صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left دولینگو left نمره دهی دولینگو، مقایسه با نمرات تافل و آیلتس

نمره دهی دولینگو، مقایسه با نمرات تافل و آیلتس

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هنگام اپلای برای دانشگاه‌های خارجی، ارائه مدرک زبان معتبر برای دانشجویان اهمیت پیدا می‌کند. یکی از آزمون‌هایی که برای سنجش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، آزمون دولینگو است. این آزمون را بیش از ۴۵۰۰ مرکز آموزش عالی در دنیا، آن را به عنوان آزمونی استاندارد و بین‌المللی جهت سنجش زبان انگلیسی می‌پذیرند.
نکته قابل توجه این است که مراکز آموزش عالی، هر کدام نمره به‌خصوصی را برای پذیرش قبول دارند؛ بنابراین بهتر است با نحوه نمره‌دهی این آزمون آشنا باشید تا بهترین نمره را از آن کسب کنید. در ادامه، نحوه نمره دهی دولینگو را بررسی و با آزمون تافل و آیلتس مقایسه می‌کنیم.

امتحان دولینگو

نمره مناسب دولینگو چقدر است؟

زبان‌آموزان برای آزمون دولینگو باید نمره‌ای بین ۱۰ تا ۱۶۰ کسب کنند، اما دانشگاه‌های مطرح جهان معمولا نمره‌ای که از ۱۲۰ بیشتر باشد را می‌پذیرند. جهت مشاهده نمره مناسب دولینگو برای دانشگاه‌های معروف و محبوب جهان، می‌توانید به مقاله حداقل نمره قابل قبول آزمون Duolingo برای دانشگاه‌ها مراجعه کنید.  

تحلیل نمرات آزمون دولینگو

نمره خوب آزمون دولینگو ۱۱۰ محسوب می‌شود، اما از نمره ۱۲۰ تا ۱۶۰ عالی است. این نمره نشان می‌دهد که شما زبان انگلیسی را به‌صورت کامل فرا گرفته‌اید و برای مهاجرت و اپلای به دانشگاه‌های مطرح جهان آماده‌اید.
در جدول زیر به تحلیل نمرات ۴ بخش آزمون دولینگو پرداخته‌ایم.

تفسیرCEFRمقیاس امتیاز 
آشنایی اولیه با کلمات و عبارات انگلیسی
۱۰ تا ۵۵
نحوه استفاده از زبان انگلیسی و شرح موضوعات با جزئیات۶۰ تا ۸۵
توانایی برقراری ارتباط با یک گوینده مسلط۹۰ تا ۱۱۵
درک زبان ضمنی، تجسمی، عمل‌‌گرا و اصطلاحی
۱۲۰ تا ۱۶۰

مقایسه آزمون دولینگو با تافل و آیلتس

مقایسه نمره دولینگو با تافل و آیلتس

یکی از تفاوت های دولینگو و تافل هوم ادیشن و سایر آزمون‌های زبان، نمرات آن‌ها است. نمره آزمون دولینگو عددی بین ۱۰ تا ۱۶۰ است و حداقل نمره قابل قبول دولینگو برای دانشگاه نیز در این طیف مشخص می‌شود. هرچه بتوانید نمره بیشتری در آزمون کسب کنید، نشان‌دهنده آن است که دانش زبانی بیشتری دارید. بارم‌بندی سوالات آزمون دولینگو نیز ۵ نمره‌ای است؛ یعنی با هر سوال درست، ۵ نمره کسب می‌کنید. نمره دولینگو معادل آیلتس و تافل در جدول زیر ذکر شده است:

آزمون دولینگوآزمون تافل iBTآزمون آیلتس آکادمیک
۱۰۰۱.۵
۱۵۰۲
۲۰ – ۲۵۰۲.۵
۳۰۱۳
۳۵۲ – ۴۳
۴۰۵ – ۸۳
۴۵۹ – ۱۳۳.۵
۵۰۱۴ – ۱۹۳.۵
۵۵۲۰ – ۲۵۴
۶۰۲۶ – ۳۱۴
۶۵۳۲ – ۳۷۴.۵
۷۰۳۸ – ۴۳۴.۵
۷۵۴۴ – ۴۹۵
۸۰۵۰ – ۵۵۵
۸۵۵۶ – ۶۱۵.۵
۹۰۶۲ – ۶۷۵.۵
۹۵۶۸ – ۷۳۶
۱۰۰۷۴ – ۷۹۶
۱۰۵۸۰ – ۸۵۶.۵
۱۱۰۸۶ – ۹۱۶.۵
۱۱۵۹۲ – ۹۶۷
۱۲۰۹۷ – ۱۰۲۷
۱۲۵۱۰۳ – ۱۰۷۷.۵
۱۳۰۱۰۸ – ۱۱۲۷.۵
۱۳۵۱۱۳ – ۱۱۵۸
۱۴۰۱۱۶ – ۱۱۸۸
۱۴۵۱۱۹۸.۵
۱۵۰۱۲۰۸.۵
۱۵۵ – ۱۶۰۱۲۰۹

