صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left کانادا left انواع ویزای کانادا + هزینه ها و مدارک مورد نیاز در سال ۲۰۲۴

انواع ویزای کانادا + هزینه ها و مدارک مورد نیاز در سال ۲۰۲۴

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

شما چه دانشجو باشید و بخواهید برای تحصیل در کانادا ویزا بگیرید، و چه نیاز به ویزای کاری داشته باشید، لازم است هزینه سفارت کانادا را بپردازید. در این مقاله می‌خواهیم انواع ویزای کانادا را بررسی کنیم و ببینیم هزینه سفارت برای هر نوع ویزا چقدر است.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا (My CIC)

انواع ویزا کانادا

برای این‌که بدانید دقیقا چه مبلغی را باید برای اپلیکیشن فی سفارت کانادا بپردازید، لازم است اول بدانید به چه نوع ویزایی نیاز دارید. ویزاهای کانادا را می‌توان به طور کلی در ۲ دسته قرار داد:

  • ویزای اقامت موقت کانادا
  • ویزای اقامت دائم کانادا

هر یک از این ۲ نوع ویزا شامل چندین ویزا می‌شوند که در متن زیر پرمتقاضی‌ترین آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا، خود شامل ویزاهای مختلف با اهداف مشخص است. به عنوان مثال اگر برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنید باید ویزای تحصیلی کانادا که ویزایی موقت است را دریافت کنید. در ادامه با پرمتقاضی‌ترین ویزاهای اقامت موقت کانادا آشنا می‌شوید:

نوع درخواستهزینه ویزای کانادا به ازای هر نفر (دلار کانادا)هزینه ویزای کانادا به ازای چند نفر (دلار کانادا)
ویزای توریستی۱۰۰۵۰۰ برای خانواده ۵ نفر به بالا
ویزای تحصیلی۱۵۰
سوپر ویزا۱۰۰۵۰۰ برای خانواده ۵ نفر به بالا (در صورت ورود به یک شهر به‌طور همزمان)
ویزای محرمانه۱۰۰
ویزای کسب و کار یا نمایندگی۱۴۱
ویزای کار در تعطیلات۱۷۲
ویزای کار موقت۱۵۵۴۶۵ برای ۳ نفر یا بیشتر
ویزای اهدای عضو۱۰۰
  • ویزای توریستی کانادا

برای ورود به کانادا با هدف دیدار اعضای خانواده، شرکت در یک کنفرانس یا برنامه تحصیلی کوتاه مدت (کمتر از ۶ ماه) یا به قصد سفر و تفریح، به گرفتن ویزای توریستی یا Visitor Visa نیاز خواهید داشت. مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا ۱۰ سال است و پس از پایان اعتبار پاسپورت، منقضی می‌شود. در طول این ۱۰ سال می‌توانید هر چند بار که بخواهید از طریق این ویزا به کانادا سفر کنید و در طول هر سفر هم ۶ ماه در کانادا بمانید.
توجه داشته باشید که Visitor Visa با Visitor Record متفاوت است. چنانچه قصد داشته باشید بیشتر از ۶ ماه در کانادا بمانید، باید پس از ورود به کانادا، درخواست خود را با Border Services Officer مطرح کنید. اگر او با این درخواست موافقت کند، مدرکی تحت عنوان Visitor Record به شما می‌دهد که در واقع مجوز ماندن بیش از ۶ ماه در کاناداست و تاریخ بازگشت شما در آن نوشته شده است.

  • ویزای تحصیلی کانادا

این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که یکی از دانشگاه‌های کانادا به آن‌ها پذیرش تحصیلی داده باشد. مدت اعتبار ویزای تحصیلی به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد. به این نکته توجه کنید که ویزای تحصیلی کانادا (Student Visa) با Study Permit تفاوت دارد. Study Permit یا مجوز تحصیل در واقع مکمل ویزای تحصیلی شماست. برای تحصیل در کانادا به هر دو این مدارک نیاز خواهید داشت. صدور ویزای تحصیلی حدودا ۱۲ هفته زمان می‌برد. البته این به شرطی است که مدارک ارسالی شما به سفارت کامل باشد و پروسه بیومتریک را نیز انجام داده باشید.
با مطالعه مطلب هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ های کانادا، از سیر تا پیاز درباره هزینه درخواست بررسی گرفتن پذیرش‌تان از دانشگاه‌های کانادا اطلاعات کافی کسب کنید. البته می‌توانید قبل از این، فهرست بهترین دانشگاه‌ های کانادا در سال ۲۰۲۳ را بخوانید و سپس به موضوع نحوه پرداخت این هزینه بپردازید. برای شناخت نحوه پرداخت اپلیکیشن فی نیز مطلب اپلیکیشن فی دانشگاه ‌های کانادا چیست و چگونه پرداخت می‌شود؟ می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

