صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left آزمون‌ها left آزمون‌های زبان left تافل left تعیین سطح زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون تافل iBT

تعیین سطح زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون تافل iBT

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

شرکت در هر آزمونی نیاز به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، مطالعه و تلاش فراوان دارد. آزمون تافل iBT نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای موفقیت در آن و کسب نمره بالا لازم است تا علاوه بر موارد مطرح شده، پشتکار و جدیت بسیار نیز از خودتان نشان دهید. در کنار این موارد، لازم است پیش از ثبت نام تافل iBT، اقدام مهم دیگری هم انجام دهید و آن تعیین سطح زبان انگلیسی است. آگاهی از سطح زبان انگلیسی خود، به شما کمک می‌کند تا با استراتژی و برنامه ریزی دقیق‌تری بتوانید برای شرکت در آزمون تافل، آمادگی کسب کنید. در مقاله پیش رو ابتدا در مورد چگونگی تعیین سطح زبان انگلیسی صحبت کرده‌ایم. سپس شرکت کنندگان آزمون تافل را بر مبنای سطح زبان انگلیسی آنها دسته بندی کرده و راهکارهایی را جهت کسب نمره بالا از آزمون تافل، برای هر دسته بندی ارائه داده‌ایم.

آمادگی برای آزمون تافل در خانه - آزمون تعیین سطح تافل iBT رایگان

پیش از شرکت در آزمون تافل، سطح زبان انگلیسی خود را تعیین کنید

همانطور که می‌دانید هدف از امتحان تافل، سنجش چهار مهارت خواندن (Reading)، شنیدن (Listening)، صحبت کردن (Speaking) و نوشتن (Writing) به زبان انگلیسی است، اما می‌خواهیم بدانیم که برای پاسخ به سوالات این چهار بخش آزمون تافل iBT و کسب نمره خوب، چه سطح زبانی نیاز است و به عبارت دیگر با چه سطح زبانی می‌توان تکنیک‌ های پاسخ به سوالات تافل را یاد گرفت و نمره مورد نظر را کسب کرد.
برای این کار باید سطح واقعی دانش زبان انگلیسی خود را مورد سنجش قرار دهید. آشنایی با نمونه سوالات آزمون تعیین سطح تافل، انجام نمونه امتحان تافل iBT، انجام پرکتیس تست تافل (TOEFL Practice Test) و مواردی از این قبیل، کمک بسیار زیادی برای تعیین سطح زبان انگلیسی و کسب آمادگی شرکت در TOEFL iBT به شما خواهد کرد. موسسه ETS، نهاد برگزارکننده‌ آزمون تافل، سرویس‌های متنوعی را جهت کسب آمادگی این آزمون ارائه می‌دهد که یکی از این سرویس‌ها، آزمون‌ های آزمایشی تافل است. آزمون‌های آزمایشی کاملا مشابه آزمون اصلی تافل طراحی شده‌اند. شما می‌توانید با ثبت نام در یکی از آزمون‌های آزمایشی، سطح زبان فعلی‌تان را مورد سنجش دقیق قرار دهید. سطح زبانی مورد نیاز برای کسب نمره خوب در این آزمون، Upper intermediate و Advance است.
این نکته را نیز متذکر می‌شویم که تعیین سطح، تنها عامل برای برگزیدن استراتژی و تکنیک‌ های آمادگی شرکت در آزمون تافل نیست. چه بسیار داوطلبانی که از دانش زبانی بالایی برخودارند، اما نمره‌ مورد نظر خود را از آزمون تافل کسب نکرده‌اند. در واقع این طور می‌توان گفت که تافل آزمون مهارت‌هاست. علاوه بر داشتن مهارت‌های چهارگانه خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن، شما باید مهارت‌هایی نظیر کنترل استرس خود در روز امتحان، سرعت در تست‌زنی، خواندن سریع متن، نت برداری هنگام پاسخگویی به سوالات لیسنینگ (Listening) آزمون تافل و انسجام در صحبت کردن در محدوده‌ زمانی کوتاه داشته باشید. همچنین تایپ کردن سریع به زبان انگلیسی جهت نگارش دو مقاله‌ آکادمیک، لازمه این آزمون است. جهت آشنایی با روند آزمون تافل در روز آزمون، مقاله در روز آزمون تافل چه می‌ گذرد را مطالعه کنید.

دسته بندی متقاضیان آزمون تافل iBT

در مجموع افراد متقاضی آزمون تافل را می‌توان در ۴ گروه زیر دسته بندی کرد. دسته بندی‌های زیر بر اساس میزان دانش زبان انگلیسی متقاضیان و همچنین مهارت آنها در هنگام پاسخ گویی به سوالات چهارگزینه‌‌ای انجام شده است.

  • دسته اول: افرادی دارای دانش زبانی خوب و مهارت بالا در تست زنی
  • دسته دوم: افرادی دارای دانش زبانی ضعیف و مهارت بالا در تست زنی
  • دسته سوم: افرادی دارای دانش زبانی خوب و فاقد مهارت بالا در تست زنی
  • دسته چهارم: افرادی دارای دانش زبانی ضعیف و فاقد مهارت در تست زنی

افراد با دانش زبانی خوب و مهارت بالا در تست زنی

همان‌طور که از عنوان این دسته مشخص است، این گروه را افرادی با دانش زبانی خوب و همچنین مهارت بالا در مواجهه با این نوع از آزمون‌ها تشکیل می‌دهند. شاید بتوان این افراد را تست‌زنان قوی و کنکور بازان حرفه‌ای نامید. افراد این گروه از مهارت بالایی در خواندن، نوشتن، گوش دادن و مکالمه برخوردارند.
این افراد در تمام کنکورهای کارشناسی، کارشناسی ارشد و امتحانات دانشگاهی، نشان داده‌‌اند تکنیک‌های این نوع از آزمون‌ها را سریع فرا می‌گیرند و مهارت بالایی در زمینه پاسخ‌گویی سریع و دقیق به پرسش‌های چهارگزینه‌ای دارند و از دانش خود به صورت بهینه بهره می‌برند.