مقایسه آزمون دولینگو با تافل و آیلتس

خلاصه‌ای از تفاوت‌های میان آزمون دولینگو با تافل و آیلتس در جدول زیر درج شده است:

دولینگوآیلتستافل
شیوه برگزاریکامپیوتریکامپیوتری
کاغذی
کامپیوتری
کاغذی
هزینه۵۹ دلارحدود ۲۲۰ دلار۲۶۵ دلار
مدت‌زمان۶۰ دقیقه۱۶۵ دقیقه۱۱۶ دقیقه
اعلام نتایج۴۸ ساعتکامپیوتری: ۳ تا ۵
روز
کاغذی: ۱۳ روز
۴ تا ۸ روز
تعداد بخش‌ها۲۴۴
بخش‌ها۱. بخش تطبیقی (خواندن، نوشتن، گوش کردن، صحبت کردن)
۲. مصاحبه تصویری
۱. خواندن
۲. گوش کردن
۳. صحبت کردن
۴. نوشتن
۱. خواندن
۲. گوش کردن
۳. صحبت کردن
۴. نوشتن
طیف نمره‌دهی۱۰ تا ۱۶۰۰ تا ۹۰ تا ۱۲۰

علاوه‌بر موارد گفته شده باید به تطبیقی بودن (Adaptive) سوالات آزمون دولینگو نیز اشاره کنیم. تطبیقی بودن سوالات دولینگو به این معناست که این سوالات با توجه به پاسخ‌های صحیح یا غلط آزمون‌دهنده سخت‌تر یا آسان‌تر می‌شوند. هدف دولینگو از طرح سوالات تطبیقی این است که همه افراد با مهارت‌های مختلف بتوانند در این آزمون شرکت کنند و فرصت ارزیابی داشته باشند.
ارسال نمرات دولینگو بدون هزینه اضافی به دانشگاه‌ها، ویژگی خاص دیگری از این آزمون است که موجب می‌شود شما بتوانید نمره آزمون خود را به صورت رایگان، برای ۴۰ موسسه و مرکز آموزش عالی در جهان ارسال کنید. این درحالی است که در آزمون تافل و آیلتس شما می‌توانید پیش از آزمون، ۴ موسسه (تافل) یا ۵ مرکز (آیلتس) را برای ریپورت رایگان نمره انتخاب کنید. پس از آزمون، تنها با پرداخت هزینه می‌توانید هزینه آزمون تافل یا آیلتس خود را به دانشگاه ریپورت کنید.

نحوه ثبت نام آزمون زبان Duolingo

برای ثبت نام آزمون زبان انگلیسی Duolingo باید به وبسایت دولینگو مراجعه کنید و در این وب‌سایت اکانت بسازید. پس از درج اطلاعات فردی خود در آن می‌توانید به بخش ثبت‌نام آزمون دولینگو مراجعه کنید و درخواست شرکت در آزمون دولینگو را ثبت کنید. با ثبت درخواستتان به صفحه پرداخت هزینه دولینگو هدایت می‌شوید که برای پرداخت این هزینه باید از مسترکارت، ویزا کارت یا پی پال استفاده کنید.
اگر کارت اعتباری ندارید، می‌توانید سفارش پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دولینگو را به تهران پیمنت بسپارید؛ در این صورت پرداخت شما در کمتر از ۳ ساعت انجام خواهد شد.

فراموش نکنید پیش از شرکت در آزمون دولینگو، از اعتبار این آزمون نزد دانشگاه‌هایی که برایشان اپلای می‌کنید مطلع شوید. راه‌های مختلفی برای اطمینان از پذیرش نمره آزمون دولینگو نزد دانشگاه‌ها وجود دارد؛ هم از طریق وب‌سایت اصلی دولینگو می‌توانید از انتخاب خود مطمئن باشید و هم با مراجعه مستقیم به وب‌سایت دانشگاه موردنظرتان می‌توانید خیال خود را از این بابت راحت کنید. علاوه‌بر این، ما فهرستی از دانشگاه‌های کانادا و آمریکا که دولینگو را می‌پذیرند گردآوری کرده‌ایم. با مراجعه به مطالب «نمره آزمون دولینگو برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا» و «دانشگاه های آمریکا که دولینگو را قبول دارند» می‌توانید به این فهرست و همچنین حداقل نمره این آزمون برای تحصیل در خارج از کشور مطمئن شوید.
اگر درباره امتحان دولینگو و شرکت در این آزمون سوالی در ذهن دارید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

سحر مجاب هستم کنجکاو همیشگی دنیای محتوا و در تهران پیمنت درباره خدمات پرداخت ارزی می‌نویسم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.