صفحه اصلی

خدمات

خدمات

  • آزمون ها
  • سفارت ها
  • اپلای
  • انواع گیفت کارت
  • سایر سفارش ها

وبلاگ

پشتیبانی

جستجو

جستجوهای پرتکرار:
تافل آیلتس دولینگو
home تهران پیمنت left وبلاگ left اپلای و مهاجرت left عمومی اپلای left همه چیز درباره اپلیکیشن فی دانشگاه ها + لیست سوالات متداول

همه چیز درباره اپلیکیشن فی دانشگاه ها + لیست سوالات متداول

به‌روزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

وقتی فردی قصد تحصیل در خارج از کشور را دارد، یکی از موارد مهمی که در این فرایند در نظر می‌گیرد احتمالا میزان شهریه دانشگاه و توان پرداخت آن است. با این حال شهریه تنها هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی نیست. اپلای هزینه‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین موارد از میان آن‌ها، اپلیکیشن فی (Application Fee) است. هر چقدر در مورد هزینه‌های اپلای و نحوه پرداخت آن‌ها بیشتر بدانید می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته باشید. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله به معرفی اپلیکیشن فی دانشگاه و نحوه پرداخت آن بپردازیم.

تهران پیمنت اپلیکیشن فی – دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی آمریکا – پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه ها
اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی دانشگاه چیست؟

اپلیکیشن فی، هزینه‌ای است که به‌منظور اپلای افراد برای دانشگاه در نظر گرفته شده است. دریافت یا عدم دریافت آن و همچنین میزان این هزینه توسط دانشگاه تعیین می‌شود. بنابراین، وقتی می‌خواهید درخواست پذیرش تحصیلی را به همراه مدارک خود برای دانشگاه مورد نظرتان ارسال کنید در اغلب موارد لازم است هزینه‌ای را به‌عنوان اپلیکیشن فی به دانشگاه بپردازید. این هزینه غیرقابل‌استرداد است و بنابراین، مهم است مطمئن شوید که می‌خواهید در دانشگاه مورد نظر تحصیل کنید.

دلیل پرداخت اپلیکیشن فی چیست؟

اولین سوالی که به ذهن متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می‌رسد این است که چرا باید اپلیکیشن فی پرداخت کنیم؟ در ادامه دلایل اهمیت پرداخت اپلیکیشن فی را به‌طور مفصل توضیح می‌دهیم.

پوشش هزینه‌های دانشگاه

در زمان‌های اپلای برای دانشگاه‌ها، کارمندان و افراد مسئول پذیرش به‌شدت پرمشغله می‌شوند. هر یک از درخواست‌های پذیرش تحصیلی باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی با وجود ابزارهای کامپیوتری که دانشگاه‌ها اکنون استفاده می‌کنند، هر درخواستی باید توسط یک کارشناس پذیرش بررسی شود. بنابراین، طبیعی است که دانشگاه برای پوشش هزینه کارمندان و همچنین، بهبود سیستم‌های ارزیابی مدارک و درخواست‌ها نیاز به دریافت هزینه از متقاضیان داشته باشد. دانشگاه‌های برتر دنیا هر ساله هزاران درخواست پذیرش دریافت می‌کنند و بررسی همه این درخواست‌ها می‌تواند بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر باشد.

دریافت درخواست‌های جدی

یکی دیگر از دلایل الزام پرداخت اپلیکیشن فی این است که دانشگاه‌ها می‌خواهند مطمئن شوند درخواست‌های جدی را دریافت می‌کنند. اگر اپلیکیشن فی وجود نداشته باشد همه افراد می‌توانند بدون بررسی کافی، درخواست و مدارک خود را به دانشگاه ارسال کنند و در این شرایط، بسیاری از آن‌ها ممکن است تنها بخواهند شانس خود را برای گرفتن پذیرش امتحان کنند.

این امر باعث می‌شود دانشگاه‌ها تعداد بسیار بیشتری درخواست پذیرش تحصیلی دریافت کنند و در نتیجه، هزینه و زمان بررسی درخواست‌ها بیش از پیش افزایش یابد و این موضوع بر بررسی درخواست‌ها تاثیر منفی ایجاد کند. از سوی دیگر، پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه می‌تواند برای شما به‌عنوان متقاضی نیز کمک‌کننده باشد، زیرا باعث می‌شود بررسی بیشتری پیش از انتخاب دانشگاه داشته باشید و همچنین، درخواست شما سریع‌تر ارزیابی شود.