افراد با دانش زبانی ضعیف اما مهارت بالا در تست زنی

افرادی که در این دسته قرار می گیرند نیز در زمره‌ی تست‌زنان حرفه‌ای قرار دارند. تخصص این افراد سنجش دقیق سطح دانش و توانایی خود در مواجهه با آزمون‌ها و همچنین به دست آوردن توانایی لازم برای آمادگی آزمون در مدت زمان کوتاه است. این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و می‌توانند با مطالعه در عرض دو ماه و یا کمتر، نمره مورد نظر خود را کسب کنند. به عبارتی دیگر این افراد تخصص خوبی در پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز ددلاین ها دارا هستند. نخستین کار این افراد بعد از سنجش توانایی‌های زبان خود، اشراف بر بودجه بندی سوالات هر بخش آزمون زبان تافل و گرفتن خروجی از میزان تسلط‌ در تک تک سوالات در هر بخش است. دومین کار افراد این گروه، تمرکز کردن بر نقاط قوت زبانی است، به عنوان مثال فردی توانایی بالایی در ریدینگ (Reading) آزمون تافل دارد اما در رایتینگ (Writing) تافل iBT ضعیف است. این فرد باید بر روی مهارت Reading خود تمرکز ‌کند و سعی کند بالاترین نمره ممکن را در این بخش دریافت کند تا ضعف او در Writing جبران شود.

افراد با دانش زبانی خوب اما فاقد مهارت بالا در تست زنی

شاید با یک مثال ساده بتوان در خصوص ویژگی‌های این افراد صحبت کرد. فردی را در نظر بگیرید که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی یا ‌کارشناسی ارشد ادبیات زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است. این فرد واجد دانش خوب زبانی است، اما اگر به مهارت‌های پاسخ‌گویی بر سوالات آزمون تافل (TOEFL iBT) مسلط نباشد، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، نمره‌ای بین ۷۷ تا ۸۳ را کسب خواهد کرد. تعدادی از متقاضیان از دانش زبانی خوبی برخوردارند اما مهارت‌های ‌لازم را در خصوص نحوه‌ی مواجه شدن با آزمون ندارند. این افراد ضعف‌هایی در آزمون‌های سنگین و چند ساعته را دارا هستند. نمی‌توانند به صورت ممتد در محدوده زمانی ۳ ساعت یک آزمون سنگین را پشت سر بگذارند. عدم توانایی بدنی، عدم تمرکز، عدم توانایی تایپ و نگاه کردن بلند مدت به مانیتور، کلافگی در هنگام نشست بیش از حد پشت میز کامپیوتر به همراه عدم داشتن توانایی‌های تست زنی، تنظیم زمان و مسلط نبودن بر تکنیک های نت برداری آزمون تافل، فصل مشترک ویژگی‌های افراد این گروه را تشکیل می‌دهد.

افراد با دانش زبانی ضعیف و فاقد مهارت در تست زنی

افرادی که در این دسته قرار دارند، کار سخت‌تر و طولانی‌تری را نسبت به ۳ گروه دیگر در پیش خواهند داشت. این افراد برای کسب نمره بین ۸۵ تا ۹۵ بایستی بین یک تا یک سال و نیم‌، به پرورش مهارت‌های زبانی خود برای ارتقا از سطح Beginner به سطح Upper Intermediate بپردازند. برای دستیابی به این مهم، باید در کلاس‌های فشرده و فوق فشرده زبان در آموزشگاه‌های سطح شهر شرکت کنند. افراد این گروه به موازات ارتقاء سطح دانش زبان خود باید مهارت‌های پاسخ گویی به سوالات چهارگزینه‌ای (تستی) خود را نیز ارتقاء دهند.

با توجه به مطالب گفته شده خوب است پیش از ثبت نام امتحان تافل iBT و شرکت در این آزمون، ابتدا سطح زبان انگلیسی خود را تعیین کنید و بعد بررسی کنید که در کدام یک از دسته بندی‌های بالا قرار می‌گیرید. پس از آن با برنامه‌ریزی لازم، راه خود را برای گرفتن یک نمره بالا در آزمون تافل هموار کنید و تا دستیابی به این مهم دست از تلاش برندارید. تفاوتی نمی‌کند که در کدام سطح هستید. اگر سطح زبان خوبی ندارید فقط کمی تلاش بیشتر نسبت به افراد قوی‌تر نیاز دارید و می‌توانید مطمئن باشید که نتیجه خوب را کسب خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم به صفحه منابع آزمون تافل iBT سری بزنید. همچنین مطالعه سوالات متداول تافل می‌تواند کمک بزرگی در زمینه کسب آمادگی به شما کند.

نیلوفر میثاقی هستم و علاقمند به دنیای محصول، محتوا و مارکتینگ.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.