صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left ۶ نکته‌ که باید پیش از شروع مطالعه برای آزمون تافل بدانید

۶ نکته‌ که باید پیش از شروع مطالعه برای آزمون تافل بدانید

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

هنگام آمادگی برای شرکت در آزمون تافل، باید طبق استراتژی مشخصی مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. آمادگی برای آزمون زبان تافل محدود به تقویت دانش زبان انگلیسی نیست و برنامه مشخصی لازم دارید تا از ابتدا تا انتهای کار شما را راهبری کند. استراتژی یادشده مراحل مختلفی را از ارزیابی خودتان تا زمان‌بندی دقیق برای مطالعه می‌تواند شامل شود و ما هم در این مقاله می‌خواهیم ۶ نکته‌‌ای را که باید پیش از شروع مطالعه برای آزمون زبان تافل بدانید، ذکر کنیم تا راهنمای خوبی برای برنامه‌ریزی بهترتان باشد. بنابراین اگر درباره آزمون انگلیسی تافل اطلاعات زیادی ندارید می‌توانید ابتدا به مطلب تافل iBT چیست؟ مراجعه کنید و اگر این آزمون را تا حدی می‌شناسید، از شما دعوت می‌کنیم ادامه این مطلب را بخوانید. چنانچه تمایل به ثبت نام آزمون تافل (TOEFL iBT) داشته باشید نیز می‌توانید از خدمات تهران پیمنت استفاده کنید.

آمادگی برای شرکت در آزمون تافل

۱- تعیین سطح زبان

شکی نیست زبان انگلیسی را در دبیرستان آموخته‌اید و تا حدی بر این زبان مسلط هستید. اما شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل نیازمند داشتن سطح بالاتری از زبان انگلیسی است و باید خود را برای آمادگی در این آزمون در سطح جهانی آماده کنید. نخستین گام برای شرکت در آزمون زبان تافل، تعیین سطح زبان است. شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی یکی از راهکارهایی است که برای تعیین سطح دانش زبان معرفی می‌شود. به عنوان مثال با شرکت در کلاس‌های آموزشی می‌توانید بفهمید چقدر دانش زبان انگلیسی دارید؛ زیرا آموزشگاه‌های زبان پیش از اینکه شما را راهی کلاس‌های آموزشی کنند، ابتدا سطح دانش شما را می‌سنجند تا با افرادی هم‌سطح همکلاس شوید.
اگر تا به حال در کلاس‌های زبان شرکت نکرده‌اید و دانشتان از زبان محدود به کورس‌های انگلیسی دبیرستان است، باید در آزمون‌های تعیین سطح شرکت کنید تا تخمین صحیحی از سطح دانش خود داشته باشید و در نهایت بتوانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

۲- تخمین زمان مورد نیاز آمادگی شرکت در امتحان تافل

پس از تعیین سطح در مرحله اول، نوبت به مرحله دوم و تخمین زمان مورد نیاز برای آماده شدن در امتحان انگلیسی تافل می‌رسد. فرصت شما برای آمادگی در امتحان زبان تافل از روزی که سطح خود را می‌سنجید تا یک روز پیش از آزمون است. به عنوان مثال اگر زبان شما در حد متوسط (Intermediate) باشد و شش ماه را برای شرکت در تافل در نظر گرفته‌اید، با مطالعه روزانه یک الی دو ساعت نمره خوبی از آزمون زبان انگلیسی تافل خواهید گرفت، ولی اگر فرصت شما کمتر بوده یا سطح زبان شما در حد پایه (Beginner) باشد برای کسب نمره خوب باید حداقل روزانه ۳ الی ۴ ساعت وقت بگذارید.
در مدت زمانی که برای امتحان تافل آماده می‌شوید باید نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کرده و مشخص کنید برای هر کدام از مهارت‌های زبانی (خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن) چقدر زمان مطالعه لازم دارید و برای کدام یک از این مهارت‌ها نیازمند به مطالعه و تمرین بیشتر هستید.

سطح‌بندی زبان انگلیسی

مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی نیازمند تکرار و تمرین مستمر و پیوسته است. تخمین زمان مورد نیاز آمادگی شرکت در تافل را بر اساس سطح دانش زبان انگلیسی می‌توانیم به صورت زیر دسته‌بندی کنیم:

  • سطح پایه (Beginner): اگر سطح دانش زبان انگلیسی شما در سطح پایه باشد، حدود یک سال و نیم برای آمادگی و شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل زمان مناسبی به نظر می‌رسد. برای اطمینان از سطح زبانتان می‌توانید در آزمون تعیین سطح موسسات معتبر شرکت کنید.
  • سطح متوسط (Intermediate): اگر سطح زبان انگلیسی شما در حد متوسط باشد،‌ به طور تخمینی شش ماه تا یک سال زمان مناسبی برای آمادگی جهت شرکت در امتحان انگلیسی تافل است.
  •  سطح بالاتر از متوسط (Upper Intermediate): افرادی با سطح دانش Upper Intermediate سه ماهه می‌توانند برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی تافل آماده شده تا نتیجه مطلوبشان را کسب کنند.

تخمین زمان مناسب برای آمادگی و شرکت در تافل فقط وابسته به سطح دانش شما نیست و اگر فرصت کمی برای شرکت در این آزمون داشته باشید باید مطالعه روزانه خود را به حداقل ۵ تا ۶ ساعت در روز افزایش بدهید تا شانستان را برای کسب نمره بهتر در امتحان انگلیسی تافل بیشتر کنید.