  • سوپر ویزای کانادا

افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند، می‌توانند با ارسال یک دعوت‌نامه برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود، امکان گرفتن سوپر ویزای کانادا را به آن‌ها بدهند. از طریق این ویزا، وابستگانی که ذکر شد می‌توانند به کانادا سفر کنند و برای مدتی کنار خانواده خود در کانادا زندگی کنند. البته فرد دعوت‌کننده باید ثابت کند که از نظر مالی توانایی حمایت از افراد متقاضی سوپر ویزا را دارد. گرفتن این ویزا همچنین شرایط دیگری دارد که در بخش Super visa وبسایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید آن را مطالعه کنید. مدت اعتبار سوپر ویزا ۱۰ ساله است، اما در اصل تا پایان اعتبار گذرنامه متقاضی اعتبار دارد. دارنده این ویزا می‌تواند هر چند بار که بخواهد، تا پایان اعتبار ویزا به کانادا سفر کند و در هر بار ورود، حداکثر ۵ سال در این کشور بماند.

  • ویزای محرمانه

از دیگر ویزاهای موقت کانادا می‌توان به ویزای محرمانه آن اشاره کرد. این ویزا برای افرادی که پست مهم دولتی یا سیاسی دارند صادر می‌شود. ویزای محرمانه قوانینی مشابه ویزای دیپلماتیک یا سیاسی کانادا دارد. از مهم‌ترین نکاتی که می‌توان به آن اشاره داشت این است که با این نوع ویزا نمی‌توان ویزای دائم کانادا را دریافت کرد. همچنین با این ویزا نمی‌توان از پوشش بیمه سلامت استفاده کرد. اعتبار این ویزا حداکثر ۳ سال است و قابل تمدید نیست.

  • ویزای کار در تعطیلات

این ویزا به شهروندان جوان کشورهای مشارکت کننده در برنامه تجربه بین‌المللی کانادا “International Experience Canada (IEC)” اجازه می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی در کشور کانادا کار کنند. این ویزا مخصوص جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال است و نیاز به تمکن مالی تا ۲۵۰۰ دلار کانادا تا ۳ ماه اول زندگی دارد. متاسفانه کشور ایران جزو کشورهای مشارکت کننده در برنامه تجربه بین‌المللی کانادا نیست و ایرانیان نمی‌توانند این نوع ویزا را دریافت کنند.

  • ویزای اهدای عضو

ویزای اهدای عضو یا همان intending organ donors یکی دیگر از ویزاهای اقامت موقت کانادا است و برای افرادی که می‌خواهند اعضای بدن خود را اهدا کنند صادر می‌شود. این ویزا برای همه است و افراد می‌توانند برای آن درخواست دهند. با این ویزا می‌توانید به‌صورت موقت (حداکثر ۶ ماه) به کانادا سفر کنید. با این نوع ویزا نمی‌توان ویزای همراه گرفت و امکان کار و تحصیل با این ویزا وجود ندارد. به دلیل وجود شرط‌های بسیار، درجه سختی گرفتن این ویزا زیاد است.

  • ویزای کاری کانادا

ویزای موقت کاری به افرادی داده می‌شود که از یک کارفرما در کانادا پیشنهاد شغلی یا Job Offer دارند. مدت زمان اعتبار این ویزا ۶ ماه است. البته امکان افزایش این مدت تا حداکثر ۴ سال نیز وجود دارد.

هزینه اپلیکیشن فی سفارت کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا

ویزای اقامت دائم کانادا به آن دسته از افرادی داده می‌شود که به دنبال مهاجرت طولانی‌مدت به کانادا بوده و از یکی از روش‌های زیر برای آن اقدام می‌کنند:

نوع درخواستهزینه ویزای کانادا به ازای هر نفر (دلار کانادا)هزینه ویزای کانادا به ازای چند نفر (دلار کانادا)
اکسپرس اینتری۲۳۰۰۴۵۰۰ دلار کانادا برای هر زوج
مجوز اقامت دائم ۵۱۵
فدرال اسکیل ترید۱۳۶۵ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۸۵۰ بررسی درخواست)
فدرال اسکیل ورکر ۱۳۶۵ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۸۵۰ بررسی درخواست)
برنامه خود اشتغالی۲۱۴۰ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۱۶۲۵ بررسی درخواست)
کبک اسکیل ورکر۱۳۶۵ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۸۵۰ بررسی درخواست)
استارت آپ۲۱۴۰ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۱۶۲۵ بررسی درخواست)
برنامه استانی۱۳۶۵ (اقامت دائم ۵۱۵ + ۸۵۰ بررسی درخواست)۲۷۳۰ دلار کانادا برای هر زوج

چنانچه تمایل دارید اطلاعات بیشتری درباره مبلغ هزینه ویزاهای مختلف کانادا کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟ + مدارک مورد نیاز را مطالعه کنید.

  • اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری یک سیستم مبتنی بر امتیاز برای مهاجرت به کانادا است. امتیازبندی در این سیستم بر اساس میزان تحصیلات متقاضی، سن، مهارت در زبان انگلیسی، سابقه کار و مواردی از این دست است. Express Entry شامل چندین برنامه مهاجرتی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه فدرال اسکیل ورکر، فدرال اسکیل ترید و تجربه کانادایی اشاره کرد. کسانی که از طریق این برنامه‌ها برای اقامت کانادا اقدام می‌کنند، پس از ساخت پروفایل در این سیستم و رسیدن به امتیاز کافی برای هر برنامه، در استخر اکسپرس انتری باید منتظر بمانند. هر ماه با انجام قرعه‌کشی، افرادی از بین تمام متقاضیان و واجدین شرایط انتخاب می‌شوند و پس از دریافت دعوت‌نامه می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

  • اقامت پس از تحصیل (PGWP)

فارغ‌التحصیلان دانشگاه می‌توانند برای این برنامه درخواست بدهند و مجوز کار بگیرند. از طریق برنامه PGWP امتیاز متقاضی برای کار و تحصیل زیاد می‌شود و می‌تواند شانس خود را برای دریافت اقامت از طریق اکسپرس اینتری افزایش دهد. همچنین پس از تحصیل در برخی رشته‌ها ممکن است برای فرد دعوت‌نامه کاندید استانی ارسال شود که در این صورت بدون تجربه کار کانادایی می‌توان اقامت گرفت.

  • فدرال اسکیل ورکر (FSWP)

این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دارند از طریق تخصص شغلی به کانادا مهاجرت کنند. در روش مهاجرت نیروی کار ماهر، بر اساس سن، تحصیلات، زبان، سابقه کاری و موارد دیگر امتیاز دریافت می‌کنید. فردی که امتیاز بیشتری داشته باشد، ویزای اقامت دائم را دریافت می‌کند. برنامه فدرال اسکیل ورکر توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود. داشتن حداقل ۶۷ امتیاز در این برنامه الزامی است.

  • فدرال اسکیل ترید (FSTP)

ویزای فدرال اسکیل ترید مناسب کسانی است که می‌خواهند بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌هایشان اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این برنامه نیز مانند فدرال اسکیل ورکر از طریق سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود. برنامه فدرال اسکیل ترید در تمامی استان‌های کانادا پرتقاضا است. برای دریافت این نوع ویزا باید شرایطی مانند سابقه کار مرتبط، مدرک زبان، تمکن مالی و جاب آفر داشته باشید.
تفاوت ۲ برنامه فدرال اسکیل ترید و فدرال اسکیل ورکر این است که متقاضیان در برنامه اسکیل ورکر باید تخصص بیشتری داشته باشند و مدرک تحصیلی مرتبط ارائه کنند. اما در اسکیل ترید ارائه مدرک تحصیلی اجباری نیست و وجود آن فقط امتیاز شما را بالاتر می‌برد. همچنین توقع تخصص بالا از متقاضیان اسکیل ترید وجود ندارد.

  • برنامه خود اشتغالی (CA)

این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند در کانادا برای خود کار کرده و به هیچ کارآفرینی وابستگی نداشته باشند. همچنین CA برای کارآفرینان، مشاغل آزاد، هنرمندان و سایر متخصصان خوداشتغال ایجاد شده است. برای گرفتن این ویزا باید بتوانید افسر مهاجرت را برای داشتن توانایی و انگیزه کافی خود قانع کنید.

  • کبک اسکیل ورکر (QSWP)

این برنامه نیز یک سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز، برای گزینش افراد متخصص است. سن متقاضی، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک زبان، شرایط خانوادگی و تسلط به زبان فرانسه، همگی از جمله این امتیازها هستند. در نهایت اگر موفق به کسب امتیازها و دریافت دعوت‌نامه شوید، می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید و در ایالت کبک کانادا زندگی کنید.

  • استارت آپ

برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا، ابتدا باید طرح تجاری خود را برای یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار کانادایی ارسال کنید. اگر از طرف شرکت تایید شد، نامه حمایتی برای شما ارسال می‌شود. وقتی نامه حمایتی را دریافت کردید، باید آن را به اداره مهاجرتی کانادا ارسال کنید. درصورت کامل بودن مدرک، اقامت دائم کانادا برای شما ارسال می‌شود. برای گرفتن این ویزا باید مدرک زبان آیلتس بالای ۵، همچنین تمکن مالی و نامه حمایت از یک گروه سرمایه‌­گذاری در کانادا را داشته باشید.

