به نام ماینینگ (Mining) یا استخراج تولید می‌شوند. برای مثال، دوج کوین توسط ماینرهایی استخراج می‌شود که فرمول‌های پیچیده ریاضی و جبر را محاسبه می‌کنند. ماینرهایی که بتوانند موفق به استخراج بلوک‌های جدید شوند معمولا به‌عنوان پاداش، رمز ارز دریافت می‌کنند. این روند کاملا مشابه فرایند استخراج بیت کوین است.

ویژگی‌های مشترک میم کوین‌ها کدامند؟

میم کوین‌ها به‌گونه‌ای طراحی نشده‌اند که به‌عنوان یک توکن کاربردی استفاده شوند. در عوض، آن‌ها برای خرید و فروش طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای برخی دیگر از ویژگی‌های مشترک نیز هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

عرضه نامحدود

بیشتر میم کوین‌ها دارای عرضه نامحدود یا بسیار بالا هستند. این بدین معنی است که میلیاردها میم کوین ممکن است در بازار وجود داشته باشد، بدون اینکه هیچ یک از آن‌ها از گردش حذف شوند. در نتیجه این امر، ارزش شت کوین اغلب پایین و قیمت آن ارزان است.

بی‌ثباتی

شت کوین ها به‌شدت بی‌ثبات هستند و این عمدتا به این دلیل است که آن‌ها جز برای معامله برای هدف دیگری طراحی نشده‌اند. نوسانات این رمز ارزها به دلیل عرضه نامحدود می‌تواند قابل‌توجه باشد، بنابراین، هیچ راهی وجود ندارد تا از طریق آن بتوان سکه‌های در گردش را محدود کرد. علاوه بر این، قیمت یک سکه از جمله قیمت دوج کوین می‌تواند شدیدا تحت تاثیر احساسات جامعه قرار گیرد.

اگر یک میم کوین فراگیر شود، قیمت آن سر به فلک می‌کشد. با این حال، وقتی میم کوین های جدید معرفی می‌شوند ارزش آن ممکن است کاهش پیدا کند. ارزش میم کوین ها به همان سرعتی که می‌تواند افزایش یابد، به همان سرعت نیز می‌تواند کاهش پیدا کند.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری بر شت کوین چیست؟

سرمایه‌گذاری بر میم کوین با ریسک‌های مختلفی همراه است. بنابراین، اگر قصد خرید این نوع ارزهای دیجیتال را دارید مهم است قبل از هر چیز از این ریسک‌ها آگاه باشید.

بی‌ثباتی میم کوین ها

شت کوین ممکن است محبوبیت و در نتیجه ارزش خود را از دست بدهد. همانطور که مطرح شد میم کوین‌ها به‌شدت بی‌ثبات هستند. بنابراین، وقتی ارزش آن‌ها به‌سرعت افزایش می‌یابد، ارزش خود را نیز به‌سرعت از دست می‌دهد.

تکنولوژی میم کوین ها

یکی از دیگر از ریسک‌ها این است که توسعه‌دهندگان این نوع رمز ارزها ممکن است سرشناس نباشند یا نتوانند به توسعه آن ادامه دهند. میم کوین‌ها به‌ندرت توسط تکنولوژی مشابه تکنولوژی ارزهای دیجیتال معروف پشتیبانی می‌شوند. به همین دلیل، متزلزل‌تر هستند.

امنیت پایین

یکی دیگر از ریسک‌های مهم این موضوع است که این نوع ارزهای دیجیتال ممکن است هک شوند.

احتمال کلاهبرداری

در برخی موارد، افراد برای کلاهبرداری از مردم اقدام به ایجاد ارزهای دیجیتال فراگیر کرده‌اند. برای مثال خالقان شت کوین اسکوئید گیم (Squid Game) در حالی که بیش از ۲۰۰۰ سکه از آن را فروخته بودند، ناگهان این رمز ارز را از گردش خارج کردند و با پول‌های کاربران ناپدید شدند.

چرخه زندگی کوتاه

از آنجایی که ارزش آن‌ها بر اساس هجمه تبلیغاتی کوتاه‌مدت است، احتمال حفظ ارزش آن‌ها در سال‌های پیش رو کم است. این ارزهای دیجیتال، چرخه زندگی کوتاهی دارند و بهتر است خرید و فروش آن‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در نظر گرفته شود، حتی زمانی که محبوب هستند.

بهترین میم کوین - لیست میم کوین های ارز دیجیتال
خرید میم کوین ها

تفاوت میم کوین با ارز دیجیتال چیست؟

شت کوین ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند اما یک تفاوت اساسی میان رمز ارزهایی مانند دوج کوین و شیبا اینو (Shiba Inu) با ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) وجود دارد و آن کاربردپذیری آن‌هاست. ارزهای دیجیتال مهم مانند بیت کوین و اتریوم به‌منظور حل مشکلات دنیای واقعی به وجود آمدند. هدف آن‌ها در نهایت این است که به‌صورت گسترده‌ای توسط تاجران پذیرفته شوند، شکلی از ارز غیرمتمرکز را خلق کنند و بسیاری از صنایع را متحول کنند.