شرکت در آزمون اینترنتی Toefl

۳- تعیین نمره هدف آزمون تافل

شرکت در تافل می‌تواند علت‌های گوناگونی مانند قوی‌تر کردن رزومه، مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی داشته باشد. اگر شما هم برای ادامه تحصیل قصد اپلای دارید، با مطالعه شرایط پذیرش دانشگاه، حداقل نمره مورد نیاز در آزمون زبان انگلیسی تافل برای دانشگاه‌های مقصد را باید بررسی کنید. با مشخص شدن حداقل نمره مورد نیاز برای آزمون زبان انگلیسی تافل، نمره هدف شما از این آزمون نیز مشخص می‌شود. پس از تعیین نمره هدف آزمون زبان تافل، می‌توانید برای آمادگی در این آزمون و مدت زمان لازم برای کسب نمره هدف تلاش کنید.

۴- سرمایه‌گذاری روی تکنیک‌ های امتحان تافل

آزمون‌های بین‌المللی استانداردهایی مشخص دارند و برای شرکت در هر آزمون باید با تکنیک‌های پاسخ‌دهی به سوالات آزمون آشنا شوید. آزمون انگلیسی تافل نیز از این قاعده مستثنی نیست و تسلط روی تکنیک‌های این آزمون باعث می‌شود زمان کمتری را از دست داده و نتیجه بهتری بگیرید.
برای موفقیت در آزمون زبان انگلیسی تافل باید قدرت استدلال و منطق خوبی داشته باشید. موفقیت در این آزمون به خصوص در بخش نوشتن و خواندن وابسته به استدلال‌های منطقی بوده و بر همین اساس به کمک استدلال و منطق قوی، می‌توانید از مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ نمره خوب دریافت کنید. بنابراین با فراگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های پاسخگویی به سوالات، کسب نمره بالا در امتحان زبان تافل دور از دسترس نخواهد بود.
در کنار یادگیری تکنیک‌ها بهتر است مهارت‌های دیگری همچون یادداشت‌برداری را در خود تقویت کنید. مطالعه مطلب مهارت نت برداری در آزمون های تافل و آیلتس برای تقویت مهارت نوت‌برداری پیشنهاد می‌شود.

۵- شرکت در آزمون‌ های آزمایشی تافل

شرکت در آزمون‌ های آزمایشی تافل علاوه بر اینکه در مرحله اول آماده‌سازی برای آزمون، سطح شما را مشخص می‌کند، در میانه راه نیز می‌تواند تمرین خوبی باشد. علاوه بر سایت ETS، موسسات آموزشی متنوعی آزمون‌های آزمایشی تافل را برگزار می‌کنند. این آزمون‌ها به دلیل شباهت‌هایی که با آزمون اصلی تافل دارند، می‌توانند معیار خوبی برای ارزیابی باشند و نقاط ضعف و قوت‌تان را در مهارت‌های چهارگانه نشان دهند.
در کنار آزمون‌های آزمایشی، مطالعه منابع مفید را از دست ندهید. به این منظور اول منابع مفید را پیدا کنید و سپس بخش قابل توجهی از زمان‌بندی‌تان را برای مطالعه منابع مفید و تسلط به آن‌ها اختصاص دهید. پیش‌تر در تهران پیمنت مطلبی با عنوان منابع آزمون تافل چیست؟ منتشر شده که می‌توانید به آن مراجعه کنید و آگاهی خود را درباره منابع مناسب برای امتحان زبان انگلیسی تافل افزایش بدهید.

۶- داشتن جدول زمانی و برنامه منجسم

برنامه‌ریزی و متعهد بودن به انجام آن، یکی از بهترین راه‌ها برای استفاده درست از زمان است. اگر با برنامه‌ریزی پیش بروید در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج دلخواه خود دست پیدا می‌کنید. برای تمام مراحلی که پیش رو دارید یک جدول زمانی تعیین کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که در چه تاریخی قصد شرکت در تافل را دارید یا چه زمانی آزمون آزمایشی می‌دهید یا چه کتاب‌ها و منابعی را می‌خواهید مطالعه کنید. برای مواردی که برنامه‌ریزی می‌کنید، ددلاین مشخص کنید و این تاریخ را طوری در نظر بگیرید که بتوانید به آن پایبند باشید و آن را اجرایی کنید.
به عنوان نکته آخر توصیه می‌کنیم برای شرکت در تافل، پس از مشخص کردن نقاط ضعف و قوتتان تکنیک خاص رسیدن به موفقیت را پیدا کنید. برخی از کلاس‌های آمادگی برای آزمون زبان انگلیسی تافل شیوه‌های خاصی را برای کسب نتیجه در تافل معرفی می‌کنند که ممکن است مناسب شما نباشد. پس بهتر است با تمرین، شیوه منحصر به‌فرد خودتان را پیدا کنید و از آن نتیجه مطلوب بگیرید.
در مطلب سوالات متداول آزمون تافل iBT ما سعی کرده‌ایم به برخی از پرسش های متداول درباره تافل پاسخ بدهیم. می‌توانید این مطلب را هم مطالعه کنید. علاوه‌بر این پیشنهاد می‌کنیم مطلب محل برگزاری تافل در ایران را هم مطالعه کنید تا در پروسه برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون زبان تافل، اطلاعات کافی درباره مراکز آزمون کسب کرده باشید.

پرداخت هزینه ثبت نام تافل

زمانی که تصمیم گرفتید در امتحان تافل ثبت نام کنید، تیم تهران پیمنت برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل iBT در کنار شماست تا سفارشتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. هزینه تافل باید با کارت‌ اعتباری (مستر کارت یا ویزا کارت) انجام شود و چنانچه دسترسی به این روش پرداخت برایتان وجود ندارد، تهران پیمنت این کار را در کمتر از ۳ ساعت برایتان انجام خواهد داد. اگر سوالی در ذهن دارید که در این مطلب پاسخش را دریافت نکردید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*