  • برنامه استانی(PNP)

برنامه استانی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که با ویزای آن می‌توان اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرد. هریک از استان‌ها در کانادا برنامه‌های انتخاب استانی منحصر به فردی را دارند. استان‌ها بر اساس نیازشان توافق‌نامه‌ای با اداره مهاجرت کانادا امضا می‌کنند که از طریق آن می‌توانند افرادی را که شرایط مدنظر آن‌ها را دارند، انتخاب کنند. پس از انتخاب استان مورد نظر،  پرونده خود را مستقیم به درگاه استان مورد نظر خود submit کنید. اگر پرونده شما مورد قبول استان واقع شود، استان شما را کاندید می‌کند.

مدارک مورد نیاز انواع ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای کانادا، بسته به هدف شما از مهاجرت به این کشور متفاوت است. هنگام مراجعه به دفاتر صدور ویزا (VAC) مدارکی را برای انجام امور مربوط به بیومتریک باید همراه خود داشته باشید که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

  • برگه دستورالعمل بیومتریک (BIL)
  • برگه رزرو وقت انگشت نگاری (Appointment Letter)
  • اصل پاسپورت و کپی از صفحه اول
  • کپی فرم درخواست ویزا (Application Form)
  • پرینت رسید پرداخت هزینه بیومتریک
  • کپی سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • ۲ قطعه عکس پاسپورتی (۳.۵ در ۴.۵ با زمینه سفید)

نحوه گرفتن ویزای کانادا

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا این است که بدانید به چه صورت باید ویزای کانادا را دریافت کنید. برای این که با مراحل گرفتن ویزا‌های کانادا آشنا شوید مطلب زیر را مطالعه کنید.

  • شرایط خود از جمله سن، نمره زبان، سطح تحصیلات، میزان تمکن مالی و غیره را ارزیابی کنید تا متوجه شوید کدام یک از انواع ویزا برای شما مناسب است.
  • مدارک مورد نیاز را آماده کنید و برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.
  • وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شوید و ویزای خود را انتخاب کنید.
  • در سایت حساب کاربری ایجاد کنید و به سوالات اپلیکیشن پاسخ دهید. سپس مدارک و فرم‌های مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  • هزینه انگشت نگاری و اپلیکیشن را پرداخت کنید.
  • پس از تایید ویزا، گذرنامه خود را برای درج لیبل ویزا به یکی از کشورهای همسایه ارسال کنید.

نکته: با مراجعه به مطلب راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و مطالعه آن، به آسانی می‌توانید خودتان در وب‌سایت دولت کانادا ثبت نام کنید.

پرداخت هزینه سفارت کانادا

در مرحله آخر ثبت نام آنلاین ویزای کانادا، باید هزینه ویزای خود را بپردازید. پرداخت هزینه سفارت کانادا (My CIC) از طریق کردیت کارت‌ها صورت می‌گیرد. اگر به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت یا ویزا کارت دسترسی ندارید، می‌توانید برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی ویزای کانادا از تهران پیمنت استفاده کنید. به این منظور وارد صفحه پرداخت هزینه سفارت کشور کانادا شوید و از سمت چپ صفحه، روی «ثبت سفارش» کلیک کنید. با کلیک روی ثبت سفارش، وارد پنل کاربری خود می‌شوید و می‌توانید سفارش پرداخت هزینه ویزای کانادا را ثبت کنید تا ما آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برایتان پرداخت کنیم.

برای کسب اطلاعات دقیق درباره تعیین قرار ملاقات کشور کانادا، نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا و مراحل بعد از آن را مطالعه کنید. چنانچه قبلا برای اخذ ویزای کانادا اقدام کرده اید، از شما دعوت می‌کنیم تجربه خود را از انجام مراحل دریافت ویزای کانادا در بخش کامنت‌ها برای‌مان بنویسید.

انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند که معادل فارسی آن حق مطلب را ادا نمی‌کند؛ پس در توصیف علاقه‌ام به نویسندگی می‌گویم "Writing is my thing"!
من با نوشتن به کسب‌وکارها کمک می‌کنم تا راحت‌تر با مخاطب‌های خود ارتباط بگیرند و به مخاطب‌ها کمک می‌کنم تا راحت‌تر به پاسخ برسند. ماموریت من در تهران پیمنت، نوشتن راهنما و راه‌حل‌های ساده برای تسهیل پرداخت‌های ارزی است.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*