مبلغ اپلیکیشن فی چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان اپلیکیشن فی بسته به دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و بررسی این مبالغ در دانشگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که به نظر نمی‌رسد میزان هزینه اپلیکیشن فی ربطی به رتبه دانشگاه داشته باشد. این مبلغ توسط دانشگاه‌ها تعیین می‌شود و هر دانشگاه بسته به شرایط و تعداد متقاضیان خود، آن را تعیین می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چقدر باید به‌عنوان اپلیکیشن فی دانشگاه های کانادا یا سایر کشورها پرداخت کنید لازم است به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

هزینه Application Fee چقدر است؟

همانطور که مطرح شد هزینه اپلیکیشن فی هر دانشگاه متفاوت است و حتی به مقطع و رشته‌ای که قصد تحصیل در آن دارید نیز بستگی دارد. بنابراین، برای اینکه بدانید چه مبلغی را باید به دانشگاه پرداخت کنید، پیش از هر چیز لازم است به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. با این حال، اگر بخواهیم این هزینه را به‌طور تقریبی بیان کنیم می‌توانیم بگوییم که معمولا هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار کانادا و هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌های آمریکا معمولا بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکاست. برای مثال، هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) 100 دلار کانادا و هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه پرینستون (Princeton University)، ۷۰ دلار است. علاوه بر این، هزینه Application Fee ممکن است هر سال تغییر یابد.

اپلیکیشن فی دانشگاه – اپلیکیشن فی چیست
چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم

اپلیکیشن فی چه زمانی باید پرداخت شود؟

همانطور که مطرح شد برای اینکه درخواست پذیرش تحصیلی شما توسط دانشگاه بررسی شود، پرداخت اپلیکیشن فی الزامی است. بنابراین، وقتی مدارک و درخواست خود را در وبسایت دانشگاه بارگذاری کردید، قبل از نهایی کردن درخواست با یک مرحله به‌عنوان پرداخت Application Fee مواجه می‌شوید که لازم است این پرداخت را قبل از رسیدن ددلاین دانشگاه‌ها انجام دهید تا درخواست شما در نوبت بررسی قرار گیرد. بنابراین، قبل از رسیدن ددلاین دانشگاه های کانادا، دانشگاه های آمریکا و سایر دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی خود پرداخت این مبلغ را در نظر داشته باشید.

دانشگاه‌هایی که اپلیکیشن فی ندارند کدامند؟

اگرچه اغلب دانشگاه‌های دنیا به‌ویژه دانشگاه‌های برتر، اپلیکیشن فی را از متقاضیان دریافت می‌کنند، دانشگاه‌هایی هستند که دریافت این مبلغ را در مراحل پذیرش تحصیلی در نظر نمی‌گیرند. همچنین، برخی از دانشگاه‌ها دارای امکان ویو کردن اپلیکیشن فی (Fee Waiver) هستند. این بدین معنی است که اگر فردی به دلیل عدم تمکن مالی نتواند این هزینه را بپردازد می‌تواند با ارسال درخواست، از پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه معاف شود.

اگر به دنبال دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی آمریکا، کانادا، آلمان یا سایر کشورها هستید، در جدول زیر با چند مورد از دانشگاه‌هایی آشنا می‌شوید که اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند یا دارای امکان ویو این هزینه هستند.

نام دانشگاه

کشور

پرداخت اپلیکیشن فی

دانشگاه ولونگونگ

(University of Wollongong)

استرالیا

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه ادینبرو

(University of Edinburgh)

انگلستان

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه دنیسون

(Denison University)

آمریکا

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه هایدلبرگ

(Heidelberg University)

آلمان

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه کشاورزی هواجونگ

(Huazhong Agricultural University)

چین

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

(Ludwig Maximilian University of Munich)

آلمان

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه کرایتون

(Creighton University)

آمریکا

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه ایالت آزاد

(University of the Free State)

آفریقای جنوبی

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه صنعتی مونیخ

(Technical University of Munich)

آلمان

بدون اپلیکیشن فی

موسسه ملی علوم و فناوری اولسان

(Ulsan National Institute of Science & Technology)

کره جنوبی

بدون اپلیکیشن فی برای متقاضیان بورسیه

دانشگاه هومبولت برلین

(Humboldt University Berlin)

آلمان

بدون اپلیکیشن فی

دانشگاه پرتوریا

(University Of Pretoria)

آفریقای جنوبی

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه ویکتوریا

(Victoria University)

کانادا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه آلبرتا

(University of Alberta)

کانادا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه بریتیش کلمبیا

(University of British Columbia)

کانادا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه نوتردام

(University of Notre Dame)

استرالیا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه فرلی دیکنسون

(Fairleigh Dickinson University)

کانادا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه تولین

(University of Tulane)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه ورمانت

(University of Vermont)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه لویولا

(Loyola University)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه کیس وسترن رزرو

(Case Western Reserve University)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه ایالتی جکسون

(Jackson State University)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه دانشگاه لوئیزیانا (University of Louisiana)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

دانشگاه سنت جانز

(St. John’s University)

آمریکا

امکان ویو اپلیکیشن فی

چگونه اپلیکیشن فی دانشگاه را ویو کنیم؟

همانطور که مطرح شد برخی دانشگاه‌ها به شما امکان ویو کردن اپلیکیشن فی را می‌دهند. در این شرایط، برای اینکه بتوانید به‌صورت رایگان یا با هزینه بسیار کمتر، درخواست پذیرش تحصیلی خود را بفرستید می‌توانید به دانشگاه مورد نظر خود ایمیل ارسال کنید و در ایمیل، راه‌های ویو کردن این هزینه را از دانشگاه بپرسید.

در بیشتر مواقع از شما خواسته می‌شود که شواهدی را برای دانشگاه ارسال کنید تا از طریق آن اثبات کنید توان مالی پرداخت هزینه را ندارید. برای مثال، برخی دانشگاه‌ها ممکن است مطرح کنند که اگر میزان درآمد خانوار شما از مبلغی مشخص کمتر باشد از پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه معاف هستید.

روش‌های پرداخت اپلیکیشن فی چیست؟

اگر دانشگاه مورد نظر شما اپلیکیشن فی را در هر شرایطی دریافت می‌کند، روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این مبلغ را پرداخت کنید. اگرچه آسان‌ترین روش پرداخت اپلیکیشن فی، استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت است، دسترسی به این کارت‌ها در کشورمان محدود است.

به همین دلیل، رایج‌ترین روش پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه های آلمان، آمریکا، کانادا و سایر کشورها، استفاده از خدمات پرداخت ارزی شرکت‌های فعال در این زمینه مانند تهران پیمنت است. شما می‌توانید با ثبت سفارش در وبسایت این مجموعه، اپلیکیشن فی دانشگاه مورد نظر خود را به‌راحتی و به‌سرعت پرداخت کنید و درخواست پذیرش تحصیلی را قبل از رسیدن ددلاین دانشگاه، ارسال کنید.

در پایان، پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه یکی از مراحل معمول در روند اپلای است که در بسیاری از موارد اجباری است و در همه موارد غیرقابل‌استرداد است. بنابراین، پیش از آنکه مدارک و درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید مهم است بررسی کنید که برای قبولی در کدام دانشگاه بیشترین شانس پذیرش را دارید و همچنین، از توان مالی پرداخت اپلیکیشن فی آن برخوردار هستید یا خیر. این دانشگاه‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند. در این شرایط می‌توانید با دریافت خدمات پرداخت ارزی تهران پیمنت، این هزینه را به‌سرعت و به‌راحتی به دانشگاه بپردازید.

مینا معین هستم و درباره خدمات پرداخت بین‌المللی، کردیت کارت‌ها، آزمون‌های زبان و ... در تهران پیمنت تولید محتوا می‌کنم.

ثبت نظر

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

نام نویسنده نظر

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.

تهران پیمنت

۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

چه همراه جدید تهران پیمنت هستید، چه از همراهان چندساله و قدیمی ما، راه کسب درآمد برای همه باز است. کافی است خدمات ما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید و از هر خرید آن‌ها، کسب درآمد کنید.