در مقابل، میم کوین ها در حال حاضر در خدمت هدفی از دنیای واقعی نیستند و بیشتر آن‌ها به‌عنوان راهی برای کسب درآمد جدید ایجاد شده‌اند. برخی از آن‌ها به این دلیل مشهور شده‌اند که سلبریتی‌های تاثیرگذار آن‌ها را تبلیغ کرده‌اند و سرمایه‌گذاران خرد با تبلیغ آن‌ها به‌صورت آنلاین موجب افزایش قیمت این ارزهای دیجیتال شده‌اند. به همین دلیل است که اغلب این رمز ارزها با وجود متزلزل بودن، تمایل به رشد انفجاری دارند.

وقتی قیمت میم کوین افزایش می‌یابد، بسیاری از سرمایه‌گذاران پس از کسب سود سریع، آن را می‌فروشند. از آنجایی که آن‌ها در حال حاضر کاربردی ندارند بعید است که در سال‌ها یا دهه‌های آینده وجود داشته باشند. وقتی سرمایه‌گذاران به سمت ارزهای دیجیتال یا سهام‌های دیگر می‌روند، میم کوین‌ها احتمالا کاهش قیمت را تجربه می‌کنند. با این وجود میم کوین های جدید همچنان در بازار معرفی می‌شوند.

محبوب‌ترین میم کوین‌ها کدامند؟

در حال حاضر، میم کوین‌های متعددی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. در ادامه با چند مورد از بهترین میم کوین ها از نظر محبوبیت آشنا می‌شویم.

میم کوین دوج کوین (DOGE)

دوج کوین یک رمز ارز است که بر اساس میم اینترنتی دوج (Doge) و ویژگی‌های شیبا اینو بر روی لوگوی آن ایجاد شده است. دوج کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال طنزآمیز در ۶ دسامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد و توانست جامعه آنلاین خود را به‌سرعت توسعه دهد و در ژانویه ۲۰۱۴ به ارزش بازار ۶۰ میلیون دلار برسد. ایلان ماسک (Elon Musk) از حامیان صریح این رمز ارز محسوب می‌شود و با حمایت خود توانست بر قیمت دوج کوین تاثیر بگذارد. به همین دلیل، دوج کوین را می‌توان یکی از میم کوین های انفجاری در نظر گرفت.

میم کوین شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یک توکن میم است که به‌عنوان یک ارز برای سرگرمی معرفی شد و اکنون به یک اکوسیستم غیرمتمرکز تبدیل شده است. تیم شیبا اینو یک صرافی غیرمتمرکز به نام شیباسواپ (Shibaswap) با دو توکن جدید به نام‌های لیش (LEASH) و بن (BONE) ایجاد کرد. لیش توکنی است که عرضه آن بسیار کم است و تنها برای ارائه مشوق در صرافی شیباسواپ استفاده می‌شود. بن، توکن حاکمیتی برای دارندگان است تا بتوانند به طرح‌های داگی دائو (Doggy DAO) رای دهند.

میم کوین ایلان مارس (ELON)

ایلان مارس که فورک دوج کوین محسوب می‌شود در آوریل ۲۰۲۱ معرفی شد. اگرچه این رمز ارز برای تکرار موفقیت دوج کوین ایجاد شده است، یک برنامه جاه‌طلبانه نیز دارد و آن تبدیل شدن به یک ارز بین کهکشانی است تا زمانی که انسان‌ها مریخ را مستعمره خود ساختند، در این سیاره از آن استفاده شود. این ارز دیجیتال هیچ ویژگی منحصربه‌فردی برای متمایز شدن از سایر میم کوین‌ها ندارد.

آیا خرید میم کوین ها ایده خوبی است؟

اگرچه خرید میم کوین ها از جمله خرید دوج کوین می‌تواند سودآور باشد، این نوع سرمایه‌گذاری به شدت مخاطره‌آمیز است و بیش از آنکه به سرمایه‌گذاری واقعی شبیه باشد، به قمار شبیه است. اگر خرید و فروش این رمز ارزها را در زمان مناسب انجام دهید می‌توانید سود کنید اما به یاد داشته باشید احتمال اینکه سرمایه خود را از دست دهید بسیار زیاد است.

استراتژی بهتر این است که بر سرمایه‌گذاری‌هایی تمرکز کنید که در بلندمدت بهتر عمل می‌کنند. به‌طور کلی، خرید ارزهای دیجیتال بر پایه حدس و گمان است و هیچکس دقیقا نمی‌داند در آینده چه اتفاقی برای رمز ارزهای مختلف خواهد افتاد. با این حال، اگر قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید، رمز ارزهایی را انتخاب کنید که پایه و اساس قوی‌تری دارند و بیشتر احتمال دارد که با گذشت زمان مقاومت کنند.

در پایان، میم کوین‌ ها یک راه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند تا پورتفولیوی ارز دیجیتال خود را متنوع کنند. خرید آن‌ها دشوار نیست زیرا قیمت ارزانی دارند اما در برخی موارد می‌توانند سودآور باشند. با این حال، خرید میم کوین‌ها با ریسک‌های مشخصی همراه است. بنابراین، مهم است قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری بر این دسته از ارزهای دیجیتال بررسی دقیقی داشته باشید و تنها سرمایه‌ای را به این کار اختصاص دهید که از دست دادن آن برای شما نگران‌کننده نباشد